• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403061810699
  • خبرنگار : 71451

تشریح چشم‌انداز کنگره ملی ادبیات پایداری

تشریح چشم‌انداز کنگره ملی ادبیات پایداری

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید با بهره‌گیری از نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به‌سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره ملی ادبیات پایداری که به‌صورت‌ ویدئو کنفرانس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد، با تاکید بر اینکه کنگره ادبیات پایداری در طول ۱۰ دوره برگزاری، رشد کمّی و کیفی پیدا کرده است، بیان کرد: پایداری بخش ناگسستنی از اندیشه اسلام ناب محمدی است و مفهوم آن جنگ و جنگ‌طلبی نیست؛ بلکه ایجاد ظرفیت برای صلح و عدالت و مقابله با متجاوز است.

جعفری پایداری را یک مکتب فکری دانست که اگر درست استفاده شود، صلح را گسترش و فرهنگ دوستی را تعمیق می‌بخشد، خاطرنشان کرد: پایداری متکی بر باور است و باید باور پایداری را در جهان توسعه داد که این امر عملاً به تعمیق و تحقق پایداری و صلح کمک می‌کند. ادبیات پایداری  طلایه‌دار و مشعل‌دار فرهنگ و اندیشه پایداری  است. امروز پایداری مکتب شناخته شده‌ای است که انقلاب اسلامی و محور مقاومت از دستاوردها و تجارب موفق این مکتب به شمار می‌رود.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید با بهره‌گیری از نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به‌سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند.

وی تاکید کرد: کنگره ملی ادبیات پایداری باید ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند و بخش بین‌الملل آن نیز باید گسترش پیدا کند؛ زیرا کشورها و اندیشمندان و نخبگان متعدد آزاده‌ای که این فرهنگ را می‌پذیرند، زیاد هستند و به رشد این اندیشه و تقویت علمی مبانی فکری کنگره کمک می‌کنند. دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور باید در این کنگره مشارکت داده شوند و ظرفیت‌های علمی کشور در آن به کمک گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha