• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071713190
  • خبرنگار : 50295

۱۲۳ رمز کنترل بحران‌های اجتماعی

۱۲۳ رمز کنترل بحران‌های اجتماعی

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم گفت: اورژانس اجتماعی با کمک‌رسانی سریع، به موقع و تخصصی می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد آسیب برای افراد داشته باشد.

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان طارم از سال ۱۳۹۶ برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود، شروع به کار کرده است. اورژانس اجتماعی با چهار نیرو متخصص روانشناس و مددکار در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم انجام می‌شود و کارشناسان اورژانس در مواقع بحرانی همه اقدامات لازم را در لحظه انجام می‌دهند، افزود: اگر فردی در شهرستان طارم با شماره ۱۲۳ تماس بگیرد به کارشناسان شهرستان ارجاع و کارشناسان سریعا وارد عمل شده و اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند و کل مردم شهرستان از همه نقاط شهرستان طارم می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

او تصریح کرد: اورژانس اجتماعی با کمک‌رسانی سریع، به موقع و تخصصی در بحران‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان‌ کار، آزاردیده و خیابانی، همسران آزاردیده، سالمندان و معلولان آسیب‌دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، اختلافات حاد خانوادگی، دختران و پسران فراری از منزل و مواردی که به نهاد خانواده و اشخاص آسیب می‌رساند مداخله می‌کند.

شریفی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهزیستی بوده و سعی دارد از وقع آسیب پیشگیری کند، ادامه داد: اطلاعات افراد در اورژانس اجتماعی کاملا محرمانه بوده و حتی یک همکار از اقدامات و اطلاعات پرونده فرد دیگر اطلاعی ندارد. همچنین برای آشنایی بیشتر مردم و نوجوانان و کودکان با اقدامات اورژانس اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در مدارس حضور یافته و اطلاعات لازم را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم که آسیب رخ داده ولی مردم به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و آشنا نبودن با آن مسئله آسیب را اطلاع نمی‌دهند که اگر حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی درستی صورت بگیرد قطعا پیشگیری نیز سریع‌تر توسط اورژانس اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha