• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070301869
  • خبرنگار : 71145

حملات موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌ها

حملات موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌ها

مقاومت لبنان بار دیگر امروز- سه‌شنبه- دست به حملات موشکی به شمال اراضی اشغالی زد. ۳۷۷ آژیر خطر در ۲۴ ساعت گذشته در رژیم صهیونیستی به صدا درآمده که بالاترین میزان از هشت اکتبر است.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و مردم آن، روز سه شنبه شهرک کریات شمونه را با موجی از موشک‌ها بمباران کردند.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: آژیرهای خطر در کریات شمونه و تل حای در منطقه الجلیل، به صدا درآمد.

رسانه‌ها نیز گزارش دادند شلیک حدود ۵۰ موشک از لبنان به سمت کریات شمونه رصد شد.

رسانه نظامی وابسته به حزب‌الله لبنان همچنین گزارش داد: یک کارخانه مواد منفجره در ۶۰ کیلومتری داخل اراضی اشغالی هدف موشک قرار گرفت.

مقاومت اسلامی در لبنان همچنین اعلام کرد: انبارهای لجستیکی لشکر ۱۴۶ در پایگاه «نفتالی» را موشک باران کرد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز تاکید کردند: حزب‌الله حملات قدرتمندی انجام داد، از جمله هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات بسیار بزرگ و هدف قرار دادن یک مرکز لجستیک متعلق به «ارتش اسرائیل» بود که در این مناطق آتش‌سوزی رخ داد.

خبرنگار المیادین در جنوب اعلام کرد: شلیک‌های موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی رصد شد و آژیر خطر در شمال حیفای اشغالی و در الجلیل علیا در شمال و نیز در پایگاه هوایی «رامات دیوید» و «کریات شمونه» و اطراف آن به صدا درآمدند و صدای انفجارهای شدید آسمان الناصره و «العفوله» شنیده شد. همچنین رسانه‌ها تاکید کردند چندین موشک به کریات شمونه اصابت کرد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین نوشتند: تمامی تلویزیون‌ها و یخچال‌هایی که در پناهگاه‌های کریات شمونه بودند پس از اصابت موشک در شهر سوختند.

رسانه‌های عبری نیز خبر دادند: آژیرهای خطر مکرر در شمال، از «کریات بیالیک» تا «کریوت» و شرق حیفا به صدا درآمدند.

طبق گزارش این رسانه‌ها آژیرهای خطر در «سنر» و «دفنا» در اصبع الجلیل و «آویویم» در الجلیل غربی به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری افزودند: آژیرهای خطر در مناطق «حیفا، کریوت و شفاعمرو» به صدا درآمد و موشک‌ها در کریوت سقوط کردند.

وبگاه «واللا» نیز نوشت: گزارش‌های اولیه از فرود یک موشک در منطقه کریوت در منطقه حیفا حکایت دارند.

رسانه‌های عبری افزودند: حدود ۲۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

همچنین طبق گزارش‌ها آتش سوزی در داخل «کیبوتس شنر» در شمال فلسطین اشغالی در پی اصابت مستقیم موشک‌های مقاومت به این مکان رخ داد.

آتش سوزی در کریات شمونه

رسانه‌های عبری به نقل از شهردار حیفا نوشتند: در مورد پناهگاه‌ها و محل‌های محافظت شده بین محله‌های قدیمی و جدید در شهر ۵۰ درصد فاصله وجود دارد. 

شهردار حیفا افزود: دولت ما را به رسمیت نمی‌شناسد و ما در زمین تنها هستیم و از سید حسن نصرالله به خاطر جلب توجه دولت به ما تشکر می‌کنیم.

رسانه‌های عبری همچنین به نقل از بیمارستان رمبام در حیفا نوشتند: بر اثر بمباران اخیر شمال هفت تن زخمی شدند.

مرکز پزشکی در الجلیل در نهاریا اعلام کرد: «بر اثر شلیک راکت به منطقه غرب الجلیل ۹ مجروح از صبح امروز تاکنون به مرکز نهاریا منتقل شده‌اند.»

این رسانه‌ها افزودند: بر اثر شلیک موشک از لبنان، صدای انفجار در حیفا به صدا درآمد و مسیر ۷۰ در الجلیل اشغالی پس از اصابت موشک بسته شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین نوشتند: چهار شهرک نشین در جریان بمباران از لبنان به بیمارستان العفوله منتقل شدند. بیمارستان العفوله نیز اعلام کرد: شب گذشته بر اثر حمله موشکی به مرج بن عامر پنج مجروح پذیرش کردیم.

گزارش‌ها حاکی از اصابت موشک به خانه‌ای در شهر طمره در شمال اراضی اشغالی است.

همچنین رسانه‌های عبری نوشتند: در پی اصابت تعدادی راکت در الجلیل سفلی ۲ مجروح گزارش شده است.

رسانه‌های اسرائیلی افزودند: در روزهای اخیر ۴۰۰ موشک از لبنان شلیک شده است.

تداوم تعطیلی فعالیت‌های آموزشی

رسانه‌های عبری تاکید کردند شهرهای جدید در شمال فلسطین اشغالی امروز به دلیل تشدید تنش با لبنان، آموزش را تعلیق کردند.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «یوکنعام»، شورای منطقه‌ای مگیدو»، «دالیة الکرمل» و «عسفیا» با محدودیت فعالیت‌های آموزشی به لیست مورد نظر تعطیلی آموزشگاه‌ها و مدارس اضافه شدند.

رسانه‌های عبری همچنین نوشتند: جبهه داخلی شنا و قایقرانی در دریای الجلیل را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

سفارت آمریکا در اراضی اشغالی مسیرهای سفر را برای شهروندان خود مشخص کرده و هشدارهایی را صادر کرده است

سفارت آمریکا در اراضی اشغالی روز سه شنبه اعلام کرد که سفر کارمندان دولت آمریکا و اعضای خانواده آنها را در شمال اراضی اشغالی با توجه به اینکه محیط امنیتی پیچیده است و می‌تواند به سرعت تغییر کند، محدود می‌کند.

سفارت آمریکا مسیرهای سفر را برای شهروندان خود مشخص کرده و هشدارهایی را صادر کرد.

این سفارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به تنش‌های فزاینده و درگیری نظامی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، وضعیت امنیتی را از نزدیک و مستمر زیر نظر دارد.

سفارت افزود به شهروندان آمریکایی یادآوری می‌کند که باید احتیاط را رعایت کنند و آگاهی‌های امنیتی شخصی (از جمله دانستن محل نزدیکترین پناهگاه) را افزایش دهند زیرا حوادث امنیتی از جمله پرتاب خمپاره و موشک و نفوذ پهپادها اغلب بدون هرگونه هشداری رخ می‌دهد. 

سفارت تاکید کرد: «کارمندان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده آنها به طور موقت از هرگونه سفر شخصی در شمال جاده ۶۵ به سمت العفوله و شمال/شمال شرقی بین جاده ۷۱ از العفوله به مرز اردن منع شده‌اند و فقط سفرهای تایید شده در وسایل نقلیه «زرهی» انجام می‌شود.

این سفارت به شهروندان خود درباره خطر سفر به اسرائیل، کرانه باختری و غزه به دلیل وضعیت امنیتی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای هشدار داد و همچنین نسبت به سفر به شمال اسرائیل در فاصله ۲.۵ مایلی مرزهای لبنان و سوریه هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha