• دوشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403101712690
  • خبرنگار : 50513

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

نیاز مصرفی استان زنجان در زمستان ۶۰۰ مگاوات برق است

نیاز مصرفی استان زنجان در زمستان ۶۰۰ مگاوات برق است

ایسنا/زنجان معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: آنچه در کنار ارزیابی‌های دوره‌ای شرکت‌ها توسط ارزیابان شرکت توانیر اهمیت دارد، موضوع خودارزیابی است.

عادل کاظمی امروز (دوشنبه ۱۷ دی ماه) در نشست اختتامیه نظارت عالیه این شرکت، اظهار کرد: نظارت و ارزیابی در صنعت برق سابقه‌ای طولانی دارد و عملکرد همواره مورد ارزیابی قرار گرفته است تا در مسیر رسیدن به اهداف، موفق‌تر عمل شود.

وی افزود: هر شرکت باید عملکرد خود را به‌صورت روزانه یا ماهانه ارزیابی کند تا فاصله بین اهداف و عملکرد سنجیده شود و اقدامات لازم برای اصلاح انحرافات انجام گیرد.

او با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به بیش از نیم میلیون مشترک خدمات‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: نیاز مصرفی استان در تابستان ۸۰۰ مگاوات و در زمستان ۶۰۰ مگاوات است. در این راستا، اقدامات خوبی برای رفع ناترازی‌های صنعت برق انجام شده است که توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال بهره‌برداری است و انرژی تولیدی آن به شبکه برق تزریق می‌شود. افزون بر این، حدود ۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در مرحله احداث قرار دارد. اقدامات دیگری نیز برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بخش‌های مختلف مصرف در دست پیگیری است.

کاظمی افزود: با ارزیابی‌های صورت‌گرفته، نقاط قابل بهبود به نقاط قوت تبدیل خواهد شد و از راهبردها، تجارب و توصیه‌های ارزیابان بهره گرفته خواهد شد تا خروجی هر بخش ارتقا یابد.

سرپرست تیم ارزیابی شرکت توانیر در این نشست تأکید کرد: ارزیابی، بهترین فرصت برای افزایش توانمندی‌های سازمان است.

روزبه هاشمی‌دهکردی گفت: فرآیند نظارت عالیه به سود سازمان و کارکنان آن است و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. این امر همچنین سازمان را در رسیدن به اهداف عالیه تعیین‌شده یاری می‌کند.

وی افزود: جذابیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان وجود دارد، از جمله نیروهای نخبه که سرمایه‌های سازمان هستند و نمی‌توان آن‌ها را ارزش‌گذاری کرد. لازم است از این نیروهای نخبه بهره‌وری بیشتری صورت گیرد تا کیفیت خدمات ارتقا یابد.

او ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام‌شده مشخص شد که در بخش توسعه، زحمات زیادی کشیده شده است. یکی از پیشنهادهای تیم ارزیابی، به‌روزرسانی سیستم مدیریت کیفیت است، چراکه ارتباط بین فرایندها، چرخه‌ها و ترمیم آن‌ها، با گذشت زمان بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست تیم ارزیابی شرکت توانیر همچنین به برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در حوزه مدیریت اشاره کرد و گفت: اطلاعات و آمارهای موجود نیازمند تدوین دقیق‌تر هستند. این وحدت رویه در آمار باعث افزایش بهره‌وری و ارائه آمار یکسان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha