• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۱:۵۱
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403070503684
  • خبرنگار : 71049

عراقچی: هدف نهایی اسرائیل به آتش کشیدن کل منطقه است

عراقچی: هدف نهایی اسرائیل به آتش کشیدن کل منطقه است

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که شورای امنیت باید اکنون برای توقف جنگ اسرائیل و اجرای آتش‌بس فوری اقدام کند.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در stakeout شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت جاری در منطقه و موضع جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت لبنان فراخوانده شده است. وضعیت در لبنان و منطقه به‌طور بی‌سابقه‌ای نگران‌کننده است. منطقه در آستانه یک فاجعه تمام‌عیار قرار دارد که اگر جلوی آن گرفته نشود، جهان با پیامدهای فاجعه‌باری مواجه خواهد شد که مانند آن پیش‌تر مشاهده نشده است.  

وی‌ گفت: رژیم اسرائیل در حال قتل عام غیرنظامیان در غزه بوده و اکنون به نظر می‌رسد که همان جنایات را در لبنان تکرار می‌کند و جنگی تجاوزکارانه علیه این کشور به راه انداخته است. اسرائیل قبلاً غزه را از طریق کمپین نسل‌کشی خود به «جهنم روی زمین» تبدیل کرده است؛ همان‌طور که یک مقام ارشد سازمان ملل به‌درستی آن را توصیف کرد. بیش از ۴۲ هزار فلسطینی بی‌گناه کشته، ۹۳ هزار نفر زخمی و زیرساخت‌های حیاتی ویران شده‌اند و اکنون اسرائیل در حال تکرار جنایات خود در لبنان است. تنها در یک هفته، اسرائیل حملات وحشیانه‌ای به شهرهای لبنان انجام داده که منجر به کشته شدن صدها زن و کودک شده است.  

عراقچی با بیان اینکه اسرائیل به عنوان یک رژیم یاغی و تجاوزکار، از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است، افزود: برای این رژیم تروریستی، حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و صلح هیچ معنایی ندارد. هدف نهایی و شوم رژیم اسرائیل این است که کل منطقه را به آتش بکشد. تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان بدون شک غیرقانونی و جنایتکارانه است. این یک اقدام تجاوزکارانه است و منشور سازمان ملل متحد به‌طور آشکار نقض شده است.  

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: شورای امنیت باید مداخله کند تا صلح و امنیت را بازگرداند.  

عراقچی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به پیامدهای اعمال شریرانه رژیم اسرائیل در منطقه هشدار داده است. جامعه بین‌المللی نمی‌تواند نقش ایالات متحده و متحدانش در توانمندسازی جنایات اسرائیل را نادیده بگیرد. حمایت بی‌قید و شرط از سوی ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، اسرائیل را جسور کرده تا بدون مجازات جنایت کند.  
این مصونیت، همراه با عدم اقدام شورای امنیت، منطقه را به سوی فاجعه سوق داده است.  

وی گفت: رهبران اسرائیل باید درک کنند که جنایات آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.  مسیر کاهش تنش واضح است؛ اسرائیل باید فوراً حملات خود به غزه و لبنان را متوقف کند. 

عراقچی تاکید کرد: شورای امنیت باید اکنون برای توقف جنگ اسرائیل و اجرای آتش‌بس فوری اقدام کند و بدین وسیله جان انسان‌های بی‌گناه را نجات دهد؛ در غیر این صورت، منطقه با خطر یک درگیری تمام‌عیار مواجه خواهد شد و تاریخ، حامیان اسرائیل به‌ویژه ایالات متحده را مسئول خواهد دانست.  

وی اظهار کرد: ایران قاطعانه در کنار دولت و مردم لبنان ایستاده است. ایران پیش از این نیز برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای، صبر و خویشتن‌داری فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. ایران به‌طور قاطع بر حق ذاتی خود برای دفاع از منافع حیاتی‌اش ایستادگی می‌کند.  
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha