• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071209736
  • خبرنگار : 50180

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان:

۸۰۰۰ نفر در کرمانشاه عضو گروه‌های جهادی هستند

۸۰۰۰ نفر در کرمانشاه عضو گروه‌های جهادی هستند

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: بالغ بر هشت هزار نفر در این استان عضو گروه‌های جهادی هستند.

امیرحمزه خزایی، امروز(۱۲ مهر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم و کم برخوردار استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: این طرح در قالب دو پروژه در سال گذشته و امسال در برنامه اجرا قرار گرفته که سال گذشته کار آبرسانی به ۳۴۹ روستای مناطق کم برخوردار استان به تمام رسید و از امسال نیز قرارداد آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان آغاز شده که قرار شده ظرف مدت سه سال آب شرب به این روستاها برسد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها، ظرف سه سال آتی کار آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان انجام خواهد شد و  دیگر تنش آبی در روستاهای کم برخوردار استان نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به توزیع جهیزیه بین زوج های مناطق محروم استان داشت و گفت: از سال گذشته که اجرای کنگره ملی شهدای استان در برنامه استان قرار گرفته، دو بار توزیع جهیزیه بین زوج های جوان - بار اول به تعداد ۸۰۰ سری و بار دوم به تعداد ۵۰۰ سری- داشته‌ایم.

وی گفت: تعمیر و ساخت منازل مسکونی، تعمیر و ساخت مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع لوازم تحریر و... از دیگر اقدامات انجام شده است.

خزایی در ادامه به تشریح اقدامات در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزای ارزان قیمت به متقاضیان مناطق کم برخوردار استان داشت و با بیان اینکه امسال سهمیه ۳۱۹ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زا  در اختیار مجموعه بسیج سازندگی استان قرار گرفته، گفت: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر از قبل پرداخت این تسهیلات فراهم شده است. مابقی تسهیلات هم در ادامه سال به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

 وی افزود: سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زا به میزان ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد و زمینه اشتغال‌ ۱۴۰۰ نفر در استان فراهم شد.

خزایی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۲۰۰ گروه جهادی داریم، گفت: هم اکنون در حال ثبت گروه های جهادی در سامانه اطلس هستیم و انتظار داریم گروه های جهادی که پیش از این برای ثبت نام در سامانه اطلس اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: بیش از هشت هزار نفر در استان کرمانشاه در عضویت گروه‌های جهادی هستند.

خزایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تخصصی شدن گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی به سمتی می‌روند که بتوانند خدمات تخصصی ارائه کنند، لذا باید حداقل هر شهرستان استان یک گروه جهادی تخصصی عمرانی داشته باشد.

خزایی اشاره‌ای هم به فعال بودن ۱۵۰۴ صندوق قرض الحسنه توسط گروه‌های جهادی استان داشت و گفت: ۴۸ هزار نفر در عضویت این صندوق های قرض الحسنه هستند.

۸۰۰۰ نفر در کرمانشاه عضو گروه‌های جهادی هستند

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha