• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061911419
  • خبرنگار : 30147

مدیر شهرک‌های صنعتی مطرح کرد

زیرساخت انرژی و تسهیلات دو مشکل واحدهای صنعتی کاشمر

زیرساخت انرژی و تسهیلات دو مشکل واحدهای صنعتی کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر گفت: امروز مهم‌ترین موضوع و به نوعی مشکل در حوزه صنعت زیرساخت انرژی و کمبود تسهیلات است که باعث شده واحدهای صنعتی با ظرفیت پایین فعالیت کنند.

مهدی امینی، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای رسیدن به هر هدفی ابتدا باید ابزارهای رسیدن مهیا شود، افزود: در همین راستا از سال ۱۳۹۹ ابتدا ابزار لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی کاشمر تعریف شد.

 وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین ابزار برای استقرار واحدهای صنعتی محسوب می‌شود، بیان کرد: تاکنون در حوزه برق، آب، مخابرات و ... دستاوردهای خوبی داشته‌ایم. قطعاً وقتی زیرساخت فراهم باشد سرمایه‌گذار رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی خواهد داشت.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر در همین خصوص از پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه مرکزی شهرک صنعتی کاشمر خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای واگذاری در فاز دو شهرک صنعتی کاشمر نیز در حال تکمیل شدن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پست اختصاصی برق شهرک صنعتی کاشمر با ظرفیت ۳۰ مگاوات در حال احداث است، خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت پروژه آسفالت و جدول‌گذاری فاز یک و دو شهرک صنعتی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

امینی از پیگیری‌های لازم برای احداث ایستگاه گاز فاز دو خبر داد و افزود: در حوزه راهبری شهرک صنعتی نیز در حال عقد قرارداد برای نصب دوربین و مانیتورینگ معابر شهرک صنعتی هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نیاز منطقه برای افزایش سرمایه‌گذاری چیست؟ گفت: برای اینکه در یک شهرستان سرمایه‌گذاری رو به افزایش باشد به کار جمعی با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح نیاز است.

امینی افزود: در این مسیر هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند بگوید چنین دستاوردهایی حاصل تلاش فردی بوده است. مجموعه مدیریتی شهرستان کاشمر که نگاه توسعه محور و حمایتی در بخش صنعت دارد باعث شده سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی کاشمر از سال ۱۳۹۹ تا امروز تغییر چشمگیری داشته باشد.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر ادامه داد: گرچه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی کاشمر فعال بوده اما امروز این تعداد به ۴۲ واحد فعال افزایش یافته است.

 وی یادآور شد: در حوزه انرژی همچنین سال ۱۳۹۹ با مشکلاتی مواجه بودیم که امروز زیرساخت‌ها به طور نسبی وجود دارد و برای اینکه به نسبت تعداد واحدهای صنعتی زیرساخت مورد نیاز انرژی را داشته باشیم دائماً در تلاش برای ارتقاء زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم.

امینی در خصوص راهکار رفع مشکلات انرژی واحدهای صنعتی گفت: پیشنهاد شهرک‌های تخصصی شکل‌گیری انرژی تجدید پذیر در هر شهرستان است، تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری خرد علاوه بر پیشگیری از سوداگری پول‌های سرگردان در اقتصاد به حوزه انرژی هم کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه‌ها به صورت غیرمستقیم بر روی زندگی ما و جامعه تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: هر چه سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش صنعت اتفاق بیفتد کاهش بیکاری، جرم، فساد و ... را خواهیم داشت بنابراین همه باید به رونق و رشد صنعت و تولید کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha