• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403070100217
  • خبرنگار : 71974

پیام تبریک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

پیام تبریک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، از جامعه دانشگاهی خواست برای تحقق برنامه‏‌های ارزشمند جامعه علمی‏ کشور بکوشد.

متن پیام طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را به استادان گرانقدر، دانشجویان، دانش‌آموزان عزیز و کارکنان دلسوز خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده؛ با گرامیداشت نام و یاد شهیدان و رزمندگان دلیر هشت سال دوران دفاع مقدس که همواره مدیون خون شهدای گرانقدر و رشادت جانبازان سرافراز هستیم، امیدوارم سرمایه‌های این سرزمین قدردان این امنیت و آرامش کشور باشند و بکوشند پربارتر، بانشاط‌تر و پویاتر از گذشته در نظام آموزش عالی رشد کنند.

بی‌تردید انسان زمانی به تعالی می‌رسد و از لحاظ مادی و معنوی رشد پیدا می‌کند که در پرتو آگاهی و دانایی قرار گیرد. این بزرگترین خصیصه انسان است که از قوه عاقله بهره می‌گیرد تا بتواند بر خود مسلط شود. در آموزه‌های اسلامی نیز آموزش و یادگیری نوعی عبادت شناخته می‌شود زیرا برای رسیدن به نقطه مطلوب که تعالی باشد، باید رنج و سختی مسیر را متحمل شد. بر همین اساس؛ نظام تربیتی دانشگاه  اگر در مسیر تربیت عالم و قوه عاقله پیش رود، می‌تواند به کارکرد واقعی خود نزدیک شود و جامعه‌ای فرهیخته در ابعاد مختلف شکل دهد. لازمه چنین فرآیندی این است که به عنوان یک نهاد کنشگر ارتباط بین بخشی و سرمایه انسانی را ساماندهی کند. کنش هدفمند در دانشگاه موجب توسعه خلاقیت می‌شود و بسترهای مناسب برای فعالیت دانشجویان و پژوهشگران فراهم می‌شود که در نتیجه به حل مسائل و چالش ها می‌انجامد و نهاد دانشگاه با پاسخگویی به نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف به نهادی اجتماعی و قابل اعتماد مبدل می‌شود.   

باعث مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی این رویکرد را برای خود تعریف کرده و با شناخت نیازها، تحقیقات و تألیف متناسب با نیاز جامعه و تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار  این مأموریت را به منصه ظهور می‏رساند و دانشکده‌های موضوعی برهمین اساس طراحی شده است. به بیان دیگر دانشگاه به عنوان سکوی دانایی و خردورزی شناخته می‌شود که به دنبال اصلاح امور در سطح جامعه است. مطمئناً رسالت دانشگاه با علم تضمین می‌شود و حرکت در مسیر پاسخگویی به نیازهای جامعه، کلید موفقیت در این مسیر است. اگر نظام علمی کشور افراد را به درستی تربیت کرده باشد، جامعه کارآمد ساخته می‌شود. نظام علمی باید جامعه‌ای خلاق بسازد و جامعه خلاق، جامعه‌ای است که توانمندی حل مسائل دارد. جامعه‌پردازی را مأموریت دانشگاه و خودسازی را رسالت دانشگاه می‌دانیم. دانشگاهی که رابطه خود با اجتماع را هموار نسازد، نمی‌تواند مأموریت‌محور باشد. 

از همه استادان، پژوهشگران، معلمان، دانشجویان، کارکنان دلسوز و مسئولان واحدهای دانشگاهی می‌‏خواهم در سال تحصیلی پیش ‏رو با جدیت در جهت تحقق شعار سال و توسعه کشور مبتنی بر تقویت حوزه دانش بنیان، فناورانه و مسئله‌محوری اهتمام داشته باشند. امیدوارم سال تحصیلی جدید همراه با تحقق برنامه‌‏های ارزشمند جامعه علمی‏ کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، امیدبخش  به دستاوردهای علمی‏ در عرصه‌‏های ملی و بین‌‏المللی و توسعه کشور باشد. 
از خداوند منان برای همه همکاران در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی سلامتی و موفقیت روزافزون مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha