• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403071713339
  • خبرنگار : 71625

پایان داوری‌های جشنواره موسیقی امیرجاهد/ اعلام برگزیدگان ۲۰ مهرماه

پایان داوری‌های جشنواره موسیقی امیرجاهد/ اعلام برگزیدگان ۲۰ مهرماه

آخرین روز از داوری اجراهای نهایی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد ـ دوشنبه ۱۶ مهرماه ـ در سالن اصلی برج آزادی تهران در بخش دونوازی و گروه‌نوازی موسیقی پاپ و کلاسیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در بخش نخست که به دونوازی موسیقی کلاسیک اختصاص داشت، ۳۴ اجرا در مقابل هیئت داوران برگزار شد.

بخش دوم، گروه‌نوازی موسیقی پاپ و کلاسیک، یک گروه از شهرستان و ۱۶ گروه از تهران به اجرا پرداختند.

این اجراها در حضور هیئت داوران متشکل از آقایان بیژن بیژنی، آندره مرادیان، فرزاد دانشمند و امیرپدرام طاهریان برگزار شد. 

دیده‌شدن شرکت‌کنندگان در این جشنواره فرصت طلایی است

بیژن بیژنی، خواننده و عضو هیئت داوران ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد درباره کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره گفت: احساس می‌کنم این جوان‌ها در آینده می‌توانند به موسیقی پاپ و کلاسیک جان ببخشند. این جشنواره در حقیقت موقعیتی است برای استعدادیابی‌هایی که می‌تواند در موسیقی ایران تاثیرگذار باشد. شرکت‌کنندگان بیشتر در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک خوب بودند و آنها را مستعد می‌دیدم. فکر می‌کنم اگر متولیان موسیقی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند سرمایه‌های درخشانی برای موسیقی این سرزمین باشند. 

بیژنی در ادامه گفت: در برخی بخش‌ها نوازندگان واقعاً خوب بودند. فکر می‌کنم حضورشان در جشنواره‌ها می‌تواند سطح هنریشان را بالاتر ببرد. در حال حاضر در هر شهری که می‌روید به آموزشگاه‌هایی بر می‌خورید که فعال هستند و هنرجویان در آن‌ها آموزش می‌بینند. گستردگی موسیقی به نظرم می‌تواند نوید آینده خوبی برای موسیقی باشد. جشنواره می‌تواند جایگاهی باشد برای جوان‌ها که موسیقی‌شان را به نمایش بگذارند. همین که آنها دیده می‌شوند و مورد تشویق قرار می‌گیرند یک فرصت طلایی است.

پایان داوری‌های جشنواره موسیقی امیرجاهد/ اعلام برگزیدگان ۲۰ مهرماه

جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد تأثیرگذار است

فرزاد دانشمند، موسیقیدان و نوازنده گیتار و یکی دیگر از داوران ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد درخصوص سطح کیفی اجراهای این دوره از جشنواره گفت: وقتی صحبت از کیفیت اجراها می‌شود، به سراغ ارزیابی ایده‌آل‌هایمان از اجراها در این رده سنی می‌رویم، در حالی که باید اجراهای این جشنواره را با دوره‌های گذشته مقایسه کنیم. سال گذشته در هیئت داوران حضور نداشتم اما آن‌طور که دوستان می‌گویند اجراها نسبت به سال گذشته کیفیت بهتری داشتند و این خیلی خوب است.

این عضو هیئت داوران ادامه داد: در چنین اجراهایی مهم است نوازنده‌ها بتوانند به هم گوش بدهند. باید در انتخاب معلم و استاد حساسیت زیادی داشته باشند. یک استاد ممکن است هنرجوهای زیادی داشته باشد ولی در عین حال خروجی قابل قبولی نداشته باشد. جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد به‌طور حتم تأثیرگذار است. هر چقدر جشنواره‌های بیشتری برگزار شود و هنرمندان جایی برای عرضه هنرشان پیدا کنند خوب است. امیدوارم چنین جشنواره‌هایی رواج پیدا کند.

پایان داوری‌های جشنواره موسیقی امیرجاهد/ اعلام برگزیدگان ۲۰ مهرماه

اسامی برگزیدگان نهایی تمام بخش‌های دونوازی و گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی، دونوازی و گروه‌نوازی سازهای کوبه‌ای و دونوازی و گروه‌نوازی پاپ و کلاسیک روز جمعه ۲۰ مهرماه از سوی مهدی مساح بیدگلی (دبیر اجرایی جشنواره) و از طریق سایت خانه موسیقی ایران و خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد اعلام می‌شود.

پایان داوری‌های جشنواره موسیقی امیرجاهد/ اعلام برگزیدگان ۲۰ مهرماه

همچنین مراسم اختتامیه جشنواره ۲۶ مهرماه در سالن اصلی برج آزادی تهران با حضور استادان برجسته ی موسیقی و برگزیدگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha