احسان عظیمیراد در گفت وگو با ایسنا وضعیت فعلی جاده کلات به مشهد را بسیار خطرناک و ناایمن دانست و اظهار کرد: با پیگیریهای بسیار توانستیم دستور وزیر راه و شهرسازی را در دولت سیزدهم برای دوبانده شدن مسیر مشهد به کلات بگیریم.
وی با اشاره به اینکه با گرفتن این دستور توانستیم شروع حرکت به سمت کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه را بگیریم، خاطرنشان کرد: گرچه سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ طرح مطالعاتی برای ارتقاء جاده مشهد منفی شده بود و بر اساس آن اعلام شد که توجیه اقتصادی ندارد دولت برای این جاده اعتبار اختصاص دهد اما بازهم دست از پیگیری برنداشتیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلات، درگز، سرخس و مشهد حلقهای در تأمین امنیت غذایی هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمدهای از تأمین امنیت غذایی را کلات تأمین میکند ارتقاء این جاده بسیار ضروری است.
وی با اعلام اینکه بر اساس استدلالهایی که ارائه دادیم با دستور وزیر مربوطه جلسه کارشناسی مجدد برگزار شد، گفت: بارها در جلسات مختلف از اهمیت و ضرورت ارتقاء این جاده دفاع کردهایم.
عظیمیراد با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شده جاده مشهد به کلات از راه فرعی به راه اصلی ارتقاء یابد، افزود: در نگاه وزارت راه و شهرسازی این جاده فرعی است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای مشاور طرح که در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام کرده بود این جاده توجیه اقتصادی ندارد بودجهای تخصیص یافت تا طرح مطالعاتی را با نگاه مثبت اقتصادی مجدد به روزرسانی کرده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقاء راه از فرعی به اصلی بسیاری از مشکلات مردم کلات را رفع میکند، اظهار کرد: تلاش خود را به کار گرفتهایم که هر چه زودتر اقدامات به نتیجه برسد و مشکلات چندین ساله مردم این شهرستان رفع شود.
طول جاده مشهد- کلات ۱۴۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه شهرستان مشهد و ۸۳ کیلومتر آن در حوزه شهرستان کلات قرار دارد.
با توجه به حجم تردد زیادی که در این مسیر روی می دهد و استفاده گردشگران و مردم محلی از آن ارتقاء جاده مشهد- کلات از جاده فرعی به راهی اصلی مورد تاکید تمامی مسولان شهرستان است.
انتهای پیام
نظرات