• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072217365
  • خبرنگار : 71935

ترامپ از رایزنی تلفنی با نتانیاهو خبر داد

ترامپ از رایزنی تلفنی با نتانیاهو خبر داد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی از رایزنی اخیر خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب‌ جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شامگاه یکشنبه، در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» گفت با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

زمانی‌که مجری از ترامپ پرسید چه وقت با نتانیاهو صحبت کرده است، گفت: مثل ۲ روز پیش بود و اینکه (گویی) همراه با همسرش به خانه من در فلوریدا آمده بود که او زیبا هم بود».

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در ماه ژوئیه با نتانیاهو در استراحتگاه خود در پالم بیچ فلوریدا دیدار کرد. این اولین دیدار آنها پس از پایان دوره ریاست جمهوری او بود.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته و پس از وقفه‌ای ۵۰ روزه، با نتانیاهو گفتگو کرد. تماس چهارشنبه آنها اولین گفتگوی شناخته شده بین بایدن و نتانیاهو از ماه اوت بود.

در واکنش به این مسئله، ترامپ عدم مکالمه بایدن و نتانیاهو در نزدیک به ۲ماه گذشته را «مشمئز کننده» خواند.

ترامپ گفت: «می‌توانم به شما بگویم که بی‌بی بسیار قوی بوده است. او به حرف بایدن گوش نمی دهد.»

به ادعای رویترز، روابط بین نتانیاهو و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به‌علت نحوه مدیریت جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی با چالش‌های بسیاری روبرو شده است.

ادعای رویترز و ترامپ مبنی بر روابط پرتنش بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بایدن درحالی است که اخیرا منابع رسانه‌ای آمریکایی و صهیونیستی همگی گزارش‌ دادند که سیاست رژیم صهیونیستی همان سیاست آمریکا است.

نشریه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در همین راستا نوشت: «رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن پیرامون خاورمیانه طی یک سال گذشته را مبتنی بر حسن نیت، اما غیرموثر توصیف کرده‌اند. طبق آنچه دستیاران رئیس‌جمهور به خبرنگاران می‌گویند بایدن و تیم او در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها است و بایدن هرگاه با نتانیاهو صحبت‌ می‌کند، او را آماج انتقادات گسترده قرار می‌دهد.»

روزنامه آمریکایی افزود: «شاید ادعای بالا حقیقت داشته باشد، اما با توجه به گسترش درگیری‌ها در طی سال گذشته و وارد شدن کرانه‌باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن در اقدامات اسرائیل، فقط می‌توان نتیجه گرفت که بایدن با نتانیاهو و سیاست‌های او موافقت است. سیاست‌های نتانیاهو، سیاست‌های مورد تأیید آمریکا است.»

واشنگتن‌پست تصریح کرد: «اگر آمریکا می‌خواست، می‌توانست اسرائیل را وادار به کاهش زجر تحمیل شده به فلسطینیان کند. با حمایت آمریکا و عدم اقدام جدی و حمایت بی‌قید و شرط بایدن، اسرائیلی‌ها جسورتر شده‌اند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «پاسخ سوال اینکه چرا اسرائیل محدود نشده است، ساده است. اسرائیل محدودیتی ندارد، چون آمریکا نمی‌خواهد. بایدن با مرگ کودکان و زنان فلسطینی ناراحت است، اما اقدامات او از موافقت حداکثری دولت او با نتانیاهو حکایت می‌کند.»

بایدن و نتانیاهو نیز در گفت‌وگوی اخیر خود درباره اوضاع غرب آسیا و واکنش تل آویو به ایران بحث و تبادل نظر کردند.

در همین راستا منابع مطلع با اشاره به رایزنی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات اخیر منطقه و پاسخ به عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران گفتند که با وجود هم‌نظر بودن طرفین به طور کلی، آمریکا هنوز فکر می‌کند برنامه‌های تل‌آویو «زیادی تهاجمی و خصومت‌آمیز» است.

از طرفی یک منبع مطلع پس از تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهارشنبه گذشته، به روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی، به طور کلی، درباره چالش‌های راهبردی منطقه غرب آسیا هم‌نظر هستند.

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده رژیم صهیونیستی، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور شهید نصرالله، رسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌هایی مدعی مطلع نبودن آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی از برنامه‌های این رژیم شده و نوشتند که بایدن و نتانیاهو اختلافات زیادی پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha