• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071008347
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خبر داد

پیش‌بینی ۱۱۰۰ عنوان برنامه برای هفته کودک/اجرای طرح کانون و مدرسه در استان سمنان

پیش‌بینی ۱۱۰۰ عنوان برنامه برای هفته کودک/اجرای طرح کانون و مدرسه در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از پیش‌بینی ۱۱۰۰ عنوان برنامه برای هفته کودک در این استان خبر داد.

مرتضی مزینانی صفابین امروز (۱۰ مهرماه) در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: به‌مناسبت هفته کودک ۶۳۰ برنامه در مراکز ۲۱گانه و کانون پرورش فکری شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به عضویت دستگاه‌های مختلف در کارگروه کودک و نوجوان از عدم ارائه برنامه‌های هفته کودک از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: فقط شش دستگاه اجرایی در این استان برنامه‌های خود در هفته کودک را به کانون پرورش فکری استان ارائه کرده‌اند.

او بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون ۳۷۱ عنوان برنامه برای اجرا در هفته کودک به کانون پرورش فکری استان ارائه کرده‌اند. برخی دستگاه‌ها مانند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تعداد برنامه‌های بیشتری و برخی مانند شهرداری سمنان فقط یک برنامه به مناسبت هفته کودک ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فرمانداری دامغان، شهرداری شاهرود، شهرداری سمنان، بهزیستی استان و شهرداری امیریه از معدود دستگاه‌هایی هستند که برنامه‌های خود در هفته کودک را ارائه کرده‌اند.

دبیر کارگروه هفته کودک استان اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۱۰۹۲ عنوان برنامه مرتبط با هفته کودک از سوی دستگاه‌های مختلف استان به کانون پرورش فکری استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان، افزود: باید نگرش مدیران و دستگاه‌ها به حوزه کودک و نوجوان تغییر کند. مدیران باید بدانند حوزه کودک و نوجوان یک حوزه اولویت‌دار است.

پیش‌بینی ۱۵ اجرا از سوی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن ۱۰ برنامه ویژه و استانی به‌مناسبت هفته کودک خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌های ویژه که با گردهمایی زبان‌آموزان کانون پرورش فکری استان در ۱۲ مهر ماه آغاز خواهد شد، در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری با حضور ۳۵۰ زبان‌آموز سمنانی برگزار می‌شود.

مزینانی صفابین شمار زبان‌آموزان کانون پرورش فکری در این استان را بالغ بر ۳۰۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر هفت زبان خارجی از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی و ... در کانون‌های زبان کانون پرورش فکری استان تدریس می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برپایی پیاده‌روی نیروهای فراجا استان با همکاری کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: در این پیاده‌روی خانوادگی که ۱۳ مهر ماه برپا می‌شود، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری مرکز نیز حضور دارد.

او از پیش‌بینی ۱۵ اجرا از سوی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان خبر داد و افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به مدت سه روز در شهرستان‌های مختلف استان به اجرای برنامه می‌پردازد.

اجرای کانون و مدرسه در ۴۵۰ مدرسه استان

مزینانی صفابین از آغاز فرآیند اجرایی جشنواره ملی در مسیر آفرینش به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته کودک نام برد و گفت: آغاز به کار مجموعه «کانون‌یاران» تشکیل شوراهای نوجوان در استان و ۲۱ مرکز شهرستان‌ها، راه‌اندازی بخش ویژه مادران در مراکز کانون پرورش فکری، برپایی دوره‌های خبرنگاری و رسانه برای کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی کانون علوم و فناوری‌های نوین از جمله برنامه‌های استان در هفته کودک است.

پیش‌بینی ۱۱۰۰ عنوان برنامه برای هفته کودک/اجرای طرح کانون و مدرسه در استان سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان از برپایی شش کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان به رسانه و سواد رسانه‌ای در کانون پرورش فکری استان در شش ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: قرار است تا پایان سال، برنامه‌های دیگری در حوزه رسانه برگزار شود.

وی از اجرایی شدن طرح کانون و مدرسه به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق این اداره کل نام برد و گفت: امسال اجرای این طرح در مدارس بیشتری در استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: طرح موفق کانون و مدرسه امسال در بیش از ۴۵۰ مدرسه سطح استان برگزار می‌شود.

ازسرگیری فعالیت در ۳ مرکز سیار استان

وی از فعال بودن پنج مرکز سیار و پستی در کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: به‌دلیل عمر بالای خودروهای کانون، سه مرکز سیار استان غیرفعال شده بود که یکی از آنها در هفته کودک و دو مرکز دیگر به‌زودی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

مزینانی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی خودروساز و اتوبوس‌ساز در استان اظهار کرد: امیدوارم این واحدهای صنعتی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به نوسازی ناوگان کانون پرورش فکری استان کمک کنند.

وی افزود: ما در کانون از مربیان کارآزموده و امکانات مناسب برای ارائه خدمت به بچه‌های روستاها و مناطق دورافتاده برخورداریم؛ اما برای عرضه این خدمات نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل مراکز سیاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha