• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061810753
  • خبرنگار : 50214

ارسال ۵۴ اثر به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد

ارسال ۵۴ اثر به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد

ایسنا/یزد دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد، آمار آثار متقاضی ثبت شده در سامانه جشنواره را پس از اتمام مهلت مقرر ۳۸ اثر صحنه‌ای و ۱۶ اثر خیابانی اعلام کرد.

«علی جاور» در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به این که مهلت اعلام شده برای ارسال آثار تمدید نمی‌شود،تصریح کرد: هیچ کدام از اعضای شورای سیاستگذاری، هیئت های انتخاب و داوری نمی‌توانند به عناوین کارگردان، نویسنده، بازیگر، ایده پرداز و دیگر عوامل در جشنواره حضور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اصلاح شیوه نامه اجرایی توسط مرکز هنرهای نمایشی در خصوص اختیاری بودن بخش تئاتر خیابانی در جشنواره امسال تصمیم نهایی اعضاء بر برگزاری پرشور این بخش در راستای حمایت از تئاتر خیابانی استان است.

دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان افزود:طبق شیوه نامه جشنواره تمامی گروه‌های متقاضی حضور در جشنواره باید قبل از برگزاری جشنواره در بخش صحنه ای حداقل ۵ نوبت و در بخش خیابانی حداقل ۴ نوبت اجرای عمومی داشته باشند.

به گفته وی، هنرمندانی که برای جشنواره ثبت نام و درخواست سالن برای تمرین دارند، ستاد اجرایی جشنواره آمادگی این را دارد که نوبت صبح تالار هنر را در اختیار گروه‌های نمایشی قرار دهد.

جاور ادامه داد: ضمناً سالن قاب عکسی و پلاتو تالار هنر هم بعد از اواسط مهر ماه آماده اجرای کارهای جشنواره است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاداسلامی یزد، از دیگر موارد مورد گفتگو در این نشست، بررسی اعضای پیشنهادی برای هیئت انتخاب و بازبینی آثار متقاضی در جشنواره بود که پس از مطرح شدن افراد پیشنهادی و تبادل نظر، پس از جمع بندی نهایی اسامی هیئت انتخاب اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، این نشست با حضور اکثریت اعضای شورای سیاستگذاری و با ریاست «احسان عابدی» رییس شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره و با  حضور دیگر اعضای شورا برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha