• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403071411098
  • خبرنگار : 90047

دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم

دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش می کنیم تیم ملی ۲۴ مهر در مشهد میزبان قطر باشد.

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان با حضور وزیر ورزش و جوانان در زورخانه جوانمردان برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان وزارت ورزش و روسای فدراسیون های ورزشی، ورزشکاران، مدیران و مسوولین ورزشی حضور داشتند.

احمد دنیامالی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با این جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان انجام می‌دهد، وظیفه همه مسلمانان است که از مظلومان عالم دفاع کنند. مردم برابر این زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی وظیفه داشتند که دفاع کنند. بعد از آن اقدامات ترور در ایران و شرایطی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد، وظیفه‌ داشتیم که دفاع کنیم. 

وی گفت: این دفاع پاسخ کوچکی بود که نقش بازدارندگی خودش را داشته باشد. جنگ‌طلب نیستیم، اما اگر کشوری بخواهد به ما تجاوز کند، پاسخ دندان‌شکن می‌دهیم. جامعه ورزش هم وظیفه دارد از کاری که نیروهای مسلح انجام دادند، حمایت کند. در اقتدار ایران همین بس که وقتی حملات موشکی به رژیم صهیونیستی داشتیم، روز بعد از آن به همراه رئیس جمهور به قطر رفتیم و مذاکرات خوبی با کشورها داشتیم.

دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم

وزیر ورزش تصریح کرد: بعد از آن نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب برگزار شد. در جایی که همه در پناهگاه‌ها هستند، مقام معظم رهبری نه تنها به پناهگاه نرفتند، بلکه نماز جمعه را با حضور پرشور مردم اقامه کردند. پس از آن عراقچی وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه سفر کرد. همه این ها نشان از اقتدار ایران اسلامی است. مشی ورزشکاران ما پهلوانی و دفاع از مظلومان است که امروز هم این مراسم را به یاد شهیدان نصرالله و نیلفروشان برگزار می‌کنیم و جامعه ورزش هم در کنار مردم ایران خواهد بود.

وزیر ورزش درباره شرایط ورزش زورخانه‌ای افزود: این ورزش از دو جهت اهمیت دارد اول اینکه ورزش بومی و تمدنی ما است و از دیرباز ریشه‌اش در ایران است. این ورزش آیینی، مشی پهلوانی دارد و مرام و جوانمردی و مردانگی و ترویج اخلاق در وجود آن است. اقدامات خوبی انجام شده، اما کافی نیست. در خیلی از کشورها که مسابقه برگزار می‌کنیم، ورزشکاران سایر کشورها مدال طلا می‌گیرند و پیشرفت خوبی داشته‌اند، ولی باید بیشتر کار کنیم. البته بیشتر از اینکه نیاز داشته باشیم در دنیا کارمان را انجام دهیم، باید این رشته را در داخل کشور مخاطب‌پذیر کنیم. این رشته و همچنین چوگان و چند رشته اصلی جزو رشته‌هایی هستند که یک توجه و کار خاصی باید برای آن ها انجام بدهیم.

دنیامالی همچنین درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه تختی که برای اولین بار انجام می‌شود و همچنین آخرین وضعیت ورزشگاه‌های کشور اظهار کرد: ما یک انباشتگی در موضوع استادیوم‌ها داشتیم. اشکال کار این جا بود که هر کسی مسئولیت را متوجه مجموعه دیگری می‌دید. ما این را یک واحد کردیم. یعنی ادارات کل، باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش یک مجموعه هستند. قرار شد که دست به دست هم بدهیم تا در موضوعات مختلفی همچون چمن، سکو و نور شرایط مناسب و در شأن مردم ایران و فوتبال کشور داشته باشیم. باید استانداردهای AFC را رعایت کنیم. امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که استادیوم‌ها با کیفیت‌تر شده باشد.

دنیامالی: تلاش می‌کنیم در مشهد میزبان تیم ملی قطر باشیم

وی درباره دعوت از مسئولان قطری برای حضور در ایران و تماشای بازی ایران و قطر گفت: خیلی از دشمنان ما تلاش می‌کنند که این بازی برگزار نشود. در ملاقاتی که با وزیر ورزش قطر داشتم، متوجه شدم او مدیر دو سه باشگاه بوده و از آنها برای حضور در ایران دعوت کردم. امروز هم به روابط بین‌الملل گفتم که به صورت کتبی دعوت کنند. ما تلاش می‌کنیم که ۲۴ مهر در مشهد پذیرای قطر باشیم که امیدوارم با پیروزی تیم کشورمان همراه باشد.

باران‌چشمه: شهید حسن نصرالله زورخانه را می‌شناخت و به این ورزش علاقه داشت

مهرعلی باران‌چشمه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان گفت: امروز میزبان مراسم یادواره شهدای جبهه مقاومت هستیم این مراسم با همت وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان ورزش شهرداری و با میزبان فدراسیون ورزش زورخانه ای برگزار شد. یکی از عواملی که سیب شد تا ما میزبان برگزاری این مراسم باشیم به خاطر این بود که شهید حسن نصرالله زورخانه را می شناخت و به این ورزش خیلی علاقه داشت زیرا زورخانه محل جوانمردی و تعلیم مرام پهلوانی است، تصمیم بر این شد که این مراسم در محل زورخانه برگزار شود.

او افزود: امروز جمع شدیم تا به شهدای حزب‌الله و جبهه مقاومت بگوییم جامعه بزرگ ورزش کشور با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری راه حزب الله و شهدا را ادامه خواهیم داد. همه ما معتقدیم باید از ملت های مظلوم حمایت کنیم و رفتار بسیار زشتی که رژیم صهیونیستی انجام داد با به شهادت رساندن شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و شهید نیلفروشان. امروز همه مدیران، مسوولین ورزش، قهرمانان ومدال آوران ورزشی جمع شده ایم تا بگوییم هستیم و راه آنها را ادامه خواهیم داد.

فروغی: رژیم صهیونیستی با تنبیه در نظر گرفته شده نباید دوباره دست از پا خطا کند

جواد فروغی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان گفت: اتفاقاتی که رخ داد ضربه بزرگی برای جبهه مقاومت بود اما خدا را شکر جواب خود را دریافت کردند.

او افزود: این مراسم در بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت در گود زورخانه محل جوانمردی و پرورش پهلوانان برگزار شد. تنبیهی که برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شد خواستیم نشان دهیم تا دوباره ما را به زحمت نیندازد و دست از پا خطا نکند تا ما مجبور شویم دوباره تنبیه دیگری برای رژیم صهیونیستی در نظر بگیریم.

فروغی در پایان اظهار کرد: امیدوارم مردم و به ویژه ورزشکاران بیشتر با روحیه جوانمردی و غیرت و مردانگی چه در قالب ورزش و چه غیر ورزشی آگاه شوند و این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha