• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061911417
  • خبرنگار : 50121

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردستان خبر داد:

عرضه ماهانه ۴۸۰ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۰ هزار لیتر بنزین در اردستان

عرضه ماهانه ۴۸۰ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۰ هزار لیتر بنزین در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان ۱۲ جایگاه عرضه سوخت فعالیت می‌کنند و به‌طور متوسط ماهانه ۴۸۰ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۰ هزار لیتر بنزین را عرضه می‌کنند.

حمید فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و خاص ترانزیتی شهرستان اردستان موضوع قاچاق سوخت یکی از مباحثی است که در این منطقه مورد توجه است.

وی با بیان اینکه یکی از جاده‌های اصلی کشور محور ترانزیت اردستان است که شمال و جنوب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، افزود: بیشترین مواد سوختی قاچاق از همین جاده عبور و به شهرهای جنوبی کشور برای قاچاق منتقل می‌شود.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردستان، گفت: علیرغم همه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش نیروهای نظامی و نظارتی سالانه حجم زیادی از کالا و مواد سوختی قاچاق کشف و ضبط می‌شود، ولی معتقدیم چند برابر آن نیز به روش‌های مختلف قاچاق می‌شود.

کشف ۱۴۵۰۰ لیتر سوخت در محور ترانزیت اردستان

فروزنده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ پرونده قاچاق سوخت تشکیل و حدود ۱۴۵۰۰ لیتر سوخت در محور ترانزیت اردستان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: بیشترین نوع قاچاقی که از این افراد کشف شده گازوئیل بوده و عمده‌ترین دلیل آن تفاوت قیمت در داخل و خارج کشور است.

وی یکی از معضلات شرکت نفت اردستان را پرونده‌های تخلفات متصدی‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت عنوان و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون دو جایگاه عرضه سوخت در شهرستان اردستان که اقدام به عرضه سوخت خارج از ضوابط کرده بودند به مراجع تعزیراتی و بازرسی معرفی شدند. مطمئناً تخلفات بیشتری در جایگاه‌های سوخت اتفاق می‌افتد که کشف آنها سخت و مشکل است.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردستان معتقد است تا زمانی که اختلاف فرآورده‌های نفتی در دو سوی مرزها بسیار زیاد باشد قاچاق سوخت راه درمانی ندارد. به‌عنوان مثال هر لیتر گازوئیل در کشور ۳۰۰ تومان است در صورتی که آن طرف مرز هر لیتر این فرآورده ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گفته فروزنده در شهرستان اردستان ۱۲ جایگاه عرضه سوخت فعالیت می‌کنند و به‌طور متوسط ماهانه ۴۸۰ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۰ هزار لیتر بنزین را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha