• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071109493
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان:

توسعه باید متوازن، پایدار و همه جانبه باشد

توسعه باید متوازن، پایدار و همه جانبه باشد

ایسنا/همدان استاندار همدان با تأکید بر اینکه توسعه باید متوازن، پایدار و همه جانبه باشد، گفت: باید از جزیره‌ای عمل کردن و مداخله کردن پرهیز کنیم و توسعه متوازن و پایدار داشته باشیم.

حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جبهه مقاومت و سردار شهید نیلفروشان، اظهار کرد: در سال‌های حیات این استان افراد زیادی کار کردند و زحمت کشیدند و امروز ما مکلف، موظف و متعهد هستیم به اینکه این مسیر را پرتلاش‌تر ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه استان همدان مایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی و دارالمومنین و دارالمجاهدین و مهد پرورش انسان‌های بزرگ، فرهیخته و علما، دانشمندان و اندیشمندان بزرگ است، افزود: همدان دیار بوعلی سینا، باباطاهر و دیاری است که به عنوان تاریخ، تمدن، علم و فرهنگ، اخلاق، مجاهدت، ایثار و بزرکی و عظمت یاد می‌شود و هشت هزار شهید گلگون کفن و سرافراز را تقدیم انقلاب کرده و دائما و مستمرا بوی شهادت در فضای استان به مشام می‌رسد و خوشحال هستم در روزی که جهان اسلام از اقدام غرور آفرین سپاهیان عزیز در سیلی زدن محکم به صورت صهیونیست و رژیم غاصب و کودک کش خوشحال هستند کار خود را در این استان شروع می‌کنم.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های بزرگی دارد، تصریح کرد: من قبلا در استانی خدمت کردم که ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد اما این استان با ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ نفر جمعیت در یکی از نقاط خاص ایران اسلامی قرار گرفته است و موقعیت بسیار ممتاز و ویژه دارد که به لحاظ وسعت بیست و سومین و به لحاظ جمعیت چهاردهمین استان کشور است.

ملانوری شمسی با بیان اینکه مهمترین منبع توسعه منابع انسانی بوده که این استان به خوبی سرشار از این منبع است، اضافه کرد: این استان مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد که در سطح ملی و استانی شخصیت‌ها و چهره‌های ممتاز و تاثیرگذاری از این استان می‌بینیم و چهار وزیر از استان همدان در ترکیب هیئت دولت حضور دارند و تاثیر گذاران کمیسیون‌های تخصصی مجلس تربیت شده این استان هستند.

استاندار همدان تأکید کرد: مهم ترین منبع توسعه منبع انسانی است که استان همدان در این زمینه موفق است.

وی افزود: در تولیدات کشاورزی استان همدان رتبه‌های برتر دارد و یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن است.
ملانوری شمسی با بیان اینکه صنعت گردشگری، صنعتی پر اشتغال و پر درآمد و کم آبر است و کمترین آسیب زیست محیطی را دارد، خاطرنشان کرد: استان همدان به شش استان دیگر محدود می‌شود و می‌تواند این موضوع به صنعت و اقتصاد همدان کمک کند.

استاندار همدان تأکید کرد: پیگیری مسائل مردم فقط با همراهی سازمان‌ها و اقشار مختلف ممکن است و تعامل با اقشار مختلف از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به شاخصه های مهم در انتصابات، یادآور شد: تخصص و کاربلدی از موضوعات مهم است و نیاز است مدیر به دانش روز در حوزه مسئولیتی خود مجهز باشد.

استاندار همدان در پایان اظهار کرد: انگیزه کافی و تلاش برای اجرای سیاست‌های نظام و دولت مستقر از دیگر شاخص‌های انتصاب مدیران است چرا که مدیر پشت میز نشین نمی‌خواهیم و مدیر عملیاتی می‌خواهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار همدان معرفی و از زحمات علیرضا قاسمی فرزاد تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha