• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403062012642
  • خبرنگار : 71342

از تمدید جشنواره سینما حقیقت تا چند داستان دیگر

از تمدید جشنواره سینما حقیقت تا چند داستان دیگر

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سینما حقیقت، نمایش «زنگوله پا» در کانون، حضور خانواده احمد دلجو در اجرای یک تئاتر و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

علاقه‌مندان برای شرکت در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دارند آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با توجه به درخواست تعدادی از صاحبان آثار برای آماده شدن نسخه نهایی فیلم‌های خود، شورای برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» مهلت دریافت آثار را تمدید کرد.

بخش‌های جشنواره عبارتند از مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت»، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت. ثبت نام در سایت panel.irandocfest.ir برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» امکان‌پذیر است.

در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یکجانبه‌گرایی و تک‌صدایی است؛ جهان روزهای سخت و لحظه‌های غرورآفرین. «سینماحقیقت» فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش «غزه، فلسطین، مقاومت» به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین می‌کوشیم کاشف استعدادهای تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم.»

در بخش ملی آثاری می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند، که بعد از فروردین ۱۴۰۲ تولید شده باشند.

دو تقدیر هم در جشنواره «سینماحقیقت» انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان، فیلمسازان و متقاضیان ارسال اثر برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، طبقه اول (کدپستی: ۱۵۵۶۹۱۶۶۱۳) مراجعه کرده یا با تلفن ۸۸۵۲۸۳۱۴ تماس بگیرند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نمایش «زنگوله پا: یک روایت موزیکال» در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که روایت یکی از داستان‌های کهن ایرانی است مناسب کودکان بالای ۵ سال است. در روایت این قصه سعی شده تا با بهره‌گیری از مثل‌ها، اشعار و قصه‌های کهن ایران زمین و با زبانی طنزآمیز روایتی متفاوت از این قصه‌ی کهن ارایه شود.

محمود بهادری نویسنده و شیرین کاشفی و رامین بهادری کارگردان نمایش «زنگوله پا: یک روایت موزیکال» هستند.

همچنین محمدعلی افضلی‌فر، آریانا سنجابی، النا بیگلری و نسترن دانش‌خواهی گروه ‌بازی‌سازان و مینا مقامی‌زاده، آرین ناصری‌مهر، لیلا خسروی، ساناز امینی، بارمان اهورا و امیرمحمد انصافی بازیگری این نمایش را برعهده داشتند.

سهند بهادری و بارمان اهورا نیز آهنگ‌سازان نمایش «زنگوله پا: یک روایت موزیکال» هستند و اسامی گروه موسیقی عبارت است از: گیتار: سهند بهادری، کمانچه: علی جباری، کوبه‌ای: احسان سامانی‌منش، گیتار باس: سارا ربیعی، ترومبون: آراد نعمت‌الهی و آواز: شیرین کاشفی.

نمایش «زنگوله پا؛ یک روایت موزیکال» قصه‌ی بزی را روایت می‌کند که به همراه سه بزبچه‌ی خود (شنگول، منگول و حبه‌ی انگور) زندگی خوبی را می‌گذرانند، اما با ورود گرگ همه چیز تغییر می‌کند. گرگ در تلاش است تا بزبچه‌ها را شکار کند و در این راه هیچ تلاشی را فروگذار نمی‌کند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: طراحی لباس: سمانه حسینی، طراحی ماسک و گریم: حسین تبریزی، طراحی حرکت: مهبد فیضی، گروه ایده‌پردازی و ساخت دکور: سمانه حسینی، رامین بهادری، امیرعباس کبوترصحرایی، مهدی نعمتی‌مقدم و پریسا نعمتی‌مقدم. نور و صدا: حسن یوسفی، دوخت لباس: سمیه خواسته، طراحی پوستر، بروشور و ویدئو: رامین بهادری.

نمایش «زنگوله پا؛ یک روایت موزیکال» شهریور و مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق) اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط به سایت تیوال مراجعه کنند و یا با شماره ۰۹۳۸۹۸۸۸۱۸۷ تماس بگیرند.

یادآوری می‌شود نمایش «زنگوله پا؛ یک روایت موزیکال» سال ۹۹ برگزیده بخش بازیگری مرد و زن، متن، کارگردانی، موسیقی و گریم از ششمین جشنواره شهر شده است.

خانواده «احمد دلجو» به تماشای «خالی» نشستند

نمایش «خالی» شب گذشته، دوشنبه ۱۹ شهریور میزبان خانواده احمد دلجو، چهارپایه‌خوان معروف بازار در مجموعه تئاتر شهر بود.

به گزارش روابط عمومی پروژه، نمایش «خالی» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مجید رحمتی از ۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵ در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته است. 

نمایش «خالی» با تهیه‌کنندگی حسن جودکی و مجری طرحی سعید سیادت روایتی از زندگی حاج احمد دلجو چهارپایه‌خوان معروف بازار را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

این اثر نمایشی شب گذشته دوشنبه ۱۹ شهریور میزبان خانواده احمد دلجو، چهارپایه‌خوان معروف بازار در مجموعه تئاتر شهر بود.  

سیاوش طهمورث، مهلقا باقری، شهرام کرمی، آصف آریا، امیر خلوت، مرجانه گلچین، کوروش سلیمانی، محمدمهدی خاتمی، مهدی زمین پرداز، پوریا رحیمی سام، حسین کیانی، خسرو احمدی، رحیم نوروزی، حمیدرضا محمدی و ... تاکنون به تماشای نمایش «خالی» نشسته‌اند.

بازیگران نمایش «خالی» (به ترتیب ورود به صحنه) مهرداد ضیایی، ارسطو خوش‌رزم، مازیار مهرگان، لبخند بدیعی و امین میری هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما اینجا تماشاگر نمی‌خواییم، بفرمایید. میخوام چارپایه بخونم! بفرمایید. می‌خوام تو یه جای خالی بخونم! خالی. بفرمایین.»  

طراح گریم: ماریا ‌حاجیها، طراح صحنه: سینا ‌ییلاق ‌بیگی، طراح نور: رضا ‌خضرایی، طراح لباس: سهیلا ‌جوادی، آهنگساز، طراح صدا: بابک ‌کیوانی، طراح پوستر: مهدی ‌دوایی، عکاس: امین صباغ، دستیار کارگردان، برنامه ریز: میثم ‌انتظاری، ساخت تیزر، موشن، متریال تبلیغاتی: مصطفی ‌فراهانی، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: علی ‌کیهانی دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.  

دانشجویان تئاتر و هنر می‌توانند این اثر نمایشی که به روزهای پایانی اجرای خود در تئاتر شهر رسیده است را با وارد کردن کد تخفیف در سایت تیوال (با کد: khali۵۰) ببینند.  

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش «خالی» می‌توانند به سایت گیشه تئاتر، تیوال و یا گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند.

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه و معرفی آثار برگزیده نوجوانان «صدر پلاس»

آیین پایانی نخستین جشنواره فیلم کوتاه، همراه با اکران و معرفی آثار برگزیده نوجوانان پاتوق مهارتی و تربیتی «صدر پلاس» در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، عبدالحسین مسلمی، رییس فرهنگسرای بهمن با بیان این که نخستین رویداد فیلم سازی «صدر پلاس» با هدف توانمند سازی نوجوانان و شکوفایی استعدادهای هنری دانش آموزان جنوب پایتخت با رویکرد، آموزش مهارت های فیلمسازی با موبایل، شناخت وسایل ارتباط جمعی و آشنایی با سواد رسانه در قالب اردوهای مهارتی، آموزشی و پرورشی صورت گرفته است، افزود: در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی هنری که از ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۱ شهریور، در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، سید احمد علوی دبیرکمیته گردشگری این شورا، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، به همراه مهرداد باقری ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در کنار جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و شماری از خانواده های دانش آموزان منتخب حضور خواهند داشت.

عبدالحسین مسلمی در خصوص معرفی بخش های متنوع این جشنواره گفت: سخنرانی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکران ۵ فیلم کوتاه برگزیده نوجوانان صدرپلاس همراه با آیین تجلیل از صاحبان برترین آثار در حوزه ی (ایده، فیلمنامه، تصویر برداری و کارگردانی)، از بخش های این برنامه خواهد بود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ در پایان خاطر نشان کرد: این رویداد فرهنگی، آموزشی و تربیتی با انتخاب ۶۰ دانش آموز برتر نوجوان جنوب پایتخت با نظارت، ارزیابی و کارشناسی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و بهره مندی از حضور اساتید مطرح فیلمسازی، سینما و رسانه باهمکاری باشگاه فیلم سوره، از ابتدای تابستان سال جاری، شروع به کارکرده و هم اکنون پس از گذراندن دوره های فشرده آموزش فیلمسازی با تلفن همراه و تولید ۱۳ فیلم کوتاه به مرحله پایانی این دوره رسیده است.

گفتنی است، این رویداد، شامگاه چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در محل سینما تراس چاپلین فرهنگسرای بهمن به نشانی: بزرگراه شهید تندگویان، نرسیده به میدان بهمن،(ورودی غربی فرهنگسرا) برگزار می شود.

۲۵۰ هزار نفر به تماشای نمایش «تنهاتر از مسیح» نشستند

نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» پس از ۵۰ شب اجرا با بیش از ۲۵۰ هزار مخاطب به ایستگاه پایانی رسید.

نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» به تهیه‌کنندگی امیرحسین طهرانی و کارگردانی حسن بزرا پس از ۵۰ شب اجرا مورد استقبال ۲۵۰ هزار نفری مخاطبان قرار گرفت.

این نمایش همزمان با پنجمین سال اجرا، در ۵۰ شب، هر شب میزبان ۵ هزار نفر بود و به بررسی نقش یهود در واقعه عاشورا پرداخت.

نمایش «تنهاتر از مسیح» در طول ۵۰ شب گذشته میزبان هنرمندان و چهره‌های شناخته شده‌ای همچون غلامعلی حدادعادل، سید بشیر حسینی، حسام نواب‌صفوی، مسعود اطیابی، ارسلان قاسمی، مازیار لرستانی، مسعود فروتن، بهمن دان، حاج صادق آهنگران، حاج حسین یکتا، امیر طلاجوران، علی‌اکبر قلیچ، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه و ... بود.

«تنهاتر از مسیح» اثر سازمان هنری رسانه‌ای اوج بود که به همت موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس در بوستان ولایت اجرا شد.

ترین‌ها به «ایساتیس» تعلق گرفت/ «ایساتیس» اولین فیلم میلیاردی هنر و تجربه شد
اکران مستند سینمایی «ایساتیس» از ۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون در حالی ادامه دارد که این اثر به کارگردانی علیرضا دهقان تاکنون به عنوان پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم هنر و تجربه و اولین فیلم میلیاردی این گروه سینمایی شناخته شده است.
به گزارش روابط عمومی مستند سینمایی «ایساتیس»؛ «این اثر سینمایی ساخته علیرضا دهقان از ۲۰ دی ماه سال گذشته توانسته است فروش بیش از یک میلیارد تومان را در سامانه سمفا برای خود ثبت کند. «ایساتیس» همچنین عناوین مختلفی از جمله پرفروش ترین فیلم هنر و تجربه، پرمخاطب ترین فیلم هنر و تجربه و پرفروش ترین مستند سینمای ایران را نیز از آن خود کرده است و به عنوان اولین فیلم میلیاردی گروه هنر و تجربه شناخته می‌شود.
این آمار در حالی است که تعدادی از سانس‌ها و اکران‌های آزاد «ایساتیس» در سامانه سمفا به ثبت نرسیده است.»
مستند سینمایی «ایساتیس» که تهیه کنندگی مشترک آن را علیرضا دهقان و راحیل صحرایی برعهده داشته اند، عناوین و جوایز متعددی را از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha