• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070402972
  • خبرنگار : 71614

سیدعلی میرفتاح:

مظلومیت غزه را با نقاشی ماندگار کردم/ عکس‌های جنگ را روی بوم کشیدم

مظلومیت غزه را با نقاشی ماندگار کردم/ عکس‌های جنگ را روی بوم کشیدم

نمایشگاه نقاشی سیدعلی میرفتاح با عنوان «سرسبز بود دره من» در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی «سرسبز بود دره من» به مناسبت هفته دفاع مقدس، روز سه‌شنبه سوم مهرماه، از ساعت ۱۶ در گالری عالی افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه محمدمهدی دادمان ـ رئیس حوزه هنری ـ، مرتضی اسدی، ناصر سیفی، قدرت الله معماریان و یوسفعلی میرشکاک حضور داشتند.

در این نمایشگاه، ۱۲ اثر از سید علی میرفتاح که با تکنیک اکرلیک و با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت فلسطین کشیده شده‌اند، به نمایش درآمد.

آن‌طور که حوزه هنری اعلام کرده است، تمامی این آثار که تعدادی از آنها به گنجینه شخصی میرفتاح اختصاص داشتند، در افتتاحیه به فروش رفت.

میرفتاح گفت: دیدم به غزه بی اعتنایی می‌شود. وقتی اخبار غزه را می‌شنیدم شروع کردم به کار کردن و در فضای مجازی منتشر کردم، ولی جایی نمایش ندادم. از این آثار پنج اثر درباره غزه است. در فضایی که به غزه بی‌اعتنایی می‌شد من سعی کردم به عنوان یک رسانه عمل کنم، پس در شبکه‌های مجازی منتشر کردم. چون نقاشی ماندگار است، فکر کردم به ماندگاری مظلومیتی که مردم غزه دارند کمک کند، به‌خصوص برای کودکان غزه که بی‌دفاع هستند و کاری از دستشان برنمی‌آید.

وی گفت: تکنیک این آثار آکریلیک روی بوم است و سعی کردم خیلی رئال نباشد. هرچند رئالیسم است، ولی خیلی در واقعیت گیر نکردم. من بخاطر کارهای مطبوعاتی خیلی سال بود که کار نمی‌کردم. الان که فراغتی پیدا کردم به این وادی برگشتم و چون اهل روزنامه‌نگاری و نوشتن هستم و کلمات توی ذهنم می‌آید، این پیوند شعر و کلمه که در کنار تابلوها استفاده کردیم را می‌پسندم.

او درباره آثار مربوط به دفاع مقدس نیز گفت: این آثار پیوندی بود بین حس من نسبت به جنگ و این مقاومتی که الان هست. شروع کردم به مرور عکس‌هایی که از زمان جنگ بود و روی آن‌ها کار کردم و این کارها تولید شدند. دوستان در حوزه هنری این‌ها را دیدند و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه را دادند.

یوسفعلی میرشکاک نیز در باره آثار سید علی میرفتاح گفت: تفاوت کار ایشان با کسی که صرفا نقاش است و به قول ما بحت و بسیط است این است که ایشان بنای کارش بر تفکر و معناست. فرم و تکنیک و رنگ و خط در خدمت معناست. به این معنا که تکنیک معنا را نمی‌خورد و معنا به تکنیک صدمه نمی‌زند؛ آن‌وقت در چند مرحله و ساحت قابلیت تأویل دارد.

او با اشاره به پیشینه سیدعلی میرفتاح ادامه داد: این ویژگی‌ها به‌خاطر سواد ایشان است. چون فقط ژورنالیست ابتدایی نبود. ایشان آنقدر خواند که نویسنده و منتقد قابلی شد. الحمدلله ما با یکی از مواریث موفق سیدمرتضی آوینی مواجه هستیم.

میرشکاک تاکید کرد: اگر این نمایشگاه در کشورهای دیگر بود برخی تابلوها بلافاصله فروش رفته بود چون آن‌ها قدر هنر و هنرمند را بهتر می‌دانند. من از گذشته شاهد رشد جناب میرفتاح بودم و دیدم چگونه جوانه‌ای بود که برخاست و قد کشید و در حوزه‌های مختلف ثمر داد.

نمایشگاه «سرسبز بود دره من» از ۴ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۳، از ساعت ۹ تا ۱۸، در روزهای شنبه تا چهارشنبه، در نگارخانه عالی حوزه هنری قابل بازدید است. 

مظلومیت غزه را با نقاشی ماندگار کردم/ عکس‌های جنگ را روی بوم کشیدم
نمایشگاه نقاشی «سرسبز بود دره من»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha