• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062818183
  • خبرنگار : 71415

کمک ۱۱۱ میلیون دلاری جدید آلمان برای اوکراین

کمک ۱۱۱ میلیون دلاری جدید آلمان برای اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان از کمک جدید کشورش برای اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در ضمن سفرش به کشور مولداوی گفت، برلین یک کمک ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۱۱ میلیون دلاری) را برای اوکراین در فصل زمستان امسال ارائه خواهد کرد.

به نوشته رویترز، بربوک در آستانه شرکتش در یک کنفرانس وزیران در شهر کیشیناو، پایتخت مولداوی در توجیه این کمک جدید برلین برای کی‌یف مدعی شد که روسیه قصد تشدید جنگ در فصل زمستان را دارد.

او ادعا کرد: «روسیه بار دیگر برنامه اجرای یک جنگ زمستانی را دارد با این هدف که زندگی مردم اوکراین را در وحشتناک‌ترین وضعیت ممکن قرار دهد.»

با گذشت بیش از ۲ سال و نیم از جنگ اوکراین و به رغم انبوه کمک‌هایی که کی‌یف از متحدان غربی در ضمن این جنگ دریافت کرده اما همچنان شاهد تداوم پیشروی‌های روسیه و ناکامی خود در رقم زدن دستاوردی است.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در روزهای اخیر فشارهای خود به متحدانش را برای آنکه به کی‌یف اجازه حمله به خاک روسیه با تسلیحات دوربرد غربی را بدهند تشدید کرده است.

زلنسکی روز یکشنبه با اذعان به وضعیت ناگوار نظامیان اوکراینی در میادین نبرد بار دیگر خواستار تشدید حمایت‌های نظامی متحدان خود شده و گفت: «دنیا باید به ما به منظور دفاع از خودمان در برابر هواپیماهای نظامی روسیه و ده‌ها بمب‌ هدایت‌شونده‌ای که هر روز جان اوکراینی‌ها را می‌گیرند، کمک کند.»

او در تلاش برای تحریک متحدان خود برای تشدید کمک به اوکراین آنها را به داشتن ترس و عدم قاطعیت متهم کرده و گفت: «برای متوقف ساختن این وضعیت وحشتناک باید بر ترس از اتخاذ تصمیمات قدرتمند و واقعا ضروری غلبه کرد. تنها قاطعیت می‌تواند یک پایان عادلانه را برای این جنگ به همراه داشته باشد. قاطعیت بیشترین محافظت موثر را در برابر ترس ایجاد می‌کند.»

جمعه گذشته نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و در این دیدار وضعیت جنگ و همچنین پشتیبانی از اوکراین در پی فشارهای این کشور بر متحدان غربی خود به منظور رفع محدودیت‌ها بر استفاده از موشک‌های دوربرد اهدایی برای حمله به عمق خاک روسیه را بررسی کرد.

به نوشته وبگاه «فرانس ۲۴»، جو بایدن و کر استارمر در پی این دیدار تصمیم‌گیری درباره این که به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد دریافتی از غرب به منظور حمله به خاک روسیه را بدهند، به تاخیر انداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha