• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403071713604
  • خبرنگار : 71062

اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه هستند

اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست «هم‌اندیشی دبیران و روسای کار گروه‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر» که به صورت وبیناری امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، گفت: باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه ما هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید محور مقاومت شهید سید حسن نصرالله، گفت: نگاه ما درخصوص برگزاری این نشست این است که موضوع تشکل‌های شاهد و ایثارگر بسیار حساس برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه ایثارگری است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به آماری از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در کشور، خاطرنشان‌کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر تفاوت جدی و ماهوی با تشکل‌های دیگر دارند. باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمتی بزرگ برای جامعه ما هستند.
مهندس اوحدی با اشاره به خاطراتی از دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، گفت: مرحوم ابوترابی سخت‌ترین شرایط را در دوران اسارت داشتند و مورد شکنجه قرار می‌گرفتند. با این شرایط  از اسرا عذرخواهی می‌کردند که اگر شکنجه ایشان باعث ناراحتی سایر اسرا شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایشات آیت‌الله مظاهری در دیدار با سید آزادگان مرحوم ابوترابی، گفت: انسان‌ها دو وجه دارند که یکی «اثباتی» و دیگری «ثبوتی» است، اثباتی مثل کسب علم و دانش توسط یک طلبه یا یک فرد دانشگاهی است. وجه ثبوتی انسان‌ها وجه معنوی انسان‌ها است  که به آنها عنایت شده است. خداوند به شما تشکل‌های شاهد و ایثارگر عنایتی فرموده است که دارای وجه ثبوتی هستید. 
معاون رئیس جمهور با اشاره به بیش از ۱۲۰ تشکل شاهد و ایثارگر ثبت شده در کشور، بیش از ۵۰۰ هیئت اندیشه‌ورز و بیش از ۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور، گفت: باید از نعمت وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کرد زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر نعمت ارزشمندی برای جامعه ما هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.
مهندس اوحدی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حسن طهرانی‌مقدم و دستاوردهای بزرگ ایشان در صنعت موشکی کشور، گفت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه گفتند که حزب‌الله پیروز است و حتما همین‌ طور خواهد شد. این برکات که شاهد آن هستیم به دلیل رشادت ایثارگران در سال‌های دفاع مقدس و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha