• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403062213832
  • خبرنگار : 71614

بازی رنگ و آب روی «پل طبیعت»/ نقاشی ۱۰ متری برای صلح

بازی رنگ و آب روی «پل طبیعت»/ نقاشی ۱۰ متری برای صلح
عکس تزیینی است

هنر، یکی از ارزشمندترین و کاربردی‌ترین ابزارهای بشریت است که از طریق آن می‌توان پیام‌های بسیاری را به مردمان جهان انتقال داد. پیام‌هایی همچون صلح، دوستی، عشق ورزیدن به یک دیگر و... که در سرتاسر جهان دارای یک معنا و مفهوم مشخص هستند و می‌توان از طریق زبان هنر آنها را به بهترین شکل ممکن بیان کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به همین موضوع نیز ۱۳ سال پیش (۲۰۱۲ میلادی) انجمن جهانی آبرنگ (IWS Globe Art) توسط آتانور دوگان تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۱۰ عضو از کشورهای جهان از جمله کشور ایران توانسته است این تکنیک از هنر نقاشی را بیشتر از گذشته معرفی کند.

البته این انجمن که دفتر مرکزی آن در شهر باستانی «تئوس» ترکیه در سواحل شرقی دریای اژه قرار گرفته تنها با هدف معرفی این تکنیک از هنر به وجود نیامده و هدف مهم‌تری در پس آن وجود داشته و آن هم تشویق مردم جهان به برقرار صلح و ایجاد عشق و دوستی میان آنها بوده است. هدفی که به باور پایه‌گذاران انجمن جهانی آبرنگ از طریق هنری همچون نقاشی و آن هم آبرنگ ممکن خواهد بود.

با همین هدف نیز انجمن جهانی آبرنگ (IWS) طی سال‌هایی که فعالیت خود را آغاز کرده است، در نقاط مختلف جهان اقدام به برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای گوناگون می‌کند و حالا بعد از گذشت بیش از یک دهه از فعالیت خود برای دومین بار به ایران آمده‌اند تا بتوانند از نزدیک با هنرمندان ایرانی نیز ارتباط بیشتری برقرار کنند.

ایران از همان سال‌های ابتدایی تشکیل انجمن جهانی آبرنگ به عنوان نخستین کشوری بوده که به عضویت این انجمن درآمده و تلاش می‌کند تا در راستای رسیدن به اهداف انجمن و ایجاد جهانی سرشار از عشق و دوستی، سهم قابل توجهی داشته باشد.

از این رو اعضای انجمن آبرنگ (IWS) در ایران به عنوان میزبان، برای دومین بار از رویداد آبرنگ استقبال کرده‌اند. این در حالی است که نخستین رویداد شهریور سال ۱۴۰۰ در باغ گالری سرزمین هنر برگزار شد و حالا دومین رویداد از ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ فعالیت خود را در کوشک باغ هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد آغاز و به مدت یک هفته نیز ادامه خواهد داد.

دومین رویداد آبرنگ با حضور اساتیدی از کشور ایران و چین برگزار شده است و ایران به عنوان یکی از اعضای موثر و فعال این انجمن در تلاش است تا این فرصت را مغتنم شمرده و فرهنگ و هنر ایرانی را نیز به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

در پایان دومین رویداد آبرنگ نیز که قرار است روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ با حضور رئیس انجمن جهانی آبرنگ، جمعی از هنرمندان ایرانی و هنرمندان سایر کشورهای دیگر بر روی «پل طبیعت» که به عنوان نمادی از تبادل ارزش‌ها و دستاوردهای انسانی در نظر گرفته شده است نقاشی به طول ۱۰ متر با تکنیک آبرنگ و با محتوایی در زمینه صلح، دوستی و جاده ابریشم ترسیم شود تا در نهایت نیز در معرض دید عموم قرار گیرد.

در دومین رویداد آبرنگ چه گذشت؟

یان ایانگ و شان هونگ دو استاد نقاشی آبرنگ در کشور چین و آتانور دوگان، رئیس جامعه جهانی آبرنگ از جمله کسانی هستند که در این رویداد حضور دارند و روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه نیز ورکشاپ آبرنگ برگزار کردند و علاقمندان توانستند در این ورکشاپ‌ها در کنار اساتید این هنر حاضر شوند.

ضمن آنکه نمایشگاهی از آثار هنرمندان ۱۸ کشور همچون ترکیه، کانادا، ژاپن، نروژ، لهستان، مالزی و سنگاپور و... نیز به نمایش درآمد که علاقمندان ضمن بازدید می‌توانستند دستی به قلمو برده و توانایی خود را در این زمینه مورد محک قرار دهند.

آتانور دوگان، رئیس و بنیان‌گذار انجمن جهانی آبرنگ با اشاره به کشور ایران به عنوان یکی از اعضای فعال انجمن جهانی آبرنگ گفت: «کشور ایران یکی از موثرترین کشورهای عضو انجمن جهانی آبرنگ است. هنرمندان این کشور تلاش می‌کنند تا از این طریق هنر و فرهنگی ایرانی را به جهانیان معرفی کنند که بسیار قابل تحسین است.»

او با بیان آنکه انجمن جهانی آبرنگ یک انجمن بزرگ در سراسر دنیاست افزود: «انجمن جهانی آبرنگ انجمن بسیار بزرگی است که هنرمندان بسیاری را از سرتاسر جهان گرد هم آورده است. از این رو برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند موقعیت خوبی باشد تا کشورها توانمندی هنرمندان خود را به نمایش درآورد.»

رئیس انجمن جهانی آبرنگ با اشاره به تبادلات فرهنگی از طریق هنر گفت: «برگزاری رویدادهایی این‌چنینی موجب خواهد شد تا تبادلات فرهنگی موثر و مفیدی رخ دهد و ایران نیز به عنوان یک کشور تاثیرگذار در شناساندن فرهنگ ایرانی می‌تواند اقدامات خوبی انجام دهند؛ چرا که ایران دارای هنرمندان بزرگ بسیاری است که باعث افتخار این کشور هستند.»

گوا فا پینگ، هنرمند نقاش چینی است که دعوت حضور در این ایونت را پذیرفته و برای اولین بار به کشور ایران سفر کرده است و با اظهار خوشحالی از حضور در این رویداد گفت: «با وجود آنکه برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم اما می‌دانستم که این کشور دارای هنرمندان بزرگی است. از این رو خوشحال هستم که توانستم فرصتی پیدا کرده و به ایران سفر کنم.»

او با بیان آنکه بهتر است تا بر میزان این رویدادها افزوده شود تا هنرمندان بیشتری بتوانند در آن هنر خود را به نمایش درآورند افزود: «به نظر می‌رسد برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند این امکان را برای هنرمندان کشورهای گوناگون فراهم سازد تا علاوه بر اینکه یک دیگر را ملاقات می‌کنند هنر خود را نیز در معرض معرفی و نمایش قرار دهند. از این رو لازم است تا بر تعداد این رویدادها اضافه شود و هنرمندان نیز از آن استقبال خواهند کرد.»

به عقیده این هنرمند نقاش، ملاقات هنرمندان از کشورهای گوناگون موجب می شود تا تبادلات بین‌المللی نیز بیشتر صورت گیرد و گفت: «در صورتی که هنرمندان از کشورهای گوناگون بیشتر یک دیگر را ملاقات کنند این امکان وجود خواهد داشت تا تبادلات فرهنگی و بین‌المللی به شکل غنی‌تری رخ دهد و دستاوردهای بهتری را با خود به همراه خواهد داشت.»

بازی رنگ و آب روی «پل طبیعت»/نقاشی ۱۰ متری برای صلح

روز جمعه و ترسیم نقاشی ۱۰ متری بر روی «پل طبیعت»

زهرا حمزه، هنرمند نقاش با تاکید بر توجه به هنر و حمایت از هنرمندان گفت: «ایران کشور هنرپروری است و هنر نقاشی جزو قدیمی‌ترین هنرهایی است که ایران در آن سرآمد بوده و هنرمندان بسیاری را چه در تاریخ گذشته و چه معاصر داشته است.»

او ادامه داد: «نقاشی آبرنگ نیز جزو هنرهایی است که در چند سال اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تعداد علاقمندان به این تکنیک هنری روز افزون است و لذا ما نیز در تلاش هستیم تا عرصه را برای فعالیت این هنرمندان فراهم سازیم.»

این هنرمند نقاش در زمینه اهمیت هنر نقاشی آبرنگ گفت: «تکنیک‌ نقاشی آبرنگ به دلیل آن روح و لطافت خاصی که دارد در میان نقاشان و هنردوستان طرفداران بسیار داشته که برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای گوناگون در این زمینه می‌تواند بر میزان طرفداران آن در سراسر جهان بیافزاید.»

حمزه با اشاره به اختتامیه دومین رویداد آبرنگ بر روی «پل طبیعت» گفت: «پل طبیعت روز جمعه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ میزبان هنرمندان ایرانی و خارجی خواهد بود که آبرنگ را زبان مشترک‌شان قرار داده‌اند تا بتوانند از طریق آن ارزش و اهمیت صلح و دوستی را به نمایش درآورند و «پل طبیعت» نیز به عنوان نمادی ارتباط میان ملل فضایی را برای هنرمندان فراهم خواهد ساخت تا بتوانند به بهترین شکل ممکن پیام صلح و دوستی‌شان را منتقل کنند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha