• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072116009
  • خبرنگار : 50060

افزایش ۳۰ درصدی ثبت‌نام دانشجو در مراکز علمی کاربردی قزوین

افزایش ۳۰ درصدی ثبت‌نام دانشجو در مراکز علمی کاربردی قزوین

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: در استان قزوین علی‌رغم اینکه سال گذشته سه مرکز شهرداری، جهاد دانشگاهی و هلال احمر براساس تصمیمات کشوری تعطیل شد، ثبت‌نام دانشجویان در سایر مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ۳۰ درصد رشد داشت.

به گزارش ایسنا، محمد دوسرانیان مقدم شنبه ۲۱ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سی‌وسومین سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد و طی چند سال گذشته بر اساس نیازهای مردم رشته‌های این دانشگاه به روزرسانی شد به طوری که از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۲۵ رشته جدید در این دانشگاه ایجاد شد.

وی در ادامه بیان کرد: این دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط جامعه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۷۷۵ کد رشته محل و در سال جاری ۴۴۰۹ کد رشته محل را از بین کد رشته‌های خود حذف کرد تا بتواند با ایجاد رشته‌های جدید پاسخگوی نیازهای فعلی متقاضیان تحصیل و کسب مهارت باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین علی‌رغم اینکه سال گذشته سه مرکز شهرداری، جهاد دانشگاهی و هلال احمر براساس تصمیمات کشوری تعطیل شد، ثبت‌نام دانشجویان در سایر مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ۳۰ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های بسیار و رایزنی‌ها توانستیم مرکز علمی کاربردی هلال احمر قزوین را با چهار رشته تخصصی مجدد راه‌اندازی کنیم، گفت: از آنجایی که مرکز علمی کاربردی شهرداری تعطیل شده است و رشته آتشنشانی یکی از دغدغه‌های شخص بنده است تلاش می‌کنیم این رشته را در مرکز هلال احمر ایجاد کنیم.

دوسرانیان مقدم در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ۲ مرکز تخصصی تضمین اشتغال در استان قزوین، گفت: برای اولین بار در کشور مرکز تخصصی تضمین اشتغال در یکی از شرکت‌های واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه‌اندازی شده و از مهر ماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: این مرکز دارای ۶ رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است و ۵۴۰ نفر ظرفیت دارد ضمن اینکه متقاضیان بیرونی و پرسنل شرکت برای افزایش مهارت می‌توانند در این کدرشته‌ها ثبت‌نام کنند و در حین تحصیل و پس از تحصیل مشغول به کار شوند.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از مراکز علمی کاربردی با محوریت تضمین اشتغال یکی از شرکت‌های شهر صنعتی البرز قزوین است که برای تأمین نیروهای خود در افق پنج سال آینده مرکز علمی کاربردی را راه‌اندازی کرده است، این مرکز نیز دارای هفت رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی است و در مجموع ۴۴۰ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو از بیرون و پرسنل شرکت را دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ رشته جدیدی در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه تضمین اشتغال داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: تضمین اشتغال به ۲ صورت است اول در حین تحصیل و دوم پس از فارغ‌التحصیلی که دانشجویان باید به تعهد خود در قبال تحصیل عمل کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با اشاره به سایر فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: اخذ مجوز برگزاری دوره‌های ضمن خدمت توسط هشت مرکز، اخذ مجوز ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پرسنل دستگاه‌ای اجرایی، تأسیس مرکز استاندارد داخل دانشگاه، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد مرکز نوآوری لباس نیز از جمله فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین است.

دوسرانیان مقدم در پایان ضمن اشاره به طرح «آباد» گفت: طرح «آباد» یا آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان، سال گذشته مطرح شد و خرداد ماه سال جاری به تصویب هیئت وزیران رسید و ابلاغ شد، این طرح به این صورت است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای افرادی که از دانشگاه‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند ولی مهارت کافی برای ورود به بازار کار ندارند دوره‌های پودمانی برگزار می‌شود تا مهارت کافی برای اشتغال را کسب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha