• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070402832
  • خبرنگار : 50534

وجود ۱۱ سکونتگاه غیررسمی در استان زنجان

وجود ۱۱ سکونتگاه غیررسمی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: رویکرد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، توانمندسازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی است و در این راستا باید ساکنان در این محلات به لحاظ زیر ساختی و اقتصادی توانمند شوند.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه استان زنجان ۱۱ سکونت گاه غیررسمی دارد، اظهار کرد: از این تعداد هشت سگونت‌گاه در شهر زنجان، دو سکونت‌گاه در شهرستان ابهر و یک سکونت‌گاه در شهرستان قیدار وجود دارد.

وی  ابراز کرد: در سفر دور اول هیأت دولت به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و ساماندهی محله کوی فلسطین از سوی رئیس‌جمهور شهید صادر شد.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بعد از سفر رئیس‌جمهور شهید به استان، طرح جابه‌جایی کوی فلسطین در اولویت‌های مهم اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفت و در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی که توسط این اداره کل انجام گرفت، واحدهایی که در حریم راه‌آهن قرار دارند در  اولویت نخست برای جابه‌جایی قرار گرفتند. 

عباسی تاکید کرد: ساکنان کوی فلسطین زنجان همزمان با احداث و تحویل واحدها و بر اساس اولویت طی چند نوبت به واحدهای احداثی انتقال داده می‌شوند.

وی، گفت: براساس برنامه‌ریزی که انجام گرفته بود در چند فاز، معرفی ۳۴ واحد به پروژه‌های نضهت ملی مسکن براساس اولویت تا شهریورماه انجام گرفته است. 

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: انشعابات گاز و فاضلاب در پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده و تنها تامین زیر ساخت آب و برق مانده است که امیدواریم با همکاری شرکت‌های سازنده انشعابات به زودی تامین شود. 

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها و تامین سرانه‌های خدماتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد، افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان این مهم را دنبال می‌کند و باید این خدمات در محلات هدف تامین شود تا ساکنان توانمند شوند. 

عباسی با بیان اینکه ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری در استان به لحاظ زیر ساختی و اقتصادی باید توانمند شوند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان در راستای توانمندسازی ساکنان، دوره آموزشی را در بخش‌های مختلف خیاطی و ICDL برگزار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha