• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070302379
  • خبرنگار : 71588

درخواست محمود عباس از دیوان لاهه برای تسریع در تحقیقات جنایت‌های اشغالگران

درخواست محمود عباس از دیوان لاهه برای تسریع در تحقیقات جنایت‌های اشغالگران

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب خواستار تسریع تحقیقات دیوان بین‌المللی دادگستری برای تحقیقات درخصوص ارتکاب جنایت جنگی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از «کریم خان»، دادستان کل دیوان بین‌المللی دادگستری درجریان نشست‌شان در حاشیه هفتاد و نهمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواست به تحقیقات در رابطه با جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه تسریع ببخشد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس درجریان این دیدار خواستار تسریع در تحقیقات مربوط به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی، تروریسم شهرک‌نشینان در کرانه باختری، اقدامات نقض‌آمیز علیه بازداشت‌شدگان و جنایت‌های رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی فلسطین شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی این نشست همچنین تحولات فلسطین در سایه جنایت‌های نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه و ارتکاب جنایت‌های بی‌وقفه این رژیم در کرانه باختری ازجمله شهر قدس را مورد بررسی قرار داد.

محمود عباس همچنین تصریح کرد عدم مجازات و بازخواست اشغالگران به معنای ترغیب آنها به تداوم ارتکاب جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین است که از ۷۶ سال پیش از ظلم و ستم، تبعیض نژادی و پاکسازی قومی رنج می‌برند.

وی بر لزوم اتخاذ اقدامی ازسوی جامعه جهانی و نهادهای حقوقی وابسته به سازمان ملل برای ملزم کردم رژیم صهیونیستی جهت اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه توسط دادگاه لاهه برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرد.

محمود عباس طی این دیدار همچنین خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، عقب‌نشینی کامل نظامیان رژیم اشغالگر از نوار غزه و بازسازی شد.

وی همچنین بر اهمیت روند سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و نیز برقراری امنیت، ثبات و صلح برای همگان تاکید کرد.

محمود عباس درجریان دیدار دیگر خود با بدر عبد العاطی، وزیر خارجه مصر بر مخالفت قاطع خود با کوچ اجباری فلسطینیان در غزه و کرانه باختری ازجمله قدس شرقی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درجریان این دیدار خاطرنشان کرد که نوار غزه بخش جدایی‌ناپذیر کشور فلسطین است و جداسازی آن از باقی اراضی فلسطینی و تقطیع هربخش از آن و بازگرداندن آن به اشغالگران امکان‌پذیر نیست.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین جنگ وحشیانه و جنایت‌های خود علیه مردم غزه را آغاز کرد. با وجود صدور قطعنامه‌هایی از سوی شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و احکام دیوان لاهه برای ممانعت از نسل کشی در این منطقه، این رژیم همچنان به جنگ علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی که مدتی پیش یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای مطالبه آتش‌بس فوری در نوار غزه زیر پا گذشت همچنان با موج محکومیت‌های بین‌المللی که از زمان شروع عملیات بی‌رحمانه خود علیه نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون ادامه یافته، روبه‌رو است.

این عملیات تاکنون طبق اعلام مقام‌های بهداشت و درمان محلی در غزه منجر به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی عمدتا متشکل از زنان و کودکان و مجروح شدن بیش از ۹۵۱۰۰ تن دیگر شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین به نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری طبق شکایتی که آفریقای جنوبی در این دادگاه ثبت کرده، متهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha