• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403070302008
  • منبع : بنیاد شهید

نمایشگاه فرهنگی و هنری آزادگان افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی و هنری آزادگان افتتاح شد

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین گشایش نمایشگاه فرهنگی و هنری آزادگان گفت: جامعه ایثارگری کشور و آزادگان سرافراز نقش خود را در گفتمان هنری دفاع مقدس در راستای رسالت جهاد تبیین ایفا نموده است.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری آزادگان با عنوان «مشق عشق» هم‌زمان با هفته دفاع مقدس با حضور رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی ببنیاد شهید و امور ایثارگران، غلامرضا جوکار قمی سرپرست اداره کل حوزه ریاست، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و عبدالرحیم فرخ سهراب دبیرکل جمعیت آزادگان دفاع مقدس و جمعی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به‌صورت رسمی افتتاح شد.

نریمانی در این مراسم با تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر مهربانی‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شما آزادگان سرافراز نماد و تبلور واژه صبر هستید و به انتظار معنای دوباره بخشیدید و امروز وارد عرصه جهاد تبیین شدید، جهادی که در اسارت کردید را برای مردم و جوانان تبیین می‌کنید. این نمایشگاه را برپا کرده و نقش خود را در گفتمان هنری دفاع مقدس ایفا کردید که بسیار ارزشمند و اثربخش است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید با بیان اینکه فعالیت شبکه‌های مردم‌نهاد ایثارگری با پویایی و نشاط معنوی همراه شده است، تأکید کرد: در همین نمایشگاه که به همت آزادگان عزیز برگزار شد، نشاط و شعف را کاملاً احساس می‌کنیم و از این بابت بسیار خوشحالیم و در بنیاد شهید خادمانه در خدمت عزیزان آزاده هستیم.

نریمانی ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از جمعیت آزادگان دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، بسیار مقدس است و انسان‌های شریفی هم مسئولیت آن را به عهده گرفته‌اند و این فضای هنری می‌تواند میزبان دانش‌آموزان مدارش شاهد جهت بازدید باشد.

مدیرکل تشکل‌های شاهد و ایثارگر با استقبال از نمایش آثار هنرمندان آزاده در گالری‌های موزه مرکزی شهدا عنوان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکردها و روندهای بسیار خوبی به‌خصوص با حضور مهندس اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان آزاده سرافرازی از جامعه ایثارگران با یک سابقه بسیار ارزشمند در بنیاد شهید در حال شکل‌گیری است. ایشان چهره نخبه جامعه ایثارگری هستند و با حضور سردار سلیمانی در معاونت فرهنگی نیز برنامه‌های خاص تحولی برای سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا خواهد شد و به لطف خداوند یک مجموعه معتقد دارای باور قلبی شکل‌گرفته است.

وی افزود: این اطمینان را می‌دهم که از ابتدای نمایشگاه تا روز اختتامیه همراه شما هستیم، شما آزادگان در نمایشگاه مجازی هم از کمترین امکانات بهترین استفاده را کردید، صنایع‌دستی بسیاری دیده شد و این خلاقیت‌ها برای نسل جوان بسیار جالب خواهد بود.

همچنین در این مراسم عبدالرحیم فرخ سهراب، دبیرکل جمعیت آزادگان دفاع مقدس در سخنانی اظهار کرد: ما در طول دوران اسارت هم برنامه‌های مختلف فرهنگی داشتیم. مثلاً برنامه‌های ایام دهه فجر را از ماه‌ها قبل شروع می‌کردیم و آن ۱۰ روز بسیار برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کردیم و در آن زمان همه اسرا پای‌کار بودند، لذا امیدواریم دوباره بتوانیم تمام افراد آزاده را دور هم جمع کنیم و از تمام ظرفیت آنان در نمایشگاه‌ها استفاده کنیم.

سید ناصر میری، رئیس هیئت‌مدیره جمعیت آزادگان دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: تصمیم گرفتیم، سهمی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس داشته باشیم. ما در این نمایشگاه هرآنچه که داشتیم را به میدان آوردیم و اگر زودتر به فکر برگزاری نمایشگاه می‌افتادیم، می‌توانستیم نمایشگاه بهتر و بزرگ‌تری را برگزار کنیم، اما این نمایشگاه در قدم اول است و امیدواریم در سال آینده تمام آنچه که در توان داریم به نمایش دربیاید.

وی افزود: به نظر من می‌توان بخشی از این نمایشگاه را به دوستان آزاده اختصاص داد که وقت بگذارند و به اینجا بیایند و خاطرات خود را برای علاقه‌مندان بازگو کنند، زیرا در زمان اسارت هر یک از افراد با هنرهایی که داشتند مسیر جدید و متفاوتی را رقم می‌زدند و گاهی سرنوشت‌ساز عمل می‌کردند.

این آزاده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما خیلی از چیزهایی که در اسارت یاد گرفتیم امکان نمایش را ندارد برای مثال ما در اسارت زبان، قرآن، صحیفه و نهج‌البلاغه یاد گرفتیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و خاطره گویی «مشق عشق» شامل آثار آزادگان معزز با همکاری جمعیت آزادگان دفاع مقدس از دوم مهرماه تا پنجشنبه ۵ مهرماه به مدت ۴ روز برپا می شود.

این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خیابان سمیه، بین بهار و مفتح، روبروی برج سپهر بانک صادرات، خیابان خاقانی، روبروی درب دانشگاه خوارزمی (ستاد توان‌افزانی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد تهران) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha