• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403063019555
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

احیای فضائل رسول الله(ص) برای جامعه امروز ضروریست

احیای فضائل رسول الله(ص) برای جامعه امروز ضروریست

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن تاکید بر اخلاق والای حضرت محمد(ص) در کنار سایر فضائل بزرگی که خداوند به رسول الله(ص) اعطا کرده است، احیای این فضائل را یک فرمان الهی و برای جامعه امروز ضروری خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز ۳۰ شهریورماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد ضمن گرامیداشت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، به خدمات رسول الله(ص) اشاره و تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در عصر جاهلیت و سنت‌های غلط و جنگ‌های بی فایده به رسالت مبعوث شد و با مشقت فراوان این جامعه سراسر جهل را به سوی خداوند یکتا هدایت کرد.

وی گفت: هرچند پیامبر اعظم(ص) دارای پشتوانه‌هایی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و حضرت خدیجه(س) همسر مکرمه‌ی خود و جوان نوپایی مانند امیرالمومنین(ع) و بعضاً حضرت فاطمه الزهرا(س) بود ولی بنا به روایات هیچ پیامبری به اندازه ایشان سختی و آزار ندید.

خطیب جمعه یزد با بیان این که رسول اکرم(ص) به رغم سختی‌هایی که طی ۲۳ سال متحمل شد ولی تحول عظیمی در زندگی بشر ایجاد کرد، اظهار کرد: در روایت است که کسی که سنت پیامبر(ص) را احیا کند همانند این است که خود رسول الله(ص) را زنده کرده است و همراه ایشان در بهشت خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اخلاق والای حضرت محمد(ص) در کنار سایر فضائل بزرگی که خداوند به رسول الله(ص) اعطا کرده است، احیای این فضائل بزرگ در جامعه دینی امروز را امر الهی و ضروری خواند.

آیت الله ناصری ادامه داد: همچنین در روایتی از امیرالمومنین(ع) داریم که بهترین انسانها، کسانی هستند که متاسی به سنت پیامبر خود باشند.

وی از امام جعفر صادق(ع) به عنوان احیا کننده دین اسلام و دستورات دینی یاد کرد و گفت: این امام همام مسائل فقهی دین اسلام را زنده و در کنار امام باقر(ع) پایه‌گذار علوم مختلف به صورت تخصصی بود و به عنوان مغز متفکر جهان به شمار می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روایتی از آن حضرت(ع)، مومنان را به فراوانی یاد خداوند توصیه کرد و گفت: با ذکر خداوند می‌توانیم به قرب الهی نزدیک شویم و از گناهان و معصیت الهی دور شویم.

وی ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس،‌ گفت: دفاع مقدس مسیر انقلاب اسلامی را هموار ساخت و دستاوردهای آن جهان اسلام را بیمه کرد.

وی با بیان این که ملت ایران همواره مورد هجمه و حمله مستبران جهان بوده است، افزود: در جنگ تحمیلی علیه ایران همه دنیا علیه مردم ایران و امام خمینی(ره) برخواستند ولی با توجه به این که این حکومت، یک حکومت الهی است، در برابر دنیا موفق شد.

 آیت الله ناصری در پایان با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، به والدین و معلمان توصیه کرد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند لذا امانت داری کنید و با پرورش مومنانه آنها برای آینده انقلاب کادرسازی کنید و در این راه تمام توان خود را بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha