• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070302397
  • منبع : نمایندگی گیلان

افتتاح گنجینه شهدای گیلان با ۲۲۰ هزار سند

افتتاح گنجینه شهدای گیلان با ۲۲۰ هزار سند

ایسنا/گیلان گنجینه شهدای استان گیلان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز در پیرسرای رشت افتتاح شد.

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بویژه ۸۰۰۰ شهید استان گیلان امروز (سوم مهر ماه) «گنجینه شهدا» با ۲۲۰ هزار سند از شهدا توسط اسدالله عباسی، استاندار افتتاح شد.

این گنجینه در ۴۸ غرفه گشایش یافته که ۲۲۰ هزار سند از شهدا، ۱۰۰۰ اثر از ۵۰۰ شهید و ۲۳۰۰ وصیت نامه در شش مجلد در این گنجینه وجود دارد. این مکان هر روز در ساعت‌های اداری باز است و اقشار مختلف مردم می توانند از این گنجینه دیدن کنند.

استاندار گیلان در حاشیه افتتاح گنجینه شهدای استان، اظهار کرد: این گنجینه به واسطه ارتباطی عاطفی که با بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند، مسیری مستند در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

وی افزود: همه ما باید از ابزارهای نوین و جدید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل کنونی و آیندگان استفاده کنیم که به‌طور حتم گنجینه شهدای گیلان نیز می‌تواند در این راستا مفید و موثر باشد.

افتتاح گنجینه شهدای گیلان با ۲۲۰ هزار سند

عباسی با اشاره به اهمیت زندگی‌نامه و وصیت نامه برای جامعه، بیان کرد: همه اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان ما باید بدانند که شهدا از ما چه می‌خواستند و چه پیامی به ما دادند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: به‌طور حتم باید بدانیم که شهدا درباره پاسداری از ارزش ها و آرمان های نظام، عفاف و حجاب، انجام فرایض دینی و پیروی از ولایت فقیه چه توصیه‌هایی داشتند که این توصیه ها باید در پیوست های فرهنگی به مردم ارائه شود.

وی افزود: در این گنجینه آثار و زندگی نامه همه شهدا اعم از مدافع حرم و امنیت و سلامت نیز گنجانده شود تا هر فردی که در این فضای نورانی قرار می‌گیرد توشه مناسبی برگیرد، بویژه نسل جوان که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha