• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070403587
  • خبرنگار : 50605

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

رویدادهای فرهنگی و هنری به نظریه‌پردازی نیاز دارد

رویدادهای فرهنگی و هنری به نظریه‌پردازی نیاز دارد

ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رویدادها و جریان‌های فرهنگی و هنری به نظریه‌پردازی و پشتوانه فکری قوی نیاز دارد.

سیدمهدی سیدن‌نیا امروز (چهارشنبه، چهارم مهر ماه) در نشست تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر به دو مؤلفه نیروی انسانی و تولید نظریه نیاز دارد تا در مسیر پیشرفت و تأثیرگذاری موفق باشد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی متخصص و ماهر فرهنگی و هنری برای انجام تعاملات و خلق اثر نیاز به پشتوانه فکری و فرهنگی دارد تا توانمندی خود را با ظرفیت فکری توأم و خلق فرصت کند.

او ادامه داد: نظریه‌های موفق، امکان خلق فرصت را فراهم می‌کنند و با ایجاد همبستگی جریان‌سازی شما می‌گیرد.

سیدین نیا لازمه پیشرفت هنرمندان را وجود نظریه و پشتوانه فکری دانست و یادآور شد: باید شرایط بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

به گفته وی، دشمن در جهت تهاجم فرهنگی، از ظرفیت هنر برای تحریف و ترویج ناهنجاری‌ها استفاده کرده و با تولیدات رسانه‌ای پیش می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سرمایه‌گذاری در حوزه هنر برای انتقال مفاهیم را مهم خواند و تصریح کرد: قدرت هنر غیرقابل‌انکاری است که اندیشه‌های ناب در لباس هنر ماندگار خواهد شد.

همچنین فرماندار تیران و کرون در این جلسه به ظرفیت هنر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مناطق روستایی و شهری هنر اصیل این منطقه رواج دارد و نسل جدید هم به آن توجه دارند.

علی محمدی کیا، افزود: حمایت از اهالی فرهنگ و هنر برای رونق فعالیت‌ها نیاز است و با تسهیل شرایط شاهد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید نگاه به حوزه فرهنگی هر محله مثل اکسیژن برای تنفس باشد و نباید مورد کم‌ مهری قرار گیرد.

به اعتقاد فرماندار تیران و کرون، فرهنگ و هنر مردمی جذابیت بیشتری برای جامعه داشته و ورود هنرمندان و نقش‌آفرینی مردمی مورد اقبال عمومی هم قرار می‌گیرد.

محمدی کیا از کانون‌های مساجد به عنوان رکن مهم نقش‌آفرینی مردم در عرصه فرهنگ و هنر یادکرد و گفت: تیران و کرون ظرفیت خوبی در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورود خیران به پروژه‌های فرهنگی و هنری مثل مجتمع بهنیا قادر به رفع زیرساخت‌ها خواهد بود.

در این جلسه، از اقدامات علی معینی تجلیل و حسن کیخایی با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان به‌عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha