• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071410486
  • خبرنگار : 50975

آغاز طرح مکمل یاری در مدارس چهارمحال و بختیاری از آبان‌ماه

آغاز طرح مکمل یاری در مدارس چهارمحال و بختیاری از آبان‌ماه

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: زمان توزیع و شروع طرح مکمل‌یاری در مدارس چهارمحال و بختیاری از ابتدای آبان‌ماه در تمام مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان است.

فخرالدین اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برنامه مکمل‌یاری یک برنامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است، اظهار کرد: همه ساله با شروع سال تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای با عنوان برنامه مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D جهت اجرا در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هرساله پیش از شروع سال تحصیلی کمیته ارتقای سلامت مدارس استان با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برگزار و در خصوص چگونگی اجرای طرح و خرید مکمل‌ها تبادل نظر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی موظف شد قرص ویتامین D و آهن را خریداری و در سطح مدارس استان توزیع کند که زمان توزیع و شروع طرح مکمل‌یاری در مدارس چهارمحال و بختیاری از ابتدای آبان‌ماه در تمام مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان انجام خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه توزیع مکمل‌ها با مرکز بهداشت استان و مراکز جامع سلامت شهرستان‌ها و مناطق است که مقرر شد، ۱۶ عدد قرص آهن برای ۱۶ هفته در طول سال تحصیلی و ۹ قرص ویتامین D هر ماه یک عدد توزیع می‌شود.

آغاز طرح مکمل باری در مدارس چهارمحال و بختیاری از آبان‌ماه

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود آهن، در دوران بلوغ نوجوانان (دانش آموزان) باعث کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری، خستگی زود رس، ضعف و بیحالی می‌شود.

اسدی ادامه داد: برنامه آموزش تغذیه و مکمل یاری آهن در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی گام موثری در پیشگیری، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ریزمغذی آهن، ویتامین D  نیز در سلامت نوجوانان و پیشگیری از بیماری‌ها در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد، بنابراین اطمینان از دریافت این دو ریز مغذی برای مسئولان سلامت، دارای اهمیت بسیاری زیادی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha