• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403070100791
  • خبرنگار : 71573

معرفی برگزیدگان مسابقه داستان‌نویسی «خودنویس»

معرفی برگزیدگان مسابقه داستان‌نویسی «خودنویس»

برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه داستان‌نویسی «خودنویس» معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نشر صاد، سیده عذرا موسوی دبیر علمی پنجمین دوره این مسابقه گفت: جلسه پایانی ارزیابی طرح‌های ارسالی به پنجمین دوره مسابقه خودنویس با حضور داوران، «علی مهر»، «سمیه عالمی» و «سیده‌عذرا موسوی» برگزار شد و پس از بررسی‌های دقیق، ۱۷ طرح از میان ۱۷۴ اثر ارسالی به دبیرخانه انتخاب شدند. 
او افزود: طرح‌های برگزیده، در ۴ گروه تحت نظارت مربیان برجسته داستان‌نویسی تبدیل به داستان بلند و رمان خواهد شد. پس از پایان فرایند نگارش و در یک قضاوت دوباره، ۳ اثر از میان رمان‌های تولیدشده برگزیده شده که جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد. (جایزه نفر اول ۱۴ میلیون تومان، نفر دوم ۹ میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان خواهد بود.)

 بر اساس این گزارش نشرسرای خودنویس فراخوان پنجمین دوه مسابقه خود را در ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در محورهای خانواده، ازدواج، فرزندآوری، دختران و پسران آتیه‌ساز، اقوام غیور ایران، چهره‌های مبارز و استکبارستیز، مواجهۀ ایران با قدرت‌های جهان، رشد علمی کشور، مردان بزرگ ایران‌زمین، سنت‌های خوب ماندگار، مشاهیر ادبی و هنری، ایران آینده و در بخش ویژه، فلسطین و غزه اعلام کرده بود. شرکت‌کنندگان فرصت داشتند تا ۷ شهریور، آثار خود را ارسال کنند. 
 در آستانه عملیات طوفان‌الاقصی و به دنبال برانگیخته شدن احساسات و افکار عمومی، بخش قابل توجهی از آثار به موضوع فلسطین و مقابله با پدیده صهیونیسم اختصاص یافته است، به نحوی که ۵ طرح از ۱۷ طرح برگزیده به این موضوع پرداخته‌ است.
خانواده و فرزندآوری، استکبارستیزی، مواجهه با قدرت‌های جهان، دختران و پسران آتیه‌ساز، اقوام غیور و مردان ایران‌زمین از دیگر موضوعات طرح‌های برگزیده است.

اسامی برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه خودنویس: 
- زهرا حکیمیان
- یوسف علی‌پور
- فهیمه مدحتی
- مریم صفدری
- زهرا گلشن
- نجمه سامانی
- زینب سلطانی
- محبوبه حیدری
- علی‌رضا عبدی
- طاها دولت‌آبادی
- سهیلا خداوردی
- فاطمه گل‌کار
- مرجان مرادبازفتی
- نسیم دانشمند
- عارفه صائبی
- ریحانه رضازاده
- فاطمه مختاری‌فرد

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha