• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403071310308
  • خبرنگار : 30190

رفع توقیف ۴۰ روزه «غربت» با ۴ دقیقه ممیزی

رفع توقیف ۴۰ روزه «غربت» با ۴ دقیقه ممیزی

با رفع توقیف تنها سریال پلتفرم نماوا، نام این سکوی پخش‌کننده فیلم و سریال بار دیگر وارد جدول پخش هفتگی نمایش خانگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح جمعه ـ ۱۳ مهرماه ـ مجموعه نمایش خانگی «غربت» پس از ۴۰ روز توقیف به پلتفرم پخش‌کننده‌اش بازگشت و قسمت چهارم آن به انتشار رسید. این سریال بر اساس دستور دادستانی متوقف شده بود.

روابط عمومی پلتفرم نماوا در توضیحی در این زمینه نوشت: «این سریال که به دلیل برخی سوءتفاهم‌های پیش‌آمده، مدتی پخش آن متوقف شده بود، با همراهی مدیران نماوا، عوامل «غربت» و مساعدت دادستانی و مجموعه ساترا رفع توقیف شد.»

طبق بررسی خبرنگار ایسنا، این مجموعه که به ظن ارتباط نامشروع دو شخصیت مورد اعتراض قرار گرفته بود، در همه سه قسمت منتشرشده با ممیزی‌هایی مواجه شده و تغییراتی داشته است. در صحنه جنجالی قسمت دوم، حذف چند دیالوگ و چند پلان، باعث شده مسئله وجود صیغه محرمیت میان «احلام» و «فری» به کلی از سریال حذف شود. در همین راستا حتی این دیالوگ شخصیت «احلام» حذف شده که کیفش را به همسرش می‌دهد و به او می‌گوید: «مو میرم دستشویی، ای (کیف) رو نمی‌تونم ببرم».

پس از ممیزی، شخصیت «احلام» تا حد ممکن فاقد انتساب به قومیتی خاص است و در این راستا دیالوگی نیز که نشان می‌دهد پدرش در کدام منطقه با مواد مخدر دستگیر شده، حذف شده است.

چند صحنه دیگر این مجموعه نیز هدف ممیزی قرار گرفته که بخشی از آن‌ها به صورت حذف یک یا چند پلان و بخشی با حذف یک یا چند خط دیالوگ بوده است که البته برخی ارتباطی با اعتراضات مطرح‌شده به سریال ندارد.

رفع توقیف ۴۰ روزه «غربت» با ۴ دقیقه ممیزی

بر این اساس، در مجموع، یک دقیقه و ۳۹ ثانیه از زمان قسمت اول و دو دقیقه و ۵۰ ثانیه از زمان قسمت دوم کاسته شده است. در مقابل به شکلی قابل توجه، پنج ثانیه به زمان قسمت سوم اضافه شده است.

حالا پلتفرم نماوا که بعد از توقیف مجموعه «غربت» هیچ اثری را به شکل هفتگی در حال انتشار نداشت و در این مدت تنها فیلم سینمایی «پدران» را اکران آنلاین کرد، بار دیگر وارد جدول پخش هفتگی محصولات نمایش خانگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha