• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403070403652
  • خبرنگار : 71480

پزشکیان در دیدار با نخست‌وزیر نروژ:

به دنبال رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها در عرصه سیاست هستم

به دنبال رفع اختلافات و سوءتفاهم‌ها در عرصه سیاست هستم

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر نروژ گفت: با توجه به سوابق پزشکی خود در سیاست نیز به دنبال درمان اختلافات و سوءتفاهمات و رویکردهای پیشگیرانه هستم و شرایط بحرانی و بغرنج منطقه‌ای نیز نیازمند چنین رویکرد و نگاهی است تا برای درمان گرفتاری‌های آن راه‌حل‌های درست و صحیحی انتخاب و منطقه به سمت امنیت و ثبات سوق داده شود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، پیش از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار آقای «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ، تنش‌زدایی، گسترش تعامل و ارتباطات با همه کشورهای دنیا بر پایه حسن تفاهم و احترام متقابل را جهت‌گیری اصلی رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: بنده با توجه به سوابق پزشکی خود در سیاست نیز به دنبال درمان اختلافات و سوءتفاهمات و رویکردهای پیشگیرانه هستم و شرایط بحرانی و بغرنج منطقه‌ای نیز نیازمند چنین رویکرد و نگاهی است تا برای درمان گرفتاری‌های آن راه‌حل‌های درست و صحیحی انتخاب و منطقه به سمت امنیت و ثبات سوق داده شود.

رئیس جمهور همچنین ایجاد وحدت و انسجام میان مردم و همه گروه‌های سیاسی، فراهم کردن زمینه برای استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مدیریتی و انتخاب مدیران فارغ از قومیت و مذهب را از جمله اقدامات مثبت و کم‌نظیر دولت خود برای حل مسائل داخلی عنوان کرد و افزود: ما برای تعامل و همکاری و توسعه روابط با همه کشورهای آمادگی داریم و برای تحقق صلح و ثبات و امنیت در منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ما در حال حاضر در آتش جنگی ناجوانمردانه متاثر از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی می‌سوزد، اظهار داشت: در حالی که پیام و شعار بنده در انتخابات ریاست جمهوری صلح و دوستی و برادری با همه دنیا بود، رژیم صهیونیستی در تلاش برای جنگ افروزی بیشتر و توسعه دامنه بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه، یک روز پس از مراسم تحلیف، شهید هنیه را در تهران ترور کرد، اقدامی که طبق همه موازین و مقررات بین‌المللی محکوم و ضد انسانی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه این رژیم با اقدامات خود در تلاش است تا پای ایران را به جنگ بکشاند، اظهار داشت: کدام قانون و یا میثاق بین‌المللی اجازه می‌دهد که رژیمی با بمباران مناطق غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مدارس هزاران زن و کودک را به خاک و خون بکشد و دنیا فقط نظاره‌گر این جنایت باشد و برای تنبیه متجاوز هیچ اقدامی صورت ندهد.

پزشکیان بر ضرورت نقش‌آفرینی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و کشورهای مستقل برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ‌افروزی در منطقه و جنایت در غزه و لبنان تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم تلاش‌های کشور نروژ در این راستا می‌تواند موثر واقع شود.

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ نیز در این دیدار رویکرد دکتر پزشکیان برای تنش‌زدایی و تعامل با دنیا را پیام و تحولی مثبت عنوان کرد و با تاکید بر علاقمندی کشورش برای گسترش روابط با ایران تصریح کرد: نروژ آماده است همه ظرفیت‌های خود را برای کاهش اختلاف‌نظرها و تقویت ارتباطات میان ایران و اروپا به کار گیرد.

نخست وزیر نروژ همچنین با بیان اینکه ما برای فرهنگ غنی و تمدن کم‌نظیر ایران اهمیت و ارزش فراوانی قائلیم، نسبت به تقویت همکاری‌ها در زمینه گردشگردی برای آشنایی بیشتر مردم نروژ با فرهنگ و تمدن ایرانی اعلام آمادگی کرد.

یوناس گار استوره در ادامه همچنین ضمن ابراز نگرانی از تشدید دامنه بحران در منطقه گفت: ما ضمن به رسمیت شناختن حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی، خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه هستیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha