• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070403124
  • خبرنگار : 50181

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه:

اورژانس جدید بیمارستان شهدا امسال به بهره‌برداری می‌رسد

اورژانس جدید بیمارستان شهدا امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/کرمانشاه مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اورژانس جدید و مجهز بیمارستان شهدای کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر میثم حجتی‌پور در گفت و گو اب خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه در حال احداث اورژانس بیمارستان شهدا، گفت: این پروژه هم‌اکنون ۹۲ درصد پیشرفت دارد و امسال افتتاح خواهد شد. تلاش می‌کنیم راه‌اندازی این پروژه در پاییز امسال صورت بگیرد تا در سه ماهه پایانی سال در اختیار بیماران باشد.

وی ظرفیت اورژانس جدید را ۲۸ تخت اعلام کرد که سه برابر ظرفیت اورژانس فعلی است و ادامه داد: اورژانس جدید بیمارستان شهدا از نظر کیفیت، ساختار و تجهیزات در بین مراکز درمانی کرمانشاه کم نظیر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه اعتباری که تاکنون برای این پروژه هزینه شده را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد که با نصب تجهیزات و راه‌اندازی نهایی به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی اورژانس جدید، برنامه‌های متعددی برای ساختمان اورژانس قدیمی بیمارستان شهدا داریم، از جمله اینکه آنجا را به یک مرکز دیالیز تبدیل کنیم. البته احتمالا در کوتاه مدت اتاق‌های عمل‌ بیمارستان را به این ساختمان منتقل می‌کنیم تا بتوانیم اتاق عمل‌های فعلی که از نظر تجهیزات بسیار به روز اما از نظر ساختمان قدیمی هستند را نوسازی کنیم.

آخرین وضعیت درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س)

وی در ادامه به پروژه درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و گفت: نقشه‌های این درمانگاه تهیه شده و در مرحله بارگذاری اسناد مناقصه است.

وی ادامه داد: گره فعلی این پروژه مطالبه ۳۶ میلیارد تومانی شهرداری از ماست تا مجوزهای لازم را صادر کند، اما ما تقاضا کردیم که ریز این ۳۶ میلیارد تومان مشخص شود که تاکنون ریز این بدهی را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه، اگر شهرداری همکاری بیشتری برای احداث این درمانگاه تخصصی داشت، اکنون ساخت آن آغاز شده بود.

حجتی‌پور زمان مورد نیاز برای احداث این درمانگاه از آغاز شروع ساخت آن را حداقل دو سال اعلام کرد و یادآور شد: با احداث این درمانگاه همه بخش‌های درمانگاه فعلی از جمله زنان، کودکان، عمومی و... به درمانگاه جدید منتقل خواهد شد.

وی سپس از راه‌اندازی بخش LDR بیمارستان حضرت معصومه(س) یاد کرد که از بهترین زایشگاه‌های کرمانشاه به شمار می‌رود و اظهار کرد: در این بخش اتاق‌های مجزایی برای هر یک از مادران باردار با بهترین امکانات در نظر گرفته شده و حتی امکان حضور همسر در کنار زنان باردار نیز وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه معتقد است، کیفیت خدماتی که در این بیمارستان چه در حوزه زایمان طبیعی و چه سزارین به مادران باردار ارائه می‌شود، با خدمات بیمارستان‌های خوب و مطرح کشور برابری می‌کند.

وضعیت درمانگاه‌های تامین اجتماعی در شهرستان‌ها

حجتی‌پور درباره ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌های استان که متناسب با جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استحقاق داشتن درمانگاه را دارند نیز گفت: کار ساخت درمانگاه پاوه که اکنون در مرکز استیجاری فعال است آغاز شده و در شهرستان سرپل ذهاب نیز در کنار فعال بودن مرکز استیجاری، زمین و نقشه‌ها برای احداث ساختمان ملکی در اختیار است و کار به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در کنگاور نیز زمین ۲۴۰۰ متری در اختیار ما قرار گرفت که سعی می‌کنیم احداث درمانگاه ملکی را به زودی آغاز کنیم. در هرسین نیز با وجود اخذ مجوزهای لازم هنوز زمینی برای راه‌اندازی درمانگاه پیدا نکرده‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون درمانگاه تامین اجتماعی در اسلام آبادغرب به صورت دو شیفته و در سنقر و صحنه نیز در مراکز ملکی فعال است، گفت: از نظر پوشش شهرستان‌ها شرایط مطلوبی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha