• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403062415219
  • خبرنگار : 71461

اولین وبینار سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد

اولین وبینار سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد

اولین وبینار سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بعد از ظهر امروز شنبه (۲۴شهریورماه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان، در اولین وبینار سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: ارزش‌های انسانی و الهی که خداوند عزوجل برای جوامع وضع کرده است، در اثر اقدامات تخریبگرانه فکری و فرهنگی قدرت های ظالم که سعی در گسترش فساد در روی زمین می کنند، از بین رفته است.
 
وی ادامه داد: وقتی اسلام با تمام ارزش‌های اصیل و پاک خود برای حفظ کرامت انسان خواستار اعتلای انسان شد، امت اسلامی را فراخواند تا بر اساس تعالیم پروردگارشان در قرآن کریم و با رویکرد پیامبر بزرگوارش محمد (ص) تلاش کنند.
 
حنینه در ادامه با اشاره به آیه شریفه «تعاونوا علی البر والتقوی ولا تعاونوا علی الاثم والعدوان» گفت: خداوند متعال انسان‌ها را به کار نیک و پرهیزگاری دعوت کرده و از گناه و تجاوز برحذر داشته است. همچنین رسول اکرم(ص) فرموده است که مؤمن برای مؤمن مانند بنایی محکم است که پشتیبان یکدیگر هستند.
 
غازی حنینه در ادامه با تأکید بر اینکه آیات و روایات و سیره پیامبر اسلام(ص) انسان ها را به تعاون و همکاری دعوت می کنند، خاطرنشان کرد: ما از همه امت اسلامی و همه فرقه ها و مذاهب آن و اندیشمندان و روشنفکران و فقها و عالمان این امت می‌خواهیم که به دور یکدیگر جمع شده و در مورد مسائل اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.
 
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه اصولی چون تعاون، همبستگی، همدلی، همسویی و اتحاد عناوینی است که در احادیث رسول خدا (ص) آمده است، تأکید کرد: در همه این عناوین، مصلحت و خیری برای امت اسلامی است و باید توجه داشت که جامعه جهانی برخلاف صد سال گذشته در نقطه عطفی واقع شده است؛ لذا امت اسلامی باید در صدر همه امت ها قرار گیرد و به استکبار جهانی اجازه ندهد که تصمیمات خود را اجرایی کند و توانایی‌های این امت را از آنها سلب کرده و آنها را تبدیل به کالای مصرفی کند.
 
وی ادامه داد: از امت اسلامی می‌خواهیم که در برابر مسئولیت بزرگ خود یعنی مسئله فلسطین مقاومت کرده و از این سرزمین که بیش از ۷۵ سال است در اشغال صهیونیست‌ها است و ملت آن آواره شده اند، دفاع کند. همه ما باید بر اساس دعوت خدا و رسول او(ص) متحد شویم و در یک صف واحد در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه مسلمانان همواره حامی مسیحیان و یهودیان اصیل فلسطینی هستند اما صهیونیست‌ها جایی در این سرزمین ندارند، تصریح کرد: ما باید برای حمایت از ملت فلسطین همواره آماده و متحد و دوش به دوش یکدیگر حرکت کنیم تا کشور مستقل فلسطین را برپا نماییم تا مسلمانان فلسطینی بتوانند درکنار برادران مسیحی خود به آرامی زندگی کنند و کشوری مستقل داشته باشند.

در میدان‌های فکری نیاز به وحدت و جهاد تبیین داریم

در ادامه این وبینار نور الدین بوالحیه -استاد دانشگاه الجزایر- ضمن قدردانی از تلاش‌های مجمع تقریب در اهتمام به مسائل مهم جهان اسلام، گفت: چنین توجهی از جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اسلام اصیل تأسیس شده، بعید نیست.  

وی اظهار کرد: امروز ارتباط بین همکاری اسلامی و مقابله با رژیم صهیونیستی بسیار مهم است و اهمیت آن در طوفان الأقصی بیش از پیش آشکار می‌شود. همان طور که شاهد بودیم، وحدت میدان‌ها، رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به زانو در می‌آورد.

بوالحیه گفت: باید با رژیم صهیونیستی به طور کامل و همه جانبه و نه فقط از طریق نظامی مقابله کرد. امروز همانطور که به وحدت در میدان نظامی نیاز داریم، در میدان‌های فکری نیز نیاز به وحدت و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نیاز به جهاد تبیین داریم.

وی افزود: بنابراین دعوت به این کنفرانس به گسترش وحدت میدان‌ها و همکاری اسلامی کمک می‌کند تا بتوان با رژیم صهیونیستی از همه جنبه‌ها مقابله کرد. این کنفرانس همچنین منجر به همکاری بین فرهنگیان و سیاسیون و نظامی‌ها و رسانه‌ای‌ها و ... می‌شود و آثار بسیار مهمی را در پی خواهد داشت.

عدالت همیشه طرفداران خود را پیدا می‌کند

عبدالله نعمان -رئیس جامعه اسلامی صربستان- در بخش دیگری از این وبینار با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، آن را یک نسل‌کشی خواند و تصریح کرد که دو نکته در این نسل‌کشی مهم است؛ یک مسئله، حمایت مردم دنیا از مردم فلسطین و تظاهرات مداوم در حمایت از آن و پایان جنگ است.

رئیس جامعه اسلامی صربستان مسئله دوم را حمایت سیاستمداران اروپایی جهان، به ویژه جناح محافظه کار سیاسی، از اقدامات اسرائیل خواند و گفت: علت و ریشه این حمایت را می‌توان در یک احساس گناه دسته‌جمعی مشاهده نمود؛ آن‌ها همه مصیبت‌های وارده به یهودیان را به مسلمانان و فلسطینی‌ها انتقال دادند و کاری کردند که مسلمانان و فلسطینی‌ها تاوان جنایات اروپا علیه بشریت را بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که عدالت همیشه طرفداران خود را پیدا می‌کند و مردم همیشه حامی عدالت هستند.
 
عبدالله نعمان کشتن و مجروح ساختن بیش از ۹۰ هزار فلسطینی را یک نسل‌کشی و پاکسازی نژادی خواند و تاکیدکرد: ما باید از دست روی دست گذاشتن و بی‌تفاوتی دست برداریم.
 
وی ادامه داد: دنیا در این لحظه در عدالت‌خواهی متحد است و چه خوب است که دنیا در عدالت‌خواهی متحد شود و نه در جنایت.

سازمان ملل در اقدام موثر برای توقف کشتار فلسطینیان شکست خورد

در بخش دیگری از این وبینار مولانا محمد مقدس الاسلام -مدیر مدرسه مدینه العلوم بنگلادش- از سازمان ملل متحد به دلیل ناتوانی در ایفای نقش موثر علیه رژیم صهیونستی که بیش از ۱۵۰ هزار فلسطینی را شهید و زخمی کرده است، انتقاد کرد.
 
وی گفت: صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند، زیرساخت‌های غیرنظامی در نتیجه حملات اسرائیل با حمایت نظامی ایالات متحده تخریب شده است.
 
این محقق بنگلادشی با بیان اینکه سازمان ملل تاکنون نقش مفیدی در توقف کشتار فلسطین نداشته از کشورهای مسلمان خواست تا برای مقابله با «رژیم غیرقانونی اسرائیل» پیشقدم شوند.
 
وی همچنین پیشنهاد کرد که کشورهای مسلمان از توانایی‌های نظامی مقاومت فلسطین، حمایت مالی کنند.
 
مدیر مدرسه مدینه العلوم بنگلادش در پایان بار دیگر بر حق فلسطینیان در عدالت و آزادی سرزمین‌های اجدادی خود تاکید کرد.

مسلمانان از تاریخ درس بگیرند

شیخ محمد صلاح‌الدین مستاوی -دبیرکل شورای عالی اسلامی تونس- در بخش دیگری از این وبینار تصریح‌کرد: امت اسلامی اکنون شاهد جنگ و خونریزی در سرزمین مبارک غزه، فلسطین و مسجدالاقصی، محل معراج سید المرسلین و قبله نخست مسلمانان است.
 
وی در این باره به افزایش شمار شهدای بی‌گناهی اشاره کرد که در نبرد سرنوشت‌ساز امت اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند. رژیمی که جنگ نسل‌کشی را آغاز کرده و در این پاکسازی نژادی که نمونه آن در تاریخ وجود ندارد، هیچ تفاوتی میان بزرگ و کوچک و زنان، مردان و سالمندان قائل نیست.
 
شیخ مستاوی ادامه داد: این وضعیت که برای هر مسلمانی در شرق و غرب زمین دردناک و غم‌انگیز است، موجب شده که اتحاد مسلمانان با هر رنگ، نژاد و مذهبی در قالب سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات در رأس اولویت‌های آنها قرار بگیرد. 
 
وی در ادامه با اشاره به امکانات مادی، انسانی، جغرافیایی و اقتصادی که خداوند در اختیار مسلمانان قرار داده است، تصریح‌کرد: این امکانات موجب می‌گردد که این امت با یکدیگر متحد شده و در یک صف قرار بگیرند و به دفاع از مقدسات خود در برابر هر دشمنی بپردازند.
 
دبیرکل شورای عالی اسلامی تونس با بیان این که در کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) بر برادری اسلامی تاکیدشده است، خاطرنشان‌کرد: مسلمانان باید از تاریخ درس گرفته و گردهم آیند و ارزش‌های اسلامی را به تصویر کشند. ارزش‌هایی که اساس آن بعد از ایمان به خدا و سنت رسول(ص)، برادری دینی است.
 
وی با اشاره به این که اگر ما به آموزه‌های دینی خود رجوع کنیم، درمی‌یابیم که این آموزه‌ها مطابق با سنت‌های خداوند در خلقت و مبتنی بر اتحاد قواست، تاکیدکرد: در فردگرایی، اختلاف و نزاع و ضعف وجود دارد.

مسئله اصلی امت، چیزی جز وحدت نیست

در بخش دیگری از این وبینار داتو عزمی عبدالحمید -رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی- ضمن قدردانی از برگزاری چنین رویدادهایی، اظهار کرد: در این برنامه‌ها پیام وحدت به طور مرتب تکرار می‌شود. پیام وحدت، پیام مهمی است. وقتی در مورد وضعیت امت اسلامی در جهان صحبت می‌کنیم، بر دشمن امت یعنی اسرائیل، متمرکز هستیم و تلاش می‌کنیم که آن را از بین ببریم.

عبدالحمید افزود: مسئله اصلی امت چیزی جز وحدت نیست اما ما در داخل امت مشکلاتی داریم. باید در این مورد صادق باشیم که ما هنوز متحد نیستیم. ما پیام واضح و مهمی در این مورد داریم: «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا».

وی تاکیدکرد: واعتصموا بحبل الله جمیعا یعنی همه ما بدون توجه به هر گونه مذهب، نژاد و رنگ در هر جایگاهی از جامعه قرار داریم، باید به ریسمان الهی تمسک جوییم؛ جمیعا یعنی همه مردم از هر جای جهان.

وی خاطرنشان کرد: ریسمان الهی در همه جای جهان وجود دارد. ما باید بدانیم که چه دلایلی باعث عدم اتحاد شده و برای حل این مشکل تلاش کنیم تا به اتحاد برسیم.

رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی، دلیل این عدم اتحاد را دشمن اسلام و امت دانست که می‌داند در سطح محلی و جهانی چگونه علیه اسلام کار کند.

وی گفت: دشمن می‌داند که ما چگونه در مسائل سیاسی، اقتصادی، تجاری و قوانین بین‌المللی متفرق می‌شویم.

عبدالحمید تصریح کرد: آنها می‌دانند که چگونه مسلمانان را کنترل کنند و این کار را از پایه شروع کرده و سپس فرهنگ مسلمانان را هدف قرار داده‌اند و بعد از آن اقتصاد و سیاست مسلمانان را درگیر می‌کنند.

مقاومت؛ تنها راه نجات بخش امت اسلام است

مولوی عبدالرئوف توانا -دبیر شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان- در بخش دیگری از این وبینار با بیان اینکه یازده ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، گفت: مردم مظلوم اما مقتدر غزه در آتش و خون می‌سوزند، در فلسطین اشغالی دیگر مسجدی برای عبادت، بیمارستانی برای مداوا، مدرسه‌ای برای تحصیل و حتی خانه‌ای برای سکونت باقی نمانده است.
 
وی ادامه داد: مردم غزه با روحی بلند به نمایندگی از دو میلیارد مسلمان در برابر استکبار جهانی و هم‌پیمانانش ایستاده‌اند.
 
دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان بیان داشت: درود خدا به همه مجاهدانی که با اسرائیل غاصب می‌جنگند. درود خدا بر مجاهدان یمنی، انصار الله عزیز و حزب‌الله سرفراز که در کنار مردم فلسطین با رژیم غاصب اسرائیل مبارزه می‌کنند و در این راه از جان خود گذشته‌اند و مقاومت خود را در برابر رژیم کودک‌کشی که هیچ منطقی را جز زور نمی‌شناسد، در تاریخ ثبت کرده‌اند.
 
مولوی توانا با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین، وحدت اسلامی را احیا کرد، خاطرنشان کرد: امروزه علی‌رغم میل سردمداران کشورهای اسلامی، امت اسلامی در محور تقریب و برادری قرار دارد.
 
وی با بیان این که جهان به دو جبهه تقسیم شده است، گفت: جبهه اول، "حق" و "گروه‌های مقاومت" هستند که در برابر رژیم صهیونسیتی مبارزه می‌کنند و جبهه بعدی "باطل" که به حمایت از این رژیم اشغالگر مشغول است.
 
دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان با تأکید بر این واقعیت که مقاومت مردم فلسطین، امت اسلامی را در یک محور گردآورد، تصریح کرد: تروراسماعیل هنیه در تهران نشان داد که  مقاومت به تقریب بین مذاهب اسلامی تبدیل شده است. تشییع جنازه این شهید بزرگوار در تهران و  اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکر شهید هنیه مصداق بارز این ادعاست که امروز امت و مردم مسلمان از "مقاومت " حمایت می‌کنند.

یکی از ارکان پیروزی، اجتماع و وحدت کلمه است

در بخش دیگری از این وبینار شیخ سرمد التمیمی -پژوهشگر و مبلغ اسلامی از کشور عراق- اظهار کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم، ما مسلمانان را ملزم می‌کند که برای متجلی ساختن وحدت اسلامی و ارزش‌های مشترک به مثابه ید واحد و قلب واحد باشیم.
 
 وی تأکیدکرد: پیروزی تنها زمانی حاصل می‌شود که ما همه هموم دنیوی را کنار گذاشته و به رمز پیروزی و بقای خود تمسک جوییم.
 
این عالم عراقی با اشاره به این آیه شریفه که خداوند می‌فرماید، "إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدَامَکُم" توضیح داد: خطاب خداوند به جماعت است و نه به فرد، زیرا خداوند می‌خواهد ما این مسئله را بفهمیم که یکی از ارکان پیروزی، اجتماع و وحدت کلمه است.
 
وی با اشاره به جنگ غزه خاطرنشان کرد: نبرد غزه، تنها نبرد مردم فلسطین نیست بلکه نبرد همه امت اسلامی است و خداوند با جنگ غزه، پاک و ناپاک را در میان مسلمانان از یکدیگر جدا می‌کند.

"وحدت"، ضرورت راهبردی امت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین علی احمد حلیمی -رئیس حوزه علمیه مزار شریف- با تبریک میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: خداوند می‌فرماید "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلیٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ".
 
رئیس حوزه علمیه مزار شریف با اشاره به این واقعیت که طبق فرموده خداوند متعال وحدت اسلامی یک "تکلیف الهی" است، اظهار داشت: همانگونه که خداوند تمامی مسلمانان را از اختلاف و درگیری نهی می‌کند، تمامی پیامبران، علما و نخبگان را به وحدت بین امت‌های اسلامی سفارش می‌نماید.
 
حجت‌الاسلام حلیمی وحدت جهان اسلام را یک ضرورت دانست و افزود: در عصر حاضر همه ملت‌های مسلمان باید در کنار هم بوده و به یکدیگر یاری رسانند؛ چرا که اگر کشورهای اسلامی بخواهند عزت و شوکت داشته و ارزش‌ها و سرزمین‌شان را حفظ کنند،باید با یکدیگر متحد شوند.
 
وی با اشاره به حدیث نبوی "المؤمن لِلْمؤْمن کالبُنْیان یَشُدُّ بَعْضُه بَعْضا، ثُمَّ شَبّک بین أَصابعه"، تصریح کرد: زمانی که مومنان در کنار یکدیگر باشند، باعث تقویت و استحکام هم خواهند شد؛ رسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:" مَثَلُ المُؤمِنینَ فی تَوادِّهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ مَثَلُ الجَسدِ ؛ إذا اشتکی مِنهُ عُضوٌ تَداعی سائرُ الجَسَدِ بالسَّهَرِ و الحُمّی".
 
رئیس حوزه علمیه مزار شریف افزود: مؤمن واقعی کسی است که اگر  برادران مسلمانش در هر گوشه‌ای از دنیا مورد ظلم قرار بگیرند، به یاری آنان بشتابد.
 
حجت الاسلام حلیمی با بیان این واقعیت دردناک که برادران مسلمان ما در سرزمین‌های اشغالی زیر آماج بمباران‌های ظالمانه دشمن صهیونیستی اشغالگر قرار دارند، گفت: امروز جهان اسلام نیازمند همکاری بیشتر در برابر رژیم اشغالگر قدس است. در این بین حکومت‌های اسلامی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، پیمان‌های نظامی بین خود ایجاد کرده و سازمان همکاری اسلامی را احیا کنند.

امروز حمایت از مسئله فلسطین تبدیل به یک نھضت شدہ است

در بخش دیگری از این وبینار پروفسور اختر الواسع -رئیس بنیاد امیر خسرو دهلوی هند- گفت: از ھفتم اکتبر، آمریکا و اسرائیل بر مردم مظلوم فلسطین ظلم روا می‌دارند. حامیان رژیم صهیونیستی از طرفی حرف از صلح و آشتی می زنند و از سوی دیگر به اسرائیل اسلحه می‌دهند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که حدود پنجاه ھزار نفر در فلسطین جانشان را از دست داده، نزدیک دویست ھزار نفر مجروح شده و تعداد زیادی از آنھا هم مفقود شده‌اند و در این شرایط حمایت ایران از مردم فلسطین، ستودنی است.

اختر الواسع تصریح کرد: این سیاست ایران، سیاست جدیدی نیست؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) تصمیم گرفت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کند و جان تازه‌ای به قضیه فلسطین بدمد. 

وی تأکید کرد: امروز حمایت از مسئله فلسطین تبدیل به یک نھضت شده است و بعد از امام خمینی(ره)، رھبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حمایت از مردم فلسطین را در اولویت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دادند.

رئیس بنیاد امیر خسرو دهلوی با تقدیر از حمایت‌های ایران از مردم فلسطین به خصوص از هفتم اکتبر گفت:امروز ترکیه با سیاست خود از فلسطین حمایت می‌کند و عربستان هم اعلام کرده است تا اسرائیل از فلسطین بیرون نرود، با آن همکاری نخواهد کرد. نکته حائز اهمیت این است که امروز حتی مردم برخی کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا که قبلا مخالف فلسطین بودند نیز به حمایت از این مردم به میدان آمده‌اند. حتی یهودیان مقیم آمریکا هم اعلام کرده‌اند که  علیه صهیونیسم هستند و شاهد تظاهرات‌های دانشجویی علیه اسرائیل در آمریکا هستیم.

وی تأکید کرد: ما به عنوان کشورهای اسلامی نباید در حمایت از مردم فلسطین تعلل کنیم و از هیچ تلاشی در این زمینه نباید فروگذار کرد. تا امنیت در خاورمیانه برقرار نشود، صلح ممکن نیست و مردم فلسطین نمی‌توانند به حق خود برسند.

امروز فلسطین، قطب‌نمای خیر و شر است

محمود موالدی -نویسنده و تحلیلگر سوری- به مردم مظلوم غزه که با زنان، مردان، کودکان و سالمندان خود با نسل‌کشی روبه‌رو هستند، درود فرستاد.
 
وی با بیان این که ما امروز در یک حماسه بزرگ زندگی می‌کنیم که سیاست قرن جدید را رقم می‌زند، تصریح کرد: امروز فلسطین، قطب‌نمای خیر و شر و بیانگر یک قالب جدید از ارتش‌های کربلایی است.
 
این نویسنده سوری، تاکید کرد که کربلا ادامه دارد، همانگونه که سرکشی ادامه دارد؛ لذا باید انقلاب حسینی(ع) نیز ادامه یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: زمانی که از فلسطین سخن می‌گوییم باید از محور بزرگی نیز سخن بگوییم که از جنوب لبنان آغاز شده و تا سوریه، یمن و گردان‌های اشتر در بحرین ادامه می‌یابد و آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است.
 
موالدی با بیان این که این محور به فضل دولت ولایت و ام القرای همه آزادگان جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران، توسعه می‌یابد، گفت: ما در سایه این نبرد به قدرت، تکنولوژی، پیشرفت، قوای لجستیک و قدرت نظامی بزرگ نیازمندیم؛ اما این قدرت از ایمان ما به عقیده در درجه نخست و ایمان به سرزمین در درجه دوم سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما به زودی شاهد شکست رژیم صهیونیستی هستیم که در واقع با دارا بودن تکنولوژی، قوای اطلاعاتی و امنیتی، یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها به شمار می‌رفته اما تاکنون نتوانسته هیچ دستاورد کوچکی در عرصه‌های میدانی، نظامی، سیاسی و حتی در محافل ورزشی و فرهنگی کسب کند.

مسلمانان باید برای نابودی اسرائیل با یکدیگر همکاری کنند

در بخش دیگری از این وبینار دینا سلیمان -فعال اندونزیایی- اظهار کرد: نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به طور گسترده توسط رسانه‌ها و سیاستمداران طرفدار اسرائیل سرپوش گذاشته شده است.
 
وی افزود: عموم مردم اکنون متوجه شرارت اسرائیل شده‌اند که هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی جنایت آن در غزه را بگیرد.
 
سلیمان ادامه داد: اعتراضات در همه جای جهان توسط مردمی که خواستار پاسخگویی جنایات جنگی اسرائیل هستند، آغاز شده است. اکنون آگاهی فزاینده‌ای وجود دارد و صلح و مذاکره بی‌معنی شده است، زیرا همه می‌دانند که نمی‌توان از اسرائیل برای صلح و مذاکره دعوت کرد.
 
وی گفت: در پی نسل کشی غزه، تعدادی از کشورهای جهان اسلام برای حمایت از فلسطین فلج شده‌اند. سکوت و بی‌میلی آنها در برداشتن گام‌های واقعی برای متوقف کردن جنایات اسرائیل، زاویه بسیار زیادی را ایجاد کرده است.
 
وی تاکید کرد: در عین حال جهان نیز شاهد ظهور نسل جدید مقاومت فلسطین به همراه تعداد قابل توجهی از نیروها، سلاح‌های نامحدود و استراتژی موثر به همراه شجاعت بی‌حد و اندازه است.

ما مسلمانان، دشمن و هدف مشترک داریم

حجت الاسلام والمسلمین مقصودعلی دومکی -سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان- در بخش پایانی این وبینار اظهار کرد: مسئله فلسطین یکی از مسائل مهم جهان اسلام و رمز وحدت امت اسلامی به شمار می‌رود. قبله اول مسلمانان امروز زیر سلطه جهان خواران و صهیونیست ها قرار دارد،  بنابراین لازم است همه امت اسلامی علیه این رژیم غاصب قیام کنند و با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: زمانی که دشمن و اهداف مسلمانان مشترک است، چرا باید میان امت اسلامی اختلاف وجود داشته باشد؟ طبق فرمان خداوند باید همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند و با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

حجت الاسلام دومکی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که این دشمنان اسلام یعنی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است که می‌خواهند مسلمانان بایکدیگر اختلاف داشته باشند، درحالی که فرق اسلامی، مشترکات فراوانی دارند که یکی از اصلی ترین محورهای اشتراک امت اسلامی، مسئله فلسطین و مسجد الاقصی است.

سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد: سیر پیامبر اسلام(ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی یکی از واقعه های مهم تاریخ اسلام به حساب می‌آید، بنابراین همه مسلمانان علاقه خاصی به مسجد الاقصی دارند.

حجت الاسلام دومکی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ما می‌بینیم که بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم بی دفاع فلسطین، به دست اسرائیل غاصب به شهادت رسیده اند، در این زمان لازم است همه مسلمانان باهم متحد شوند و این رژیم منحوس را شکست دهند؛ چراکه ما دشمن و هدف مشترک داریم.

وی اذعان کرد: ما دیدیم که چه بزرگانی در راه آزادی قدس جان خود را فدا کرده اند،شهید اسماعیل هنیه، شهید حاج قاسم سلیمانی و...  همچنین در پاکستان هم ما در روز جهانی قدس، شهیدان فراوانی را تقدیم جهان اسلام کرده ایم. همچنان که دیدیم شیخ ابراهیم زکزاکی جوانان خود را تقدیم کرد. بنابراین ما مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت باید برای آزادی فلسطین تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha