• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403062113439
  • خبرنگار : 71429

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

نقشه‌های کشور با کمترین خطا در بانک جامع کاداستر جانمایی می‌شود

نقشه‌های کشور با کمترین خطا در بانک جامع کاداستر جانمایی می‌شود

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با بهره‌مندی از ۱۴۰۰ نقشه بردار درون سازمانی در کل کشور و بیش از ۵۰۰ واحد ثبتی، به عنوان بزرگترین جامعه نقشه برداری کشور  و سازمانی پیشرو در برداشت اطلاعات مکانی است که در حال فعالیت است.

به گزارش ایسنا، محمد علی فلاح تفتی در اولین همایش بزرگداشت روز مهندس نقشه برداری که ظهر امروز در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد، گفت: امروزه جایگاه نقشه و اطلاعات مکانی در نظام برنامه ریزی و پیشرفت کشورها برکسی پوشیده نیست. از سوی دیگر از حیث اجتماعی و اقتصادی، زمین دارای ابعاد گوناگونی است و شالوده همه فعالیت‌های انسانی‌ ما فضایی است که در آن کار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قانونگدار در سال ۹۳ اقدام به تصویب قانون جامع حدنگار(کاداستر) کشور کرده است. در ماده ۲ این قانون که مهمترین ماده آن است، سازمان ثبت متولی حدنگاری در کشور تعیین شده است.

فلاح افزود: در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بهره مندی ۱۴۰۰ نقشه بردار درون سازمانی در کل کشور و بیش از ۵۰۰ واحد ثبتی، به عنوان بزرگترین جامعه نقشه برداری کشور و سازمانی پیشرو در برداشت اطلاعات مکانی است که در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام‌ نقشه‌های کشور با دقت و کمترین خطا تهیه و در بانک جامع کاداستر جانمایی و منجر به صدور سند حدنگاری به عنوان هدف غایی قانونگذار می شود.

وی با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: جلسات متعدد و همایش‌های متعددی با حضور معاون قوه قضاییه و مدیران کل ستادی در خصوص این قانون برگزار شده است. لازمه اجرای این قانون،  تهیه نقشه‌های به روز و امکان ارائه برخط خدمات با بیشترین دقت و کمترین خطا است.  هدف ما کاهش هزینه‌های جاری و کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌ها با حذف بازدیدهای میدانی و کاهش ارجاع به کارشناسی‌های مستمر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha