• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070705296
  • خبرنگار : 50627

در جلسه‌ای انجام شد

بررسی زمینه‌های همکاری میان پزشکی قانونی و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

بررسی زمینه‌های همکاری میان پزشکی قانونی و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد ستاره، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بازدید کرد و پس از آن با برپایی جلسه‌ای، زمینه‌های همکاری میان اداره کل پزشکی قانونی و سازمان جهاددانشگاهی استان بررسی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی روز شنبه در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، با اشاره به مجهز بودن این مرکز به تجهیزات مدرن گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان با امکانات و تجهیزات به روز، یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمان ناباروری است.

ستاره بر لزوم همکاری مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و مرکز نوآوری جهاددانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی می‌توان برخی از نیازمندی‌های پزشکی قانونی را رفع کرد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری جلسات کارشناسی، زمینه همکاری بیشتر، میان این دو ارگان در زمینه های آموزشی، پژوهشی و خدماتی فراهم شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به تاثیرگذاری سایر بخش های جهاددانشگاهی در جامعه از جمله خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار حوادث به ویژه موارد مربوط به خودکشی، اصل روانشناسی را رعایت کرده و با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه، از ایجاد موج ناامیدی پرهیز کنند.

بررسی زمینه‌های همکاری میان پزشکی قانونی و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه به معرفی ظرفیت‌های این سازمان پرداخت و گفت:  جهاد دانشگاهی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشته و در ابتدای انقلاب، هدایت دانشگاه‌ها را عهده‌دار بود، اما سپس رسالت‌های جدیدی مانند رسالت‌های علمی برای این نهاد عمومی غیردولتی، تعریف شد.

علی اصغر فاتحی‌فر، به فعالیت سازمان جهاددانشگاهی استان در بخش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی اشاره و اظهار کرد: مرکز پزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز درمان ناباروری، طب کار، طب پیشگیری، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز انرژی‌های تجدید پذیر، پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکار سنجی (ایسپا) و ...  از جمله مراکز سازمان جهاددانشگاهی استان هستند.

وی با اشاره به نقش مهم جهاددانشگاهی در ماموریت‌های آموزشی در کشور، اظهار کرد: دوره های آموزشی کوتاه مدت این سازمان، در ۵ مرکز  و ۲ دفتر آموزشی در تبریز و ۲ مرکز  در شهرستانهای مرند و میانه، در گروه‌های هفتگانه زبان‌های خارجی، پزشکی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر برای فراگیران علاقمند برگزار می‌شود و جهاددانشگاهی گسترده ترین سیستم آموزشی کشور را دارد.

فاتحی‌فر، برگزاری مناظرات دانشجویی، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه، سازمان انتشارات و برگزاری نشست‌های تخصصی را از دیگر فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی، برشمرد و با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی گفت: گروه پژوهشی مدیریت توسعه، گروه پژوهشی برنامه ریزی منطقه‌ای، گروه پژوهشی مهندسی تکنولوژی و مرکز خدمات تخصصی GIS و سنجش از دور در این پژوهشکده در حال ارائه خدمات پژوهشی در حوزه علوم انسانی به سازمان و ارگان ها می‌باشد.

در این نشست هر کدام از معاونان سازمان به تشریح فعالیت های مربوطه پرداختند.

بررسی زمینه‌های همکاری میان پزشکی قانونی و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

بررسی زمینه‌های همکاری میان پزشکی قانونی و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha