• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070402775
  • خبرنگار : 50187

راهکارهای واردات و صادرات محصولات فناورانه کرمانی بررسی شد

راهکارهای واردات و صادرات محصولات فناورانه کرمانی بررسی شد

ایسنا/کرمان در نشست سه‌جانبه با حضور رئیس پارک علم و فناوری هایتک، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و رئیس گمرک استان کرمان با محوریت ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای تسهیل صادرات فناورانه کرمانی بررسی شد.

دکتر کی نیا رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان شامگاه سوم مهرماه در این نشست به معرفی این مجموعه و حوزه‌های فعالیتی واحدهای فناور مستقر در آن پرداخت. 

وی یکی از اهداف اصلی پارک را رشد و توسعه کسب و کار واحدهای فناور مستقر در پارک عنوان کرد و این دیدار را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از خدمات گمرکی با حمایت گمرک استان کرمان و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی دانست.

کی نیا با اشاره به منحصر به فرد بودن محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در زیست‌بوم فناوری کرمان، از پیگیری عملیاتی شدن اقدامات در این زمینه خبر داد.

همچنین مهدی هاجری، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، نیز به معرفی نحوه فعالیت این سازمان و حمایت از صادرات محصولات واحدهای فناور و همکاری با گمرک پرداخت. 

دکتر هاشمی نژاد، معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نیز به قوانین مختلف اشاره کرد و خواستار برخورداری واحدهای فناور مستقر در شهرک علم و فناوری از مزایای مناطق آزاد شد.

رئیس گمرک استان کرمان نیز، بر حمایت از اکوسیستم فناوری استان با کمک پارک علم و فناوری هایتک تأکید کرد.

محمد دولتی با تشریح ویژگی‌های مناطق ویژه مانند معافیت مالیاتی در زمینه مواد اولیه، ماشین‌آلات، خدمات و تولید بدون عوارض، از راه‌اندازی انبار اختصاصی تجمیعی با تولیت پارک علم و فناوری هایتک کرمان خبر داد.

براساس این گزارش به موجب ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تقویت همکاری‌های بین المللی، اجازه داده می‌شود واحدهای پژوهشی و فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در جهت انجام ماموریت‌های محوله، از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض، سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین المللی برخوردار شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha