• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403072116301
  • منبع : سازمان پزشکی قانونی

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور:

کمبود نیروی انسانی در آینده سازمان پزشکی قانونی را دچار بحران می کند

کمبود نیروی انسانی در آینده سازمان پزشکی قانونی را دچار بحران می کند

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود انگیزه برای ورود به پزشکی قانونی، این سازمان را در سال‌های آینده دچار بحران می کند، زیرا اگر نیروی کافی در اختیار نداشته باشیم قادر به پاسخگویی مناسب به مردم نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور بابک سلحشور صبح امروز شنبه ۲۱ مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان جنوبی گفت: پزشکی قانونی یکی از بازوان پرتلاش دستگاه قضایی برای حل و فصل پرونده های ارجاعی است و نظرات کارشناسی که توسط همکاران من در سراسر کشور صادر و برای مراجع قضایی ارسال می شود، گره گشای بسیاری از پرونده هاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات پزشکی قانونی مربوط به حوزه معاینات بالینی است، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود سازمان پزشکی قانونی سالانه به بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در حوزه معاینات بالینی رسیدگی می کند که کاری سخت و طاقت فرساست.

سلحشور وجود نیروی انسانی مناسب را یکی از ابزارهای ارائه خدمت به مردم عنوان و تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور خوشبختانه از نیروی انسانی متعهد و دلسوزی برخوردار است اما از آنجا که با گذشت سی سال از تأسیس سازمان بسیاری از همکاران و کارشناسان ما در حال بازنشستگی هستند سازمان در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که تعداد ورودی به این سازمان به هیچ عنوان کافی و پاسخگوی نیازهای ما نیست دلیل اصلی آن هم سختی و صعوبت کار در پزشکی قانونی و پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با دیگر دستگاه ها است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی هیچ مراجعه کننده خوشحالی ندارد و عمده مراجعین آن از درد و یا مشکلی در رنج هستند، افزود: در سال گذشته و در آزمون استخدامی برگزار شده برای جذب ۱۲۰ نفر همکار جدید، در ۲۰ درصد مشاغل هیچ داوطلب و یا شرکت کننده ای وجود نداشت.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای تأسیس دانشکده پزشکی قانونی گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته مجوز راه اندازی این دانشکده، ذیل دانشگاه علوم قضایی صادر شد که با فعالیت آن و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سازمان، بخشی از نگرانی ها در خصوص تأمین نیروی انسانی در بخش های تخصصی مرتفع خواهد شد.

سلحشور با تأکید مجدد بر سختی کار و نیازهای این سازمان خواستار توجه بیشتر مسئولین از جمله مجلس شورای اسلامی به ارتقای حقوق و مزایای همکاران و ایجاد انگیزه های لازم برای ورود به این سازمان شد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار معدن زغال سنگ "معدنجوی" طبس و تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه افزود: در این حادثه تلخ ۵۲ نفر از عزیزان ما جان خود را از دست دادند که در این میان پزشکی قانونی به بهترین شکل ممکن کار شناسایی و تعیین هویت پیکرهای این عزیزان را انجام داد.

وی افزود: در این حادثه نیازی به ارجاع نمونه ها به مرکز استان و یا استان های همجوار نداشتیم که این موضوع نشاندهنده توانمندی مناسب استان در شناسایی قربانیان این حادثه بوده است.

سلحشور در پایان با اشاره به همکاری مناسب دادگستری خراسان جنوبی با پزشکی قانونی استان که زمینه ساز موفقیت های مختلف برای اداره کل پزشکی قانونی استان بوده، از خدمات ارزنده دکتر توکلی مدیرکل سابق استان قدردانی و برای دکتر غلام عباس عزیزی مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha