• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403061710028
  • خبرنگار : 50604

مدیر مرکز مشاوره همراز گرگان پاسخ داد؛

چرا امسال بهترین زمان برای انتخاب رشته افرادی است که حداقل رتبه را کسب کرده‌اند؟

چرا امسال بهترین زمان برای انتخاب رشته افرادی است که حداقل رتبه را کسب کرده‌اند؟

ایسنا/گلستان مدیر مرکز مشاوره همراز گرگان با تشریح شرایط کنکور امسال گفت: امسال بهترین زمان انتخاب رشته برای افرادی است که حداقل نمره، رتبه و تراز لازم را کسب کردند بنابراین توصیه می‌شود با توجه به رتبه خوبی که کسب کرده‌اند انتخاب رشته‌ انجام دهند.

فرهاد یوسفی، مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز شهرستان گرگان که یکی از مراکز مشاوره آموزش و پرورش گلستان است، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خانواده‌ها نقش مشورتی و آگاهی بخشی به دانش‌آموز را داشته باشند، اظهار کرد: گاهاً مشاهده شده که دانش‌آموز زمانی که وارد دانشگاه می‌شود به دلیل نبود علاقه به رشته انتخابی انصراف می‌دهد در همین راستا توصیه می‌شود که خانواده‌ها سعی کنند نقش مشورتی و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان را داشته باشند و دانش‌آموز را برای رشته‌ای که مورد تأیید و در جهت علاقه آن‌ها نیست اجبار نکنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان چهار ملاک علاقه، توانایی افراد، تیپ شخصیتی و اشتغال را در هنگام انتخاب رشته مورد توجه قرار دهند، گفت: دانش‌آموزان باید در هنگام انتخاب رشته توجه داشته باشند مواردی از جمله علاقه‌مندی به رشته، توانایی افراد در رشته انتخابی، تناسب آن با تیپ شخصیتی افراد و درآمدزا و منجر به اشتغال شدن آن رشته برای آن‌ها در اولویت باشد.

دانش‌آموزان حتماً از مشاوران متخصصی کمک بگیرند

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز شهرستان گرگان ضمن تأکید به اهمیت مشاوره در انتخاب رشته بیان کرد: توصیه مهم این است که خانواده‌ها و دانش‌آموزان حتماً از مشاوران متخصصی که در حوزه انتخاب رشته به مدت طولانی در حال فعالیت هستند، کمک بگیرند و به مؤسسات و به افرادی که مشاوره نما هستند و متأسفانه وعده‌های غیر منطقی به افراد می‌دهد، اعتماد نکنند.

یوسفی در ادامه با تأکید بر عدم اعتماد به مؤسسات و افرادی که مورد تأیید و زیر نظر آموزش و پرورش نیستند، افزود: گاهاً مشاهده شده که مشاورانی به دانش‌آموزان توصیه کرده‌اند، می‌توانند با رتبه ۳۰ هزار پزشکی قبول شوند و یا به دانش‌آموز گفته شده که آن‌ها می‌توانند به گونه‌ای برایشان انتخاب رشته کنند که اولویت قبولی دانش‌آموز بالا برود.

وی در ادامه بهترین مرجع برای مشاوره را مراکز مشاوره آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی حتماً به مؤسساتی مانند مرکز مشاوره همراز که زیر مجموعه آموزش و پرورش و مورد تأیید آن است که افراد قابل اعتماد در آن مشغول فعالیت هستند مراجعه و از آن‌ها کمک بگیرند.

امسال بهترین زمان انتخاب رشته برای افرادیست که حداقل نمره، رتبه و تراز لازم را کسب کردند

فرهاد یوسفی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزانی که امسال توانستند رتبه و تراز لازم را کسب کنند سعی کنند انتخاب رشته را انجام دهند، افزود: دانش‌آموزانی که امسال کنکور شرکت کردند اگر بخواهند سال بعد مجدد کنکور دهند با توجه به اینکه سوابق تحصیلی پایه یازدهم ندارند می‌بایست سال بعد در کنکور شرکت کنند و برای پایه یازدهم ایجاد سوابق کنند در غیر این صورت سوابق تحصیلی آن‌ها معیوب یا ناقص خواهد شد بنابراین بهترین زمان انتخاب رشته برای افرادی که حداقل نمره، رتبه و تراز لازم را کسب کردند امسال است و توصیه می‌شود با توجه به رتبه خوبی که امسال کسب کردند انتخاب رشته‌شان را انجام دهند.

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز شهرستان گرگان با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند در جهت آگاهی بخشی به دانش‌آموزان کمک کنند،اضافه کرد: متأسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که برخی از افرادی که وارد دانشگاه شدند بعد از گذراندن دو ترم از دانشگاه انصراف می‌دهند و زمانی که پای صحبت آن‌ها می‌نشینیم متوجه می‌شویم که انتخاب رشته آن‌ها از روی اجبار والدین بوده و دانش‌آموز علاقه‌ای به رشته انتخابی نداشته است. در همین راستا توصیه می‌شود که خانواده‌ها سعی کنند نقش مشورتی و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان را داشته باشند و دانش‌آموز را برای رشته‌ای که مورد تأیید و در جهت علاقه آن‌ها نیست اجبار نکنند.

انهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha