• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061408444
  • خبرنگار : 50040

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

پایش جنگل های گیلان با بیش از ۱۱۰ تیم عملیاتی/ گردشگران آتش روشن نکنند

پایش جنگل های گیلان با بیش از ۱۱۰ تیم عملیاتی/ گردشگران آتش روشن نکنند

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ تیم عملیاتی اعم از جنگلبان ، قرق بان و همیار طبیعت پایش جنگل ها را بر عهده دارند، گفت: گشت های حفاظتی در تعطیلات جاری ۲۴ ساعته در عرصه ها حضور دارند.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حضور گردشگران در سطح عرصه های منابع طبیعی استان گیلان به ویژه جنگل ها و مراتع، اظهار کرد: در ایام پایانی تعطیلات تابستانی قرار داریم و حضور گردشگران در استان گیلان افزایش پیدا کرده است.

وی با بین اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی شاهد افزایش دما هستیم، افزود: به کلیه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و نیروهای جنگلبان و قرق بان اعلام شده تا در آماده باش کامل باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان، از آمادگی کلیه امکانات و تجهیزات اطفای حریق استان خبر داد و بیان کرد: با رصد و پایش لحظه به لحظه عرصه های جنگلی، هرگونه آتش‌سوزی را در سطح مهار خواهیم کرد و در این راستا از کمک نیروهای همیار طبیعت استفاده می کنیم.

قربانی لرد با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ تیم عملیاتی پایش جنگل ها را بر عهده دارند، گفت: گشت های حفاظتی ۲۴ ساعته در عرصه ها حضور دارند و با هرگونه حریق، قاچاق چوب، تخریب و تصرف منابع طبیعی برخورد می کنند.

وی از مسافران و گردشگران خواست از روشن کردن آتش در داخل جنگل خودداری و در صورت لزوم، از اطفای کامل آن اطمینان حاصل کنند و ادامه داد: افرد هرگونه حریق و قطع جنگل و قاچاق درختان را از طریق شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۲ اطلاع رسانی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه طی چهار روز گذشته هیچگونه حریقی نداشتیم، اضافه کرد: عرصه های منابع طبیعی گیلان را به ۳۲۲ بلوک حفاظتی تقسیم کردیم و تحویل نیروهای حفاظتی دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha