• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070504188
  • خبرنگار : 50676

بهره‌برداری از ۳ یادمان شهدای گمنام در تربت‌حیدریه 

بهره‌برداری از ۳ یادمان شهدای گمنام در تربت‌حیدریه 

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، سه یادمان شهدای گمنام شهرستان تربت‌حیدریه با حضور مدیران مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

مهدی باقرزاده مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۳۷ میلیارد ریال برای این سه یادمان اعتبار جذب شده است، گفت: برای یادمان شهدای گمنام تیپ پیاده مستقل ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی ارتش ۱۱ میلیارد ریال، یادمان شهدای گمنام باغملی ۱۸ میلیارد ریال و یادمان شهدای گمنام شهر کدکن ۸ میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شده است.

وی افزود: ۲۳ شهید گمنام در ۱۰ یادمان در شهرستان مهمان ما هستند که ساخت سه یادمان شهید دانشگاه تربت‌حیدریه، گروه توپخانه ۶۱ محرم‌ سپاه و شهر رباط سنگ هنوز به اتمام نرسیده‌اند. همچنین به جز یادمان گروه توپخانه ۶۱ محرم، دیگر یادمان‌ها تا آذرماه امسال که همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه است به اتمام خواهند رسید.

  مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه، با قدردانی از شهرداری تربت‌حیدریه برای تامین اعتبار یادمان شهدای گمنام باغ ملی، اظهار کرد: برای تکمیل یادمان‌ها از افراد خیر، دستگاه‌ها و نهادها کمک گرفتیم و این اعتبار تامین شد.

طبق آمار ارائه شده از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه ۲۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۱۷۰۸ شهید، ۱۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارد و ۶۹۰ نفر جانباز این شهرستان، بالای ۲۵ درصد هستند.

 در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در ۱۰ یادمان در آغوش خاک آرام گرفته‌اند که پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در مرکز توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه هستند، همچنین ۲۰۰ شهید در گلزار شهدای بهشت عسکری تربت‌حیدریه در خاک آرام گرفته‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha