• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302313
  • خبرنگار : 50175

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد:

واکسینه کردن ۱۰۱۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری در بروجرد

واکسینه کردن ۱۰۱۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد از واکسینه کردن ۱۰۱۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طی شش ماه امسال خبر داد.

امین مهدی‌زاده امروز سوم مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهار هزار و ۲۳۸ مورد بازدید فنی و بهداشتی از اماکن عرضه مواد خام دامی در سال جاری صورت گرفت که چهار هزار و ۷۹۶ کیلوگرم مواد خام آلوده از این مراکز کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: ضبط و معدوم‌سازی ۳۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز از کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان و معرفی ۱۹ واحد متخلف به مرجع قضایی از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد اضافه کرد: در این مدت واکسیناسیون ۳۲ میلیون و ۸۸۸ هزار رأس دام و طیور در این شهرستان برعلیه انواع بیماری‌ها انجام شد که ۳۲ میلیون و ۲۹۶ قطعه طیور صنعتی و بیش از ۵۹۱ هزار رأس دام سبک و سنگین بود.

مهدی‌زاده بیان کرد: همچنین ۶۱ هزار و ۸۰۴ مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و بیش از چهار هزار مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در مدت یاد شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۴۴ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآورده‌های دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی صادر شد، افزود: ۳۵۸ مورد تست سل و بروسلوزگاوی انجام و نظارت و بازرسی کشتارگاهی از ۲۵ هزار رأس دام و ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار قطعه طیور صنعتی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد تصریح کرد: واکسیناسیون آبله گوسفندی و بزی بیش از ۱۰۲ هزار رأس، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) به تعداد ۲۰۱ هزار رأس نیز در این مدت انجام شده است.

امین‌زاده یادآور شد: در شش‌ماهه امسال پنج میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و ۲۹۹ مورد مجوز جوجه ریزی برای واحدهای مرغداری شهرستان صادر و پنج میلیون و ۱۶۹ هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه‌های طیور ارسال شده است.

وی اظهار کرد: صدور و تمدید ۵۳۲ مورد پروانه بهداشتی برای خودروهای حمل دام، طیور و نهاده‌های خوراک دام و طیور انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha