• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062414948
  • خبرنگار : 50081

یک تهیه کننده و فیلمساز:

هنرمند واقعی با روشی صحیح هنر خود را شکوفا می‌کند

هنرمند واقعی با روشی صحیح هنر خود را شکوفا می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی یک تهیه کننده و فیلمساز گفت: بسیاری از بلاگرهایی که خود را بازیگر و هنرمند می‌دانند و برای اینکه فالوورهای بیشتری داشته باشند، دست به هر کاری می‌زنند اما زندگی آن‌ها با چیزی که به تصویر می‌کشند بسیار تفاوت دارد؛ هنرمند واقعی با روش صحیح هنر خود را شکوفا می‌کند و برای هنرش احترام و ارزش قائل است.

علیرضا طحان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بلاگرهایی که هنر را از بین می‌برند، اظهار کرد: بسیاری از بلاگرهایی که خود را بازیگر و هنرمند می‌دانند و برای اینکه فالوورهای بیشتری داشته باشند، دست به هر کاری می‌زنند که نشان از فقر فرهنگی این گروه از افراد است. 

وی افزود: این افراد دست به تولید محتواهایی می‌زنند که کاملا اشتباه است و تنها به دنبال این هستند که به تعداد قابل توجهی فالوور برسند و از طریق تبلیغات درآمدزایی کنند. همچنین عده‌ای از بازیگران معروف هستند که با بلاگرها کلیپ می‌سازند و این نوع فعالیت‌ها برای یک بازیگر معروف بسیار سخیف است.

این تهیه کننده و فیلمساز با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که محتوای مناسبی ندارد، بیان کرد: من یک فیلمساز هستم و اگر قرار است اجتماعی بنویسم و یا فیلمی با این مضمون بسازم؛ این گروه از افراد با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند تمام اقدامات ما را بی‌ارزش می‌کنند و این مهم تفاوت هنرمند و بلاگر را نیز نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه بلاگر هنرمند نیست و هنرمند نماست، تصریح کرد: یک فرد هنرمند باید به صورت آکادمیک و حرفه‌ای پای در این عرصه بگذارد و از فن بیان خوب برخوردار باشد و همچنین وظیفه خود را در این مسیر بداند. 

طحان‌زاده خاطرنشان کرد: برخی از اینفلوئنسرها هنر را به سخره گرفته‌اند و تنها راه این است که ارگان‌های مختلف آن‌ها را ساماندهی کنند و اگر این افراد زیر نظر یک ارگان یا انجمن قرار گیرند قطعا اتفاقات خوبی در این عرصه رخ خواهد داد و منجربه نظارت بر ساخت کلیپ‌ها و نرخ‌گذاری قیمت‌ها می‌شود. 

وی عنوان کرد: زمانی که یک فیلم‌ساز می‌خواهد فیلمی را تولید کند باید ابتدا متن خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کند تا مورد تایید قرار گیرد و پس از گذر از چند مرحله می‌تواند مجوز خود را دریافت کند. بنابراین لازم است تا این افراد ساماندهی شوند و از مسئولان مربوطه درخواست می‌کنم که برای این مسئله چاره‌ای بیاندیشند، زیرا خانواده‌ها به دلیل ساخت محتواهای کم ارزش و نادرستی که بلاگرها انجام می‌دهند با مشکل مواجه می‌شوند و زندگی‌ آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

طحان‌‎زاده اظهار کرد: من از رئیس شورای عالی فضای مجازی که شخص رئیس جمهور هستند و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنم برای سازماندهی این گروه از اینفلوئنسرها برنامه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه درد جامعه من فقر فرهنگی است که این گروه از بلاگرها با ساخت کلیپ‌های اشتباه به وجود ‌آورده‌اند، خاطرنشان کرد: مشهد، شهر زیارتی امام رضا(ع) است و من هم یک فرد امروزی هستم، اما در حال حاضر افرادی هستند که با فرهنگ مردم مشهد بازی می‌کنند. ما ملت امام حسین(ع) هستیم و اگر برای اربعین به کربلا می‌رویم و برای شهادت امام رضا(ع) به مشهد برای عزاداری مشرف می‌شویم بدین معناست که حال خوبی نسبت به این موارد نداریم و نباید شاهد آن‌ها باشیم.

طحان‌زاده تاکید کرد: من به عنوان تولیدکننده و فیلمساز درخواست ساماندهی واینرهای امروزی را دارم، چراکه به عقیده من این افراد به جامعه و به زندگی خانواده‌ها آسیب‌ خواهند رساند. همچنین معتقدم که نسبت به فعالیت این افراد باید مالیات در نظر گرفته شود و افراد موظف به پرداخت شوند. این افراد برای اینکه بهتر دیده شوند به بازیگرهای پیشکسوت رجوع می‌کنند تا به گفته خودشان، کارشان ارزش پیدا کند و این مورد به عقیده من نوعی سوء استفاده از افراد شناخته شده است.

این تهیه کننده ادامه داد: زندگی این افراد با چیزی که به تصویر می‌کشند بسیار تفاوت دارد؛ البته افراد دیگری مانند جواد خواجوی، مجتبی شفیعی و ... با استفاده درست از فضای مجازی هنر خود را به دیگران نشان می‌دهند و در این مسیر به هر ریسمانی برای دیده شدن چنگ نمی‌زنند. هنرمند واقعی با روش صحیح هنر خود را شکوفا می‌کند و برای هنرش احترام و ارزش قائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha