• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062818483
  • خبرنگار : 71628

کرملین: اتفاقی که در لبنان افتاده،‌ مطمئنا منجر به گسترش‌ تنش‌ها می‌شود

کرملین: اتفاقی که در لبنان افتاده،‌ مطمئنا منجر به گسترش‌ تنش‌ها می‌شود

سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران با هشدار درباره گسترش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در پی انفجار پیجرها در لبنان، «جدی نگرفتن» اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره پیامدهای استفاده از موشک‌های دوربرد ناتو علیه روسیه را «تحریک‌آمیز و خطرناک» دانست.

به گزارش ایسنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین،‌ امروز (چهارشنبه) گفت که جدی نگرفتن اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره پیامدهای اجازه دادن به اوکراین برای حمله به قلمرو روسیه با تسلیحات غربی «تحریک‌آمیز و خطرناک است.»

مجاز کردن استفاده از موشک‌های دوربرد ناتو علیه روسیه

پیشتر، «یانس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگویی با روزنامه تایمز به رغم هشدارهای پوتین اظهار کرده بود که اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات دوربرد غربی برای حمله به اهداف در عمق روسیه «خطوط قرمز» ناتو را رد نمی‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره به خبرنگاران گفت: چنین تمایل متظاهرانه‌ای به جدی نگرفتن اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، اقدامی، مطلقا، کوته‌بینانه و غیرحرفه‌ای است.

انفجار پیجرها در لبنان

پسکوف همچنین درباره آخرین تحولات لبنان در پی انفجار پیجرها در این کشور که به مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور منجر شده،‌ گفت که وضعیت در لبنان منجر به گسترش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

بیش از ۴ هزار نفر در این انفجارها که سه‌شنبه رخ داد، مجروح و حداقل ۱۱ نفر، از جمله یک کودک شهید شده‌اند.

دولت لبنان و حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را مسئول این انفجارها دانسته‌اند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: اتفاقی که افتاده،‌ مطمئنا، منجر به گسترش‌ تنش‌ها می‌شود و خود منطقه در وضعیتی قرار دارد که هر لحظه رو به انفجار است.

او افزود که هرگونه رخدادی می‌تواند این وضعیت را به حالت غیرقابل کنترل تغییر دهد.

روابط ایروان-مسکو

سخنگوی کرملین درباره روابط ایروان-مسکو نیز گفت: ما به تماس‌ها با ارمنستان ادامه داده‌ایم و این تماس‌ها ادامه خواهند داشت. مسلما، این کشور از شرکای نزدیک ما است.

او با اظهار نظر درباره پیوستن ایروان به اتحادیه اروپا، گفت که این موضوع در حیطه حقوق حاکمه ارمنستان است.

پسکوف اشاره کرد که «خود ارمنستان مسیرهای توسعه راهبردی و تاکتیکی را انتخاب می‌کند.»

موضع ارمنستان درباره سازمان پیمان امنیت جمعی

او همچنین درباره اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان درباره سازمان «پیمان امنیت جمعی» مبنی بر این که این سازمان تهدیدی علیه حاکمیت ایروان است، گفت که مسکو با این ارزیابی، کاملا مخالف است.

سخنگوی کرملین افزود: ما، مطلقا، مخالف این نظر پاشینیان هستیم. سازمان پیمان امنیت جمعی نمی‌تواند و نمی‌خواهد تهدیدی علیه حاکمیت ارمنستان ایجاد کند. برعکس، این سازمان از حاکمیت کشورهای عضو خود صیانت می‌کند. اما ما این موضع را با شکیبایی به حاکمیت ارمنستان منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha