• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403070302127
  • خبرنگار : 71410

یک خبر خوب برای ساز «قانون» / گزارش هفتمین روز جشنواره جوان

یک خبر خوب برای ساز «قانون» / گزارش هفتمین روز جشنواره جوان

داوری سازهای بخش قانون و ویلنسل در هفتمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان، در سه رده سنی در تالار رودکی از ساعت ۹ صبح برگزار شد.

به گزارش ایسنا، با برگزاری مرحله نهایی ساز قانون، داوری بخش موسیقی دستگاهی به پایان رسید و برگزیدگان این بخش در اختتامیه جشنواره در تالار وحدت روز پنجشنبه ۵ مهر، ساعت ۱۸:۳۰ معرفی خواهند شد.

در بخش قانون، با حضور هیئت داوران پریچهر خواجه و سحر ابراهیم، شرکت‌کنندگان در گروه سنی الف به اجرای دستگاه چهارگاه، گروه سنی ب دستگاه همایون و آواز بیات اصفهان، و گروه سنی ج دستگاه راست پنجگاه و آواز ابوعطا را اجرا کردند. در بخش اجرای قطعات ضربی، آثاری از استادان علی‌نقی وزیری، ملیحه سعیدی، غلامحسین بیگجه‌خانی، علی‌اکبر شهنازی، حسین علیزاده، و ابوالحسن صبا اجرا شد.

پریچهر خواجه: تعداد علاقه‌مندان به ساز قانون بیشتر شده است

پریچهر خواجه ـ داور بخش قانون ـ در خصوص اجراها بیان کرد: امسال شرکت‌کنندگان در همه رده‌های سنی رشد چشمگیری داشتند و در مجموع شاهد اجراهای خوبی بودیم. تعداد علاقه‌مندان به ساز قانون بیشتر شده و سازندگان ساز به ساختن آن روی آورده‌اند و مطالب آموزشی دارد برای این ساز تهیه می‌شود. در مجموع اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

در بخش ساز ویلنسل نیز هیئت داوران، کریم قربانی، ارسلان علیزاده، و فرشید پاتینیان، از ساعت ۱۵:۳۰ اجراها را در سه رده سنی داوری کردند. در این بخش امیرحسین سمیعی (مدیرکل دفتر موسیقی) نیز به تماشای اجراها نشست.

شرکت‌کنندگان در این بخش می‌بایست از بین رپرتوارهای ارائه‌شده در فراخوان یکی را انتخاب و اجرا کنند. قطعات از بین آهنگسازانی همچون گولترمان، ویوالدی، سن‌سانس، تارتینی، الگار و شوبرت انتخاب شده بود.

کریم قربانی: جشنواره جوان فضایی است برای ایجاد انگیزه

کریم قربانی نیز در خصوص داوری بخش ویلنسل و اهمیت برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: جشنواره یک امیدواری برای خانواده‌هایی است که بچه‌هایشان را وارد فضای موسیقی می‌کنند. همچنین فضایی است برای ایجاد انگیزه و حضور صحنه‌ای، آن هم برای نسلی که آینده نوازندگی این ساز را رقم می‌زند.

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت حضوری از تاریخ ۲۷ شهریورماه سال جاری آغاز شده و تا امروز ۳ مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه جشنواره روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه در تالار وحدت، ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha