• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072115990
  • خبرنگار : 71454

به بهانه فرش قرمز سامورایی‌ها برای «گلادیاتور»

به بهانه فرش قرمز سامورایی‌ها برای «گلادیاتور»

«گلادیاتور ۲» ساخته جدید ریدلی اسکات در نخستین نمایش آسیایی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در حالی روی پرده می‌رود که دست‌اندرکاران این رویداد، امیدوارند که این فیلم در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو شرکت کند و به یکی از نمادین‌ترین فیلم های سال تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، فیلم «گلادیاتور ۲» ساخته ریدلی اسکات کمپین بازاریابی آسیایی خود را در ژاپن آغاز خواهد کرد و جشنواره بین المللی فیلم توکیو اعلام کرد که میزبان اولین نمایش آسیایی دنباله این حماسی در ۵ نوامبر و پیش از دو هفته قبل از اکران آن در آمریکای شمالی در ۲۲ نوامبر خواهد بود. 

البته ریدلی اسکات روی فرش قرمز جشنواره توکیو حاضر نخواهد بود، اما بازیگران «گلادیاتور ۲» برای اولین نمایش آسیایی در توکیو حضور می‌یابند. ستاره اول فیلم یعنی پل مسکال اولین سفر خود را به ژاپن برای شرکت در نمایش ویژه فیلم تجربه می‌کند و دنزل واشنگتن، فرد هچینگر و کانی نیلسن، همراه با تهیه کنندگان داگلاس ویک و لوسی فیشر نیز به او خواهند پیوست.

برگزارکنندگان جشنواره توکیو در بیانیه‌ای اعلام کردند: «امیدواریم که این فیلم در سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو شرکت کند و به یکی از نمادین‌ترین فیلم های سال تبدیل شود».

فیلم گلادیاتور اصلی ۴۶۵.۴ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد و ژاپن با ۱۵.۵ میلیون دلار به عنوان بزرگترین بازار فیلم در آسیا و هفتمین بازار بزرگ جهانی این فیلم شناخته شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شوزو ایچیاما، مدیر هنری جشنواره فیلم توکیو درباره نمایش دنباله این فیلم اکشن و حماسی توضیح داد: «گلادیاتور ۲ شامل گروه بازیگرانی است که بر موجی از موفقیت سوار می‌شوند و مقیاس حماسی‌تری از فیلم اصلی دارد. ما مفتخریم که این فیلم  را به عنوان فیلم اصلی خود به نمایش بگذاریم، فیلمی که بدون شک یکی از آثاری است که مخاطبان در سراسر جهان بی‌صبرانه در انتظار تماشای آن هستند».

در قسمت اصلی فیلم «گلادیاتور»، راسل کرو در نقش ماکسیموس سرباز رومی که به بردگی گرفته شده بود ظاهر شد که در تلاش برای گرفتن انتقام از کومودوس امپراتور غاصب رومی با بازی واکین فینیکس است. شخصیت اصلی گلادیاتور در انتهای فیلم اصلی می‌میرد و فیلم جدید با محوریت شخصیت لوسیوس پسر خواهر کومودوس ساخته می‌شود که به شدت تحت تاثیر شخصیت ماکسیموس قرار می‌گیرد.  

قسمت اصلی «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۰ در مجموع به فروشی بالغ بر ۴۶۵ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت و در ۱۱ شاخه نیز نامزد اسکار شد و در نهایت اسکار بهترین فیلم و بازیگر مرد را کسب کرد.

اخیرا ریدلی اسکات از ساخت قسمت سوم فیلم «گلادیاتور» با الهام از فیلم محبوب «پدرخوانده ۲» خبر داده است. این کارگردان که پس از ۲۰ سال توانست «گلادیاتور ۲» را به سرانجام برساند، از پیش در حال برنامه‌ریزی برای سومین سفر خود به روم باستان با «گلادیاتور 3» است.

اسکات در پاسخ به سوالی درباره پروژه بالقوه بعدی این فیلمساز ۸۶ ساله به هالیوود ریپورتر گفت: «ترجیح می‌دهم وارد قسمت سوم گلادیاتور  شوم. از قبل یک ایده وجود دارد و برای داستان بعدی خود از قسمت دومِ فیلم محبوب «پدرخوانده» الهام گرفته شده است.  

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۷ تا ۱۶ آبان (۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر) در ژاپن برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «سردباد» با نام جهانی «The Bora» به کارگردانی محمد اسماعیلی در اولین حضور جهانی خود و  فیلم «تا بهار صبر کن» به کارگردانی اشکان اشکانی هر دو در به بخش رقابتی «آینده آسیا» نمایش داده می‌شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha