• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302042
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن زمینه‌ساز تحول فرهنگی است

تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن زمینه‌ساز تحول فرهنگی است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه اجرای طرح ۴۰ هزار حافظ قرآن زمینه‌ساز یک تحول فرهنگی است، از ثبت نام ۹۰۹ نفر قرآن‌آموز در این طرح در لرستان خبر داد.

اعظم روانشاد امروز (سوم مهر ماه) در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح ۴۰ هزار حافظ و ۴۰ هزار شهید که با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان برگزار شد، گفت: طرح ۴۰ هزار حافظ و ۴۰ هزار شهید با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، استانداری‌های سراسر کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد.

ثبت نام ۹۰۹ قرآن‌آموز در طرح۴۰ هزار حافظ قرآنی 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعلیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جزء قرآن کریم اجرا می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر در استان لرستان ۹۰۹ نفر از سوی ۲۹ موسسه در این طرح ثبت نام کرده‌اند و با توجه به ارزیابی‌های وزارتی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی اجرای این طرح را زمینه‌ساز یک تحول فرهنگی قرآنی دانست و گفت: ارتباط بین نسل جوان با شهدا یکی از نقاط قوت این طرح است که در کنار اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان‌ها، این طرح می‌تواند یک احساس مثبت را در افراد ایجاد کند. 

قرآن‌آموزان از سامانه حمد برای ثبت‌ نام استفاده کنند

روانشاد با اشاره به اینکه قرآن‌آموزانی که مایل به حفظ قرآن هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه حمد و انتخاب یک مؤسسه قرآنی در استان لرستان در این طرح ثبت‌ نام کنند، افزود: نکته مهمی که درباره این طرح باید به آن اشاره کرد، بهره‌مندی معنوی قرآن‌آموزان از شهدای گرانقدر است.

هر شهید استان یک یارِ اختصاصی قرآن‌آموزان

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اولین ثبت‌ نام سیستم به‌صورت سامانه‌ای یک شهید را به‌عنوان یارِ اختصاصی قرآن‌آموز معرفی می‌کند اطلاعات مربوط به شهدا اعم از اسم، وصیت‌نامه، عکس، محل شهادت، محل تولد و ... از بنیاد شهید دریافت و در اختیار قرآن‌آموز قرار خواهد گرفت و ثروت اجتماعی فرهنگی در خلال این طرح کسب خواهد شد.

اختصاص کمک‌هزینه به قرآن‌آموزان و موسسات قرآنی 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ارزیابی قرآن‌آموز با پایان حفظ هر جزء انجام می‌شود تا در صورت دریافت نصاب قبولی، کمک‌هزینه برای قرآن‌آموز و کمک‌هزینه برای مؤسسه در نظر گرفته شود که ۶۰ درصد آن به قرآن‌آموز و ۴۰ درصد به مؤسسه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کارهای مشارکتی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: برای تقویت نقاط مثبت این طرح می‌توان برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفت، چراکه قرآن کریم به‌عنوان منبعی الهی و سراسر حکمت می‌تواند نقش مهمی در ترویج ارزش‌ها و اصول انسانی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha