• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062516042
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد

همه کلاس‌ها در سمنان معلم دارند / تفکیک جنسیتی در همه مدارس استان

همه کلاس‌ها در سمنان معلم دارند / تفکیک جنسیتی در همه مدارس استان

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نسبت معلمان به دانش‌آموزان در این استان را ۲۰ به یک اعلام کرد و گفت: استان سمنان از نظر این شاخص، از استان‌های پیش‌رو در کشور است.

سیدجمال وزیری امروز (۲۶ شهریور ماه) در نشستی خبری اظهار کرد: تعداد معلمان زن در مدارس استان بیشتر از مردان است. اکنون ۵۷ درصد معلمان در این استان زن و ۴۳ درصد مرد هستند.

تفکیک جنسیتی در همه مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تفکیک جنسیتی در همه دوره‌های مدارس این استان خبر داد و بیان کرد: فقط در مدارس دوره ابتدایی، معلمان زن مجاز به تدریس در مدارس پسران هستند.

وی افزود: در مدارس دوره‌های متوسطه اول و متوسطه دوم، حتی یک معلم زن در مدارس یا هنرستان‌های پسران وجود ندارد یا حتی یک معلم مرد در مدارس و هنرستان‌های دخترانه استان نیست.

آماده‌سازی ۱۱۹۸ مدرسه برای آغاز سال تحصیلی در سمنان

او از آماده‌سازی ۱۱۹۸ مدرسه برای آغاز سال تحصیلی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۵۸۰۰ کلاس درس در این مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای استقبال از بهار تعلیم و تربیت آماده شده‌اند.

وزیری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان فرآیند ثبت نام خود را انجام داده‌اند، ادامه داد: تاکنون حدود ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در مدارس این استان ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی از افزایش تعداد دانش‌آموزان در مقایسه با سال تحصیلی قبل خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۳۳ هزار دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل می‌کردند که تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر به این جمعیت دانش‌آموزی اضافه شده‌اند.

وزیری از وجود افزون بر ۱۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان در سال تحصیل پیش رو خبر داد و بیان کرد: با ورود ۶۵۰ معلم تازه استخدام‌شده و استفاده از ظرفیت دبیران بازنشسته و خرید خدمات در مدارس استان، هیچ کمبودی در زمینه نیروی انسانی در استان وجود ندارد.

او با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید مبنی بر «برای ایران، برای مدرسه» گفت: جشن غنچه‌ها با ورود ۷۵۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی، برگزار شد. جشن شکوفه‌ها نیز فردا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در استان وجود دارد، اظهار کرد: چهارشنبه جشن جوانه‌ها در شهرستان‌های هشتگانه استان برگزار می‌شود. همچنین زنگ مهر و ایثار و نماز صبح روز اول مهر ماه با حضور پرشور دانش‌آموزان، والدین و مقامات استانی، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستانی و ... در تمام مدارس شهری و روستایی استان طنین‌انداز خواهد شد.

همه کلاس‌ها در سمنان معلم دارند / تفکیک جنسیتی در همه مدارس استان

وزیری از استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای بازگشایی امن و موفق مدارس در این استان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین معلم کلاس‌های درس در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش نیروهای فرهنگی در استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۶۵۰ نیروی استخدامی جدید به کادر مدارس استان افزوده خواهد شد.

هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد ماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان وعده داد که با آغاز بهار تعلیم و تربیت در این استان هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر سال تعدادی از معلمان استان بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: امسال ۳۸۴ نفر در آموزش و پرورش استان تقاضای بازنشستگی داشتند.

او از افزوده شدن ۱۲۹ نیروی دیگر به آموزش و پرورش استان سمنان در قالب نیروی خرید خدمت خبر داد و بیان کرد: به‌تازگی ۲۶ هزار نفر به دستور رئیس جمهوری به‌عنوان خرید خدمت جذب آموزش و پرورش کشور شدند که سهم استان سمنان از این بخش ۱۲۹ نفر است.

وی با بیان اینکه در برخی مدارس روستاهای دورافتاده از سرباز معلم استفاده می‌شود، گفت: امسال ۱۳ سرباز معلم به آموزش و پرورش استان افزوده شد که عمداً در مدارس دورافتاده‌ای مستقر خواهند شد که تعداد دانش‌آموزان آنها بسیار کم خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: این استان از نظر نیروی انسانی، از استان‌های برخوردار در کشور محسوب می‌شود و هیچ کمبود نیرویی در این بخش وجود ندارد.

وجود مازاد معلم دوره ابتدایی

دبیر شورای آموزش و پرورش استان سمنان از وجود مازاد معلم در دوره ابتدایی این استان خبر داد و گفت: با توجه اهمیت بالای کیفیت آموزشی تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی از توزیع کتب درسی در بیشتر مدارس استان خبر داد و افزود: بیش از ۹۰ درصد کتب درسی توزیع شده است. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد کتاب‌های مدارس استان تهیه و تامین شده است.

همه کلاس‌ها در سمنان معلم دارند / تفکیک جنسیتی در همه مدارس استان

کاهش مدارس دو شیفته در سمنان

وزیری در پاسخ به پرسشی در ارتباط با کمبود فضای آموزشی در برخی شهرستان‌ها مانند مرکز استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو چهار مدرسه دیگر شهرستان سمنان از شیفت خارج و تک شیفته شده است. در سال تحصیلی قبلی ۲۶ مدرسه سمنان دو شیفته بودند که این تعداد در آغاز سال تحصیلی امسال به ۲۰ مدرسه کاهش می‌یابد.

وزیری از توجه ویژه به دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مدارس استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای ثبت نام بی‌دغدغه دانش‌آموزان فراهم شده است تا اولیا بتوانند فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گرفتن هرگونه وجه از دانش‌آموزان برای ثبت‌ نام را غیرقانونی اعلام و بیان کرد: با هرگونه تخلف در این بخش برابر مقررات برخورد خواهد شد، البته اولیا به‌صورت اختیاری می‌توانند مبالغی را به‌عنوان کمک به مدارس بدهند، اما هرگونه اجبار در این بخش غیرقانونی است و با متخلفان برخورد و وجه برگردانده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha