• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062515811
  • خبرنگار : 30147

خطی برای شرایط دشوار دانش‌ آموزان و والدین

خطی برای شرایط دشوار دانش‌ آموزان و والدین

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر آموزش و پرورش چناران گفت: خط ملی ۱۵۷۰ سامانه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناختی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان، در نظر گرفته شده است.

محسن رهنما در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه مشاوران متبحر از طریق خط ملی ۱۵۷۰ به صورت رایگان پاسخگوی سؤالات خواهند بود، خطاب به خانواده بزرگ آموزش و پرورش اظهار کرد: این خط برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به دانش‌آموزان و والدین راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و والدین هرگاه در موقعیت‌هایی مانند شرایط دشوار و بحرانی، افسردگی و اضطراب و…قرار بگیرند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیر آموزش و پرورش چناران در ادامه تلاش دانش آموزان چنارانی در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان را ستودنی دانست و افزود: در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان دانش آموزان دختر و پسر چنارانی خوش درخشیدند.

وی همچنین از طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: در این طرح، مسئله بهسازی و زیباسازی مدارس مورد تأکید است.

در ادامه حجت‌الاسلام تاجی امام جمعه چناران اظهار کرد: پیامبران در طول تاریخ به عنوان معلمان بشریت وظیفه بزرگی همچون تعلیم و تربیت را بر عهده داشتند.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از این وظیفه بر دوش آموزش و پرورش نهاده شده است، نقش فرهنگیان را در این راستا بسیار پررنگ دانست و افزود: در تهذیب نفس و تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دینی توصیه‌های فراوانی در دین مبین اسلام وارد شده است.

دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی بود

محسن مه آبادی فرماندار چناران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ۸ سال دفاع مقدس همانند دانشگاه انسان‌سازی بود که رزمندگان با دست خالی و با قلبی پر از ایمان، اعتقاد و توکل بر خدا به پیروزی رسیدند.

وی افزود: دفاع مقدس درس بزرگی به همه جهانیان داد که ایرانیان با توکل بر ذات اقدس الهی و ائمه اطهار (ع) توانایی مقابله با جبهه کفر را دارند.

وی در خصوص این جمله که پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی که توسط مشاوران مدارس شناسایی شده باید با کمک دیگر مشاوران زبده دستگاه‌های اجرایی همانند بهزیستی و... در راستای رفع آن اقدام شود.

مه آبادی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین در کیفیت بخشی مطلوب‌تر در مدارس خاطرنشان کرد: از ظرفیت خیرین می‌توان در راستای ارتقاء کیفیت بخشی مدارس بهره برد و با بهسازی و تجهیز مدارس روند تحصیل را برای دانش آموزان سرعت بخشید.

در پایان از امیرحسین شادمان رتبه ۲۲ ریاضی فیزیک، ابوالفضل چنان سر رتبه ۳۲ ریاضی و فیزیک و امین جوان رتبه ۸۳ علوم انسانی و دانش آموزان دو رقمی که در مجتمع امام رضا (ع) واحد ۱۱ تحصیل می‌کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha