• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403062717542
  • منبع : روابط عمومی برنامه

احمد بهرامی در اکران افتتاحیه «شهر خاموش»

امیدوارم در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد

امیدوارم در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد

رضا محقق گفت: «شهر خاموش» فیلمی بود که به همت همه بچه‌ها ساخته شده است و همه بچه‌ها زحمت کشیدند که توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم و امیدوارم روزی برسد که در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد.

آیین رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی رضا محقق شامگاه دوشنبه ۲۶شهریور با حضور عوامل و سازندگان فیلم، هنرمندان و اهالی رسانه و توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، احمد بهرامی کارگردان فیلم در ابتدای این مراسم پس از خیر مقدم به مخاطبان گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که تلاش کردند تا این فیلم به اکران برسد و از گروه سینمایی هنرو تجربه که بستر اکران این فیلم را فراهم کردند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد : من یک سه گانه ساخته‌ام که از نظر فرم، ساختار و محتوا به یکدیگر ربط دارند یعنی سیاه و سفید و چهارقصه‌ای هستند و قصه‌ها به هم ربط دارند و... که اولین این فیلم‌ها «دشت خاموش» بود که سال ۲۰۲۰ در ونیز اکران شد و دومی همین فیلمی است که امشب می‌بینید به نام «شهر خاموش» که در جشنواره شب‌های سیاه تالین حضور داشت و سومی «مرد خاموش» که اخیراً به اتمام رسیده و ما با آن در جشنواره شانگهای شرکت کردیم و بدین ترتیب سه گانه خاموش تمام شد و ان شالله به زودی فیلم چهارم را می‌سازیم که دیگر روشن است.


وی در ادامه با تاکید بر نقش تهیه کننده افزود: شخصی از من پرسید شما چگونه مدام فیلم هنری می‌سازید؟! من می‌خواهم امروز رازش را به شما بگویم. یک بخش این قضیه متعلق به حضور تهیه کنندگان خوبی مثل آقای رضا محقق است و دوم به خاطر دوست عزیزی به نام آقای مجتبی گل پریان است که صاحب سی‌تلکام هستند و امشب دوستانشان اینجا حضور دارند. 

رضا محقق تهیه کننده فیلم شهر خاموش پس از خوش‌آمد گویی به مخاطبان گفت: یکی از افتخاراتی که من در سینما داشتم این بود که همیشه با افراد شریف کار کردم و احمد بهرامی یکی از کسانی بوده که من از کار کردن با او لذت بردم. من خودم را مسبب هیچ کاری نمی‌دانم و همه را لطف خدا می‌دانم.

این تهیه‌کننده در ادامه در مورد فیلم افزود: «شهر خاموش» فیلمی بود که به همت همه بچه‌ها ساخته شده است و همه بچه‌ها زحمت کشیدند که توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم و امیدوارم روزی برسد که در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد.
در پایان این مراسم احمد بهرامی با تشکر از حمایت کنندگان و معرفی کنندگان سینمای ایران به جهان، از مخاطبان خواست تا اگر از فیلم خوششان آمد از فیلم حمایت و آنرا تبلیغ کنند تا مردم بیایند و این فیلم‎ها را نیز ببینند.
اکران فیلم سینمایی «شهر خاموش» از ۲۸ شهریور در سینماهای منتخب گروه هنرو تجربه آغاز شده است.

امیدوارم در جهان نگاه جنسیتی به هیچ زنی وجود نداشته باشد

در این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری،بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری نیز تدوین این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بمانی به جرم قتل شوهرش ده سال را در زندان سپری کرده است و فرزندش را به خانواده شوهرش دادند. او که به طور موقت آزاد می شود، بلافاصله به دنبال پسرش می‌گردد. بمانی به کارگاه اسقاط ماشین می‌رود که ابی، برادر شوهرش در آنجا کار می‌کند اما ادعا می کند که از سرنوشت پسرش چیزی نمی‌داند. با این حال او متوجه می‌شود که اِبی کودک را به خانواده‌ای ثروتمند فروخته است. بمانی سعی می‌کند اطلاعات بیشتری از کارگران بگیرد اما آنها در ازای دریافت اطلاعات، درخواست ناشایستی دارند. او به عنوان یک مادر ناامید، آماده است تا به سیم آخر بزند اما نه آنطور که همه انتظار دارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha